Permalänk

söker "glad" musik

ja jag vet inte riktigt vad jag ska kalla musiken jag söker efter för, så det fick bli glad musik :).

med glad musik menar jag musik med högt och glatt tempo, låtar man inte kan låta bli att sjunga/nynna/vissla i takt till, usel beskrivning, jag vet, men jag kan dra några exempel så kanske ni förstår vad jag menar.
musik i stil med "holliday road" från päron till farsa filmerna, eller låten "walking on sunshine" eller typ som denna https://www.youtube.com/watch?v=t8qMZHXkNXI&ab_channel=JohnMa...

vad har ni på lager som ni kan tipsa om?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Dansband?

Nä, men det finns ju några klassiska dängor som dras till minnes, typ ”You can call me Al” med Paul Simon.

EDIT:
- The Ark - One of us is gonna die young
- Simon ’n Garfunkel - The 59th bridge song (feel in’ groovy)
- Tegan and Sara, The lonely island - Everything is awesome

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

"I'm still standing" med Elton John får mig alltid att känna mig uppåt.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Dansband?

Nä, men det finns ju några klassiska dängor som dras till minnes, typ ”You can call me Al” med Paul Simon.

inge fel på dansband, men i detta fallet, nja

tack för låten, den läggs till på listan

kom på en till.
när refrängen kommer så går det ju inte att låta bli att inte nynna eller sjunga med, låt man blir glad utav, högt och glatt tempo
https://www.youtube.com/watch?v=RLr8RNwy5zY&ab_channel=glubbe...

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

underbar grupp och underbar låt, men inte riktigt det som söks här tyvärr

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lyssna på musik från 50-60 talet, jag tycker det är glatt

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Hands Up är kanske något om du gillar "techno"
https://www.youtube.com/watch?v=GHtDoALm3qI&list=PL5m6V-hkc-1...

Permalänk

ja, mer åt det hållet ja, glad och tjeck låt som lätt går att nynna glatt till, inte 100% vad jag söker efter, men absolut, åt det hållet lutar det åt

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag är dålig på sånt här, men kanske?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kör denna ibland när jag behöver pigga på mig. Bra studs och energi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

ja jag vet inte riktigt vad jag ska kalla musiken jag söker efter för, så det fick bli glad musik :).

med glad musik menar jag musik med högt och glatt tempo, låtar man inte kan låta bli att sjunga/nynna/vissla i takt till, usel beskrivning, jag vet, men jag kan dra några exempel så kanske ni förstår vad jag menar.
musik i stil med "holliday road" från päron till farsa filmerna, eller låten "walking on sunshine" eller typ som denna https://www.youtube.com/watch?v=t8qMZHXkNXI&ab_channel=JohnMa...

vad har ni på lager som ni kan tipsa om?

80-talet har en del grejer som borde passa dig. Kolla in "Huey Lewis and the news - Sports". Det albumet är kanon och väldigt uppåt musik. Även det efterföljande albumet från samma grupp, "Fore" har också en del sköna låtar.

"Steely Dan - Can't buy me a thrill" 70-tal med ganska trallvänliga låtar. Speciellt "Change of the guard" är väldigt catchy.

Iggy Pop - Real wild child är skön låt. Albumet det ligger på "Blah Blah Blah" är också skönt 80-tal.

Permalänk
Entusiast

Vet inte om det är den genre du är ute efter... men högt tempo och nåt jag tycker låter "glatt" iaf

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bobby McFerrin

Hoppas tempot är tillräckligt...

https://www.youtube.com/watch?v=d-diB65scQU

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Jag skrattar alltid åt dansbandsmusik. Av helt fel anledningar skulle jag tro

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snap! - Rythm is a dancer

Permalänk
Medlem

Bob Hund är för det mesta glatt, tralala lilla molntuss är en klassiker.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

B52s Love shack trycker nog på rätt knappar:

Summertime med Will Smith:

Hanson, MMMbop:

Allt med Crash Adams:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inget klår nog denna.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

ja jag vet inte riktigt vad jag ska kalla musiken jag söker efter för, så det fick bli glad musik :).

med glad musik menar jag musik med högt och glatt tempo, låtar man inte kan låta bli att sjunga/nynna/vissla i takt till, usel beskrivning, jag vet, men jag kan dra några exempel så kanske ni förstår vad jag menar.
musik i stil med "holliday road" från päron till farsa filmerna, eller låten "walking on sunshine" eller typ som denna https://www.youtube.com/watch?v=t8qMZHXkNXI&ab_channel=JohnMa...

vad har ni på lager som ni kan tipsa om?

Oh boy! Med peps persson, garanterad glädje på en solig dag

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X