Vilken produkt letar jag efter?

Permalänk

Vilken produkt letar jag efter?

Hej!

Jag letar efter en produkt som kan ena min mediabänk.
Vi har idag en smart-TV med 4k som tyvärr saknar har långsamt interface samt saknar vissa appar(TV4 bl.a.)
Har även en stereo av bättre kvalitet som jag tidigare haft en nuprime streamer till av billig sort.
Lyssnar på spotify i dagsläget och vill kunna byta låt etc med connect från telefonen.
Stereon har RCA ingångar så 3,5mm ut från streamern fungerar.

Finns det någon produkt som kan streama till bägge dessa i OK kvalitet? Har inte HIFI krav men drägligt iallafall.
Vill även kunna lyssna utan att ha TVn igång.

Har kollat på Nvidia Shield men är osäker på om den kan streama ljud utan att ha TVn igång?

Visa signatur

Acer Predator x34A, FD R5, Intel Core i5 6600K, ASRock z170 Extreme4, Hyper 212evo, EVGA Supernova G2 750w, Crucial DDR4 2x8gb, Windows 10, Samsung 830 SSD 120Gb, WD Green Mekaniska, Palit 1070 Super Jetstream

Permalänk
Medlem

Schelen kan strima ljud utan tvin igång. Men den har ju bara hdmi ut så i så fall behöver du nog någon form av extraktor som kan omvandla ljudet när du vill.

Synd att inte chromecast audio fins kvar längre (kanske går att hitta begagnat om servicen är kvar för den) för i så fall hadde jag rekomederat en sådan för musik och en vanlig chromecast 4k eller den mindre scheld tuben till tvin.

Edit. Missade först att ni redan hade en casting box för ljudet.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Halloj, sitter lite i samma tankar och har även kollat på nvidia shield. Men den känns lite väl dyr för en 4 år gammal modell.
För att svara på din fråga ska det gå att spela musik utan att ha tv:n igång förutsatt att du inte går via TV:n för ljudet.

Men hursom, vad landade du i?
Har funderat på att köpa en billigare box men alla har riktigt skralt med Ram (med tanke på att andriod 13 vill ha minst 2GB), och de mer kompetenta närmar sig nvidia shield i pris utan att ha mycket av dess funktionalitet. Ljudet ska gå via en DAC och iom att chromecast slutat stödja det är detta inte ett alternativ.

Just nu överväger jag att köpa en enkortsdator och ladda Andriod TV 13 på den sen köra med min mobil som kontroller, men jag känner inte att jag har tid att få det att fungera fint.

Visa signatur

Rx 5700XT Nitro+ | R5 3600 | 16gb DDR4@3200mhz | b450 pro4