Xiaomi tv stick 4K - problem med låg volym

Permalänk
Medlem

Xiaomi tv stick 4K - problem med låg volym

Hej,
Hade bra volym i min ett år gamla LG smart-TV tills jag stoppade in min TV-sticka, Xiaomi 4K.
Mycket märkligt tycker jag.
Använder tillverkaren Xiaomi egna kablar.
Har prövat med ström från TV USB-uttag resp. en separat USB-strömförsörjning - men samma problem.
Har också prövat med att justera ljudvolymen ifrån tv-stickan och tv-fjärrkontroll (till max), men ljudvolymen är oväntat låg.

-Är det någon som kan lösa detta problem - typ Tips på åtgärder, ändringar av inställningar

Permalänk
Avstängd

I found this problem and I cured it by unlinking the TV from the remote so the volume control on the remote adjust the volume on the mi stick not the TV volume, I'm sure it will be properly fixed at some point.

Try this:

Also you can click Back+Volume UP buttons to increase the Stick Volume

Also read this:

https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comments/sjroi9/mi_tv_stic...

Permalänk
Medlem

Hej jag har precis skaffat en licka dan occh hade samma problem. Och det jag kom på var att man fick laddaner goggel Hom och där kunde jag öka volymen 😃🤘

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tussen78:

Hej jag har precis skaffat en licka dan occh hade samma problem. Och det jag kom på var att man fick laddaner goggel Hom och där kunde jag öka volymen 😃🤘

Tack det löste problemet! (Google Home appen) 👍

Går även att styra volymen enligt ovan nämda tips :
"Also you can click Back+Volume UP buttons to increase the Stick Volume"

För att höja och sänka: håll in pil bakåt på fjärrkontrollen och sedan + eller - för att justera volymen på stickan.