Förhandstitt: Galaxy S23 Ultra – kanske lite bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Köper man kontant så är sannolikheten att man köper anpassat efter plånboken och behovet. Man kanske klarar sig med sin gamla telefon och det billigare abbonemanget eller avvaktar bättre deals på telefonen.

Går ju lika bra att köpa en billigare mobil med abonnemang och fortfarande spara flera tusen lappar över att köpa samma mobil kontant för full pris och abonnemang separat. Så 9/10 fal så abonnemang billigare en att köpa kontant när det gäller mobiler.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Går ju lika bra att köpa en billigare mobil med abonnemang och fortfarande spara flera tusen lappar över att köpa samma mobil kontant för full pris och abonnemang separat. Så 9/10 fal så abonnemang billigare en att köpa kontant när det gäller mobiler.

Man lånar pengar, lån och impulseköp brukar sällan leda till något man hade köpt i vanliga fall.
Ja man kan ju givetvis köpa vad man vill, köper man något oavsett hur dyrt så är ju syftet att förmedla känslan av en deal som köpare vill man inte göra en dålig deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Man lånar pengar, lån och impulseköp brukar sällan leda till något man hade köpt i vanliga fall.
Ja man kan ju givetvis köpa vad man vill, köper man något oavsett hur dyrt så är ju syftet att förmedla känslan av en deal som köpare vill man inte göra en dålig deal.

Nu blir det i slut ändan biligare eftersom abbonmang inte har någon ränta ändå. Sen så ska man självklart inte köpa en mobil på abbonmang om inte redan har råd att läga undan hela totalkostanden för mobilen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Snusfri

MKBHD har nu en review på S23 Ultra och det är en hel del under skalet som är mycket bättre än föregångaren.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag gissar när iPhone 15 kommer så blir den ännu dyrare. Där en stor del av boven är kass krona och hög inflation i världen.

Man kan argumentera Samsung vs iPhone på flera punkter. Där jag främst har varit emot iPhone för att de bra mobilerna har varit så dyra. (jag räknar ej SE som en bra mobil)
Men nu idag. Min förhoppning står på Samsungs A serie. Vilken dock också lär bli dyrare.

Tar apple alla dagar på året pga uppdateringar och ej fragmenterad os som android är... sen får man väl tycka att apple är evil...( det kan stämma i för sig)

Permalänk
Medlem

En kompis är intresserad av att köpa S23 Ultra. Han har varit i två olika butiker och testat demoex. I båda fallen upplever han att om man slår på kameran så blir telefonen obekvämt varm upptill ganska snabbt. I ena fallet laddade telefonen samtidigt men inte i andra. Är det något som andra har märkt av?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Joppis:

En kompis är intresserad av att köpa S23 Ultra. Han har varit i två olika butiker och testat demoex. I båda fallen upplever han att om man slår på kameran så blir telefonen obekvämt varm upptill ganska snabbt. I ena fallet laddade telefonen samtidigt men inte i andra. Är det något som andra har märkt av?

Man märker att den blir varmare, men tror inte att min är över 37 grader.

Permalänk
Medlem

Skulle va intresserad utav batteritiden, S22 serien har kritiserats ganska hårt för batteritiden, speciellt basmodellen S23 skulle jag va intresserad utav hur länge den håller jämfört med S22.

Gillar ju Samsung men om det blir nergradering i batteritid mot min nuvarande S10e som har väldigt litet batteri på 3100 mAh som ändå räcker för mig ett par dagar (ingen aktiv användare) får man tänka om. Tycker flesta folk talar om en dags batteritid men jag antar de är aktiva användare, dvs. ett par timmar om dagen eller något, för mig handlar det om 10 - 60 min aktiv användning i snitt...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Skulle va intresserad utav batteritiden, S22 serien har kritiserats ganska hårt för batteritiden, speciellt basmodellen S23 skulle jag va intresserad utav hur länge den håller jämfört med S22.

Gillar ju Samsung men om det blir nergradering i batteritid mot min nuvarande S10e som har väldigt litet batteri på 3100 mAh som ändå räcker för mig ett par dagar (ingen aktiv användare) får man tänka om. Tycker flesta folk talar om en dags batteritid men jag antar de är aktiva användare, dvs. ett par timmar om dagen eller något, för mig handlar det om 10 - 60 min aktiv användning i snitt...

Alla telefoner måste laddas dagligen om telefonen används flitigt. Der finns inget direkt svar på frågan. Allt från 8h till 3 dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Alla telefoner måste laddas dagligen om telefonen används flitigt. Der finns inget direkt svar på frågan. Allt från 8h till 3 dagar

Jo, är mera intresserad av hur de håller upp vid lätt användning. Olika processorer, speciellt nu när senaste snapdragon kan ju funka lite annorlunda i vila, nyaste android version osv hanterar bakgrund tasker lite annorlunda osv. Så hoppas man kan fortfarande få ut typ 3(+) dagars användning med lättare användning såsom max 1 timme per dag. T.ex. min S10e vet jag brukar konstant där kring 5-6% medans jag sover så där får man lite fingervisning hur mycket det drar så länge den är bara i vila.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Jo, är mera intresserad av hur de håller upp vid lätt användning. Olika processorer, speciellt nu när senaste snapdragon kan ju funka lite annorlunda i vila, nyaste android version osv hanterar bakgrund tasker lite annorlunda osv. Så hoppas man kan fortfarande få ut typ 3(+) dagars användning med lättare användning såsom max 1 timme per dag. T.ex. min S10e vet jag brukar konstant där kring 5-6% medans jag sover så där får man lite fingervisning hur mycket det drar så länge den är bara i vila.

S22u med senaste android 13, UI 5.1
Tror jag kommer vänta till nästa Exynos 2500
Brukar ladda på morgonen så håller telefonen åtminstone till nästa dag.