Permalänk
Inaktiv

Apple Magsafe plånbok

Har nyligen införskaffat mig en iPhone 14 och till den så har jag ett Apple Original skal i läder, vilket jag älskar.
Men har lite funderingar kring att även skaffa Apples egna plånbok som fästes på baksidan av telefonen, är det någon här på forumet som har detta sedan innan och kan ge lite input?

Har läst varierande recensioner om detta, så är mest nyfiken på hur det fungerar för er i vardagen / hur plånboken ser ut över tid?

Permalänk
Medlem

Funkar kanon! Kört med det i lite över ett år nu på iPhone 13. Eftersom det även är Magsafe i skalet så är det ingen risk för att plånboken skulle ramla av eller så. Med hur det ser ut så ja, det är ju läder så det slits med tiden. Sen är inte jag riktigt den som är försiktig och telefonen är ofta i hårda miljöer. Trodde först man skulle få i 4 kort, men det blev väldigt tight och fick knappt ut dom sen 3 är det optimala, 2/1 kan bli väldigt löst och risk för att tappa korten.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone 14pro med läderska (apple) och plånbok i läder och det fungerar väldigt bra tycker jag. Det enda som jag inte är nöjd med är att det är svårt att ha 3 betalkort i plånboken, det blir lite väl tight då tycker. Dock är detta beroende på typ av kort, byter man ena betalkortet till körkort så går det rätt så ok.

Permalänk
Medlem

Kan man ladda telefonen trådlöst med plånboken på? Eller måste man ta av den först.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KaakaaN:

Funkar kanon! Kört med det i lite över ett år nu på iPhone 13. Eftersom det även är Magsafe i skalet så är det ingen risk för att plånboken skulle ramla av eller så. Med hur det ser ut så ja, det är ju läder så det slits med tiden. Sen är inte jag riktigt den som är försiktig och telefonen är ofta i hårda miljöer. Trodde först man skulle få i 4 kort, men det blev väldigt tight och fick knappt ut dom sen 3 är det optimala, 2/1 kan bli väldigt löst och risk för att tappa korten.

Okej, låter väldigt trevligt!
Tanken är att ha tre kort i den, så verkar inte vara några konstigheter då

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joakim99:

Jag har en iPhone 14pro med läderska (apple) och plånbok i läder och det fungerar väldigt bra tycker jag. Det enda som jag inte är nöjd med är att det är svårt att ha 3 betalkort i plånboken, det blir lite väl tight då tycker. Dock är detta beroende på typ av kort, byter man ena betalkortet till körkort så går det rätt så ok.

Toppen, tack för svar.
Tanken är att ha två betalkort + körkort, blir det för tight tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon345252:

Toppen, tack för svar.
Tanken är att ha två betalkort + körkort, blir det för tight tro?

Om du har betalkort med upphöjda siffror och namn så tycker jag att det är lite för tight. Korten får plats men i varje fall jag måste ta ut alla kort för att komma åt ett enskilt kort då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joakim99:

Om du har betalkort med upphöjda siffror och namn så tycker jag att det är lite för tight. Korten får plats men i varje fall jag måste ta ut alla kort för att komma åt ett enskilt kort då.

Har ett betalkort med upphöjda siffor, det andra utan + körkort

Permalänk
Medlem

Inte att rekommendera om du har mobilen i fickan då det är en svag magnet som släpper väldigt lätt.Skulle aldrig ha en magnethållare till viktiga kort.

Permalänk
Medlem

Nöjd med min som används med en 14 PM. Får plats med tre kort.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Inaktiv

Tack för allas svar, blir eventuellt ett köp.
Ni som har en, använder ni vanlig plånbok också eller är den helt ersatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon345252:

Använder ingen annan. Ibland har jag AW:n löst i fickan och ibland på telefonen.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

Inte att rekommendera om du har mobilen i fickan då det är en svag magnet som släpper väldigt lätt.Skulle aldrig ha en magnethållare till viktiga kort.

Skrivet av anon345252:

@leifn, absolut att man kan "vrida" loss plånboken när man kör ner den i t.ex. jeansfickan, men den sitter rätt hårt och telefonen burrar till och varnar efter en minut om man tagit loss plånboken så håller man rätt på telefonen på samma sätt som man skulle gjort med plånboken så ser jag inte något problem med det hela. (din farhåga var en jag också hade från början)

@anon345252 jag har ersatt plånboken helt, kör mest apple pay men har två kort + körkort i wallet:en och har valt att downsize:a från alla onödiga kundkort och annat tjafs jag hade i plånboken tidigare.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Jag har ersatt den vanliga plånboken helt.