XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319. intressekoll. eventuellt byte

Permalänk
Medlem

XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319. intressekoll. eventuellt byte

Hej,

Som rubriken lyder så tänkte jag stämma av lite om det finns något intresse för detta kort.

Fungerar hur fint som helst och säljs enbart för att jag inte hittar något vattenblock till denna modell.

Kvitto finns men tyvärr ingen orginalförpackning. Skall det skickas så löser jag med en annan kartong från mitt tidigare grafikkort.
Skicka ett pm om ni önskar bilder.
Kan även tänka mig att byta det mot ett 3080/90

Jag förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill eller inte alls.
Vi kör bud från 4000kr

Mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

4k bjudet

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

bjuder 4500 + frakt

Permalänk

Har en RTX3080 kan bytas ifall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

4k bjudet

Noterat👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelloxz:

bjuder 4500 + frakt

Noterat👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Har en RTX3080 kan bytas ifall.

Skickar ett pm👍

Permalänk
Medlem

Folk vill pynta 6-7000 för ett RTX 3080, men för ett 6800XT som är typ samma prestanda så lägger de sig på 4-4,5 ? Vad har jag missat?

https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Folk vill pynta 6-7000 för ett RTX 3080, men för ett 6800XT som är typ samma prestanda så lägger de sig på 4-4,5 ? Vad har jag missat?

https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html

Ja det är ju ett riktigt trevligt kort som slår 3080 i ganska många spel gällande 1440p. Så prestandamässigt lika, men skiljer sig väldigt i inköpspriset. Så det summerar till att 50% värdeminskning slår hårt på 6800xt. Som för mig är då ganska givet att man köper hellre då det är i mina ögon mer värt.

Permalänk

Så varför vill du då byta till 3080/90 om det nu är bättre prestanda för pengarna? Bara nyfiken!

Visa signatur

Wooaaaaaaah!!!

Permalänk
Medlem

Har också ett 3080 som jag skulle kunna byta bort mot ett 6800 men osäkert då andrahands värdet är så förvånansvärt dåligt?

Permalänk
Medlem

Byte mot Liquid Devil 6900xt + 2500kr?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Criticalstone:

Så varför vill du då byta till 3080/90 om det nu är bättre prestanda för pengarna? Bara nyfiken!

Som jag skrev i annonsen så är det väldigt svårt att hitta något vattenblock till just denna modell. Jag har inte hittat något iaf.

Vill bygga custom loop.

Permalänk
Medlem

Har ett 3080 FE som kanske kan vara av intresse beroende på vad du kan tänkas lägga mellan.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Har också ett 3080 som jag skulle kunna byta bort mot ett 6800 men osäkert då andrahands värdet är så förvånansvärt dåligt?

Du kan skicka ett pm om du vill så kan vi diskutera vidare där.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Har ett 3080 FE som kanske kan vara av intresse beroende på vad du kan tänkas lägga mellan.

Låter intressant, kan du skicka ett pm?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Byte mot Liquid Devil 6900xt + 2500kr?

Kan vara intressant, återkommer. Ska invänta lite fler förslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedmar12:

Kan vara intressant, återkommer. Ska invänta lite fler förslag

Kan gå ner mot 2000kr, inte lägre än så.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Har en polare som sitter på ett 3070 ti som nog kan vara intresserad av ett byte. Men tänker att det är ett byte rakt över och då får du kanske bättre erbjudanden här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Har en polare som sitter på ett 3070 ti som nog kan vara intresserad av ett byte. Men tänker att det är ett byte rakt över och då får du kanske bättre erbjudanden här

Tack men just nu är det inte intressant 🙂

Permalänk
Skrivet av Hedmar12:

Som jag skrev i annonsen så är det väldigt svårt att hitta något vattenblock till just denna modell. Jag har inte hittat något iaf.

Vill bygga custom loop.

My bad, missade det!

Visa signatur

Wooaaaaaaah!!!

Permalänk
Medlem

4700kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Folk vill pynta 6-7000 för ett RTX 3080, men för ett 6800XT som är typ samma prestanda så lägger de sig på 4-4,5 ? Vad har jag missat?

https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html

De går för 6000-6300 de med, bara att folk brukar börja med skambud i vanlig ordning.

Permalänk
Medlem

4800kr + frakt

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn82:

4700kr + frakt

Noterat 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av lazat:

4800kr + frakt

Noterat 👍

Permalänk

Budar 5000+frakt

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

5500kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejprullen:

Budar 5000+frakt

Noterat 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuspar:

5500kr + frakt

Noterat 👍