intressekoll: 2 st gaminglaptops från Clevo. Sparsamt använda. RTX3070, 32GB RAM, 1,5TB SSD

Permalänk

intressekoll: 2 st gaminglaptops från Clevo. Sparsamt använda. RTX3070, 32GB RAM, 1,5TB SSD

Hej!

Ska försöka lista allt relevant men missar jag något så fråga på!

Har 2st datorer som beställdes December 2021 och levererades i slutet av Februari 2022. Det enda som inte stämmer i specifikationen nedan är RAM-minnet, där jag gjorde ett tillägg så att det blev 2x16(tur att leveransen var sen). Tror kylplattorna(Cooler Master Notepal) ligger i förrådet men inte säker.

Datorerna är väldigt sparsamt använda vilket är anledningen till att jag undersöker intresset och det uppskattade värdet av dem. Tycker de är för dyra/bra för att knappt användas och bara stå/förlora värde. Kommer det intressanta bud så säljer jag antingen en eller båda.

Garanti finns kvar, likaså orginalförpackning. Fick inget "riktigt" kvitto av Clevo men har beställningen på mail/Clevo-kontot och skulle strul uppstå inom garantitiden så hjälper jag till så gott jag kan. Alternativt så kanske Clevo kan skicka ut ett kvitto om man ber om det.

Datorerna finns i Solna/Stockholm. Har inte något rykte här så kan tänka mig att mötas upp med datorn/datorerna oformaterade så att man får se att allting funkar. Kan väl även vara idé för att undvika transportskador. Detta gäller självklart bara vid ett genuint intresse och utan förhoppning på att kunna pruta på plats, efter vunnet bud.

Finns inget intresse här tar jag tacksamt emot en värdering.

CLEVO PC50DR | FHD 15.6 IPS 240Hz | INTEL CORE i7-10870H | NVIDIA RTX 3070
Gamdias Zeus E1, USB (16710-19020-00200-G)
Cooler Master Notepal X150R notebook cooler (MNX-SWXB-10FN-R1)
15.6 inch Full HD 1920x1080 IPS 240Hz matte
NVIDIA GeForce RTX 3070 8GB GDDR6
Intel Core i7-10870H | 16MB Cache | 2.20~5.00 GHz | 8C/16T | HT | TDP 45W
CPU / GPU with Thermal Grizzly Kryonaut Extreme
16GB (1x 16GB) DDR4 3200MHz Samsung / Patriot / FURY Impact
512GB Intel SSD 670p M.2 2280 PCIE 3.0 x4 NVMe (SSDPEKNU512GZX1)
1TB Intel SSD 670p M.2 2280 PCIE 3.0 x4 NVMe (SSDPEKNU010TZX1)
Intel Wi-Fi 6 AX201 | Bluetooth 5.2 (for general use and professionals)
QWERTY Swedish (Multicolor RGB)
1x 73Wh Battery Pack Embedded (screwed)
Power supply 180W
EU | Type E
Cleaning and maintenance of the cooling system | Replacement of the thermal grease
24 months warranty | 6 months for collection in EU countries | Lifetime technical support

Ser nu när jag kollade på bilderna att något dammkorn och litet hårstrå letat sig fram. Samt att fingrarna lämnat avtryck på de alldeles nyligen avtorkade ytorna =P

Edit: På en av datorerna saknas GeForce klistermärket, det är den som bilderna är tagna på. Nu tror jag att jag fått med allt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

8000kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av devjin:

8000kr + frakt

for 1 st.

Permalänk
Medlem

7500 sek med upphämtning för en.

Permalänk
Medlem

Kan ge 8000kr+ frakt för en

Permalänk
Medlem

8000 sek med upphämtning för en.

Permalänk
Medlem

8500kr+ frakt

Permalänk
Medlem

8000:- + upphämtning för en

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12400F , RAM: 32GB 7200 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Noctua DH-14, GPU: Palit RTX 3090 Gamerock OC

Permalänk

Tack för buden, jag håller det under uppsikt även fast jag inte kommer att kommentera ständigt. Låter annonsen vara uppe ett tag till, vet inte vad kutymen är här men antar att det inte är fulla 30 dagar som man betalar för.

Permalänk
Medlem

9000kr + frakt

Permalänk
Medlem

8500 sek plus upphämtning.

Permalänk
Medlem

8600 plus upphämtning

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12400F , RAM: 32GB 7200 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Noctua DH-14, GPU: Palit RTX 3090 Gamerock OC

Permalänk

Antar att de inte var helt billiga vid köp.
Är kass på veta vad som är bra eller dåligt men efter lite googlande så låter dessa väldigt bra. Är på jakt efter en burk till min dotter som har växt ur sin befintliga och behöver en bra/bättre variant. Alla verkar bjuda liknande pris och vet inte vad ditt "acceptabla" pris är men om du känner för det kan du ju skriva vad du vill ha så ska jag se om jag kan matcha.
Ha det så bra så länge
Mvh
Andreas

Permalänk

Hej igen!

Tänker att det är dags att uppdatera med bud och lite information. Har fått förslag/bud här via PM och på en annan handelsplats och de ledande ligger på 11k samt 12k(frakt). Hämtar någon en dator för 12k+ så premieras denne. Jag antar(vet) att på detta forum sitter mer kunniga och även kräsna individer vilket resulterar i lägre bud som följd men läs texten nedan som kanske kan vara intressant. En vänlig användare här har haft tålamod och bollat lite alternativa lösningar med mig vilket födde tanken nedan men tror att priset nått smärtgränsen där.

Min initiala ide var att försöka minimera förlusterna av mitt förhastade inköp och kunna köpa 2 nya(med överskott kvar), identiska datorer som barnen får lov att använda. Nu har det kommit fram att ett av barnen hängt upp sig på PS5 där man också kan spela Fornite. Har därför tänkt om: Har du ett förslag på deal på antingen en stabil dator som fixar Fortnite utan problem(och inte är lastgammal) eller en PS5, alternativ båda så kan det utgöra en del i ett byte. Tänker att om det är en av sakerna så lägger man på lite pengar.

Permalänk

Uppdaterar om att datorerna snart är sålda. Tack till er som PMat.

Visst ska man kunna stänga ner en annons, vart gör man det i såfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ritaråttarätt:

Uppdaterar om att datorerna snart är sålda. Tack till er som PMat.

Visst ska man kunna stänga ner en annons, vart gör man det i såfall?

Håll över "Marknad" -> "Mina annonser" och sedan kan du gå in på denna annons och avsluta (om jag minns rätt).

Permalänk

Annonsen är avslutad