Betatest för Diablo IV öppnar i mars

Permalänk
Melding Plague

Betatest för Diablo IV öppnar i mars

I juni släpps Diablo IV skarpt, men redan i mars får spelare börja utforska en del av Sanctuary i öppet betatest.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser mer lovande ut än Diablo 3, men är skeptisk till att Activision Blizzard längre håller samma standard. Får passa på att köra betatestet innan köp . Ingen förhandsbokning för min del

Permalänk
Hedersmedlem

Ganska hype faktiskt. Kommer bli ett test tror jag bestämt när det landar.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Taggad som fan, men förväntningarna är inte skyhöga

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Grymt taggad på detta! Lite synd att det kommer under sommaren bara när man sitter inne vid datorn som minst. Men det lär ju inte vara badväder hela sommaren direkt så det blir nog en del lir innan höstrusket kommer också.

Kommer dock inte röra betan. Utan jag sparar hela upplevelsen till det släpps skarpt. Blir inför detta jag införskaffar en OLED-skärm är tanken. 😁

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 3800X | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Vad är det för systemkrav?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ MSI B450M Mortar Max ■ 8x2 3200 CL16 ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Corsair AX860 ■ Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k

Permalänk
Medlem

Jag har hypat denna som den är andra ankomsten av kristus så hoppas betan är bra

Permalänk
Medlem

Är taggad. Har lagt många timmar på alla delar i serien och sannolikt även denna. Men kommer nog inte att testa betan, inväntar full release. Och då troligen några veckor efter första releasedatum så de får bena ut första uppsättningen buggar först.

Permalänk
Hjälpsam

DAAAAAAMN!!!

Är på en flerdagars Warhammer 40k turnering just den helgen. Noll Diablo IV-tid för mig då

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kan vara något, Diablo Immortal går inte att spela, alldeles för mycket pay2win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Kan vara något, Diablo Immortal går inte att spela, alldeles för mycket pay2win.

Återstår väl att se om de lärt sig någonting av kritiken, eller fortsätter i samma mönster

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av KorvMos:

Vad är det för systemkrav?

Dom släpper systemkraven den 28e feb

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det enda som får mig lite taggad är mottagandet av D2 resurrected som många verkar ha gillat

Tror dock det mest var ett försök att splittra d2 community och få folk att sluta spela det

Sorry för foliehatten

Permalänk
Medlem

Hajp!

Visa signatur

R6 | X570S | 5800X3D | RTX 3090 | 64GB
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Blir nog att sätta undan ett par timmar av lördagen och söndagen för att testa betan.

Permalänk
Medlem

Jag har lagt tusentals timmar i Diablo 2: Resurrected och Diablo 3, och fick möjligheten att testa den stängda betan av Diablo IV och jäklar vad hypemätaren gick upp till max! Trots en hel del buggar och dylikt, som de säkert till stor del löst till öppna betan.
Kommer garanterat ta ledigt när det släpps

Permalänk
Medlem

Ska sätta Diablo IV i kalendern. 1800-2200 varje dag efter release 😂

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk

Satt också i closed betan och kan bara säga att jag har saknat varje dag sen den stängde.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag har lagt tusentals timmar i Diablo 2: Resurrected och Diablo 3, och fick möjligheten att testa den stängda betan av Diablo IV och jäklar vad hypemätaren gick upp till max! Trots en hel del buggar och dylikt, som de säkert till stor del löst till öppna betan.
Kommer garanterat ta ledigt när det släpps

Skrivet av Lellebror:

Satt också i closed betan och kan bara säga att jag har saknat varje dag sen den stängde.

Är redan taggad men ni gör ju väntan till release ännu jobbigare haha

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

För min del är behovet av hack n slash redan mättat sedan poe kom ut. Det känns som gamla spel med nya skins helt enkelt med marginellt förändrad gameplay. Eller så e det jag som börjar bli gammal å konservativ 😁

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/4burQYkQ45

Permalänk
Trollfabrik

Hype!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Gamers nu: Bokar spelet

Gamers på release: Varför är spelet inte färdigt?

Permalänk
Medlem

Hype!

Förresten hur uttalar ni spelets namn? Jag säger Diablo i v, alltså inte Diablo 4. Diablo 3 var mer logiskt att säga än Diablo i i i. Tankar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Hype!

Förresten hur uttalar ni spelets namn? Jag säger Diablo i v, alltså inte Diablo 4. Diablo 3 var mer logiskt att säga än Diablo i i i. Tankar?

Diablo ett, Diablo två, D Tre, Diablo fyra

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av lindahlj:

Hype!

Jag säger nog helt enkelt D4

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Hype!

Du gör som du vill, men det rullar mycket enklare över tungan att säga siffran 4 och inte de romerska bokstäverna.

Visa signatur

R5 2600 | RTX 2060 Super | SSD | 16 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så är nya datorn byggd då!
Kommer självklart testa det.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Valheim Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Diablo ett, Diablo två, D Tre, Diablo fyra

Inte bara Diablo om ettan?

Skrivet av Lellebror:

Jag säger nog helt enkelt D4

Prova säga Div, se om det fastnar.

Skrivet av FX9:

Du gör som du vill, men det rullar mycket enklare över tungan att säga siffran 4 och inte de romerska bokstäverna.

Lättare att säga iv än fyra. Men du gör som du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Gamers nu: Bokar spelet

Gamers på release: Varför är spelet inte färdigt?

Kollade upp en gameplayvideo med bl.a. en wizard som verkade ha samma abilities som i D3. Utseendemässigt var det nytt, men verkade i princip vara samma spel. Blev inte lockad öht.

Sen ska det naturligtvis balanceras sönder. Gillade WD i D3, men blev trött bara av hur långsamt man kunde röra sig.

Permalänk
Medlem

Väldigt peppad! Spelar dock på PS5 så jag antar att betan inte kan spelas där?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5

TV: LG C1 65" Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever:Onkyo TX-NR676E UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, Focal Chorus CC 700, Focal Chorus 706, Onkyo SKH-410, XTZ 10.16