Testpilot: HP Smart Tank 5107 – påfyllbar skrivare för prismedvetna

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: HP Smart Tank 5107 – påfyllbar skrivare för prismedvetna

Testpiloten Björn Endre har fått det något annorlunda uppdraget att testa en skrivare. HP Smart Tank 5107 är en variant som kapar kostnader genom påfyllnadsbläck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

HP kommer säkert skicka en uppdatering om några år som kräver att man skannar in kvittot för att den ska acceptera uppfyllningen.

Överlag är det ett fruktansvärt företag, men skrivaravdelningen är fullständiga demoner. Lika illa från kontorsmaskiner till Indigopressar.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Testpilot

2 600 kronor och HP kunde inte lägga till plast nog för ett inmatningsfack? Vilket skämt 😂

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Nu har vi nyligen köpt en färglaser, men uppskattar verkligen dessa tester!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Sitter det en lite analysenhet som kan detektera om man häller i icke-original bläck och låsa hela skrivaren? Förväntar mig inget mindre från HP än att dom "skyddar" mig mot farorna med okvalificerat bläck.

Visa signatur

Bleak

Permalänk

Jag och många andra mellan åren 1997-2007 gjorde typ likadant, fast vi vi borrade ett hål i patronen och sprutade in färg med en spruta sedan täppte igen med en plugg. Vi köpte dessa sprutor och färger av ljusskygga personer i stan.

Jag vet inte när dessa skrivare med påfyllningsbara patroner kom, men de var mycket coola när de kom.
Idag känner det som att de flesta inte ens har en skrivare, vill de skriva ut gör de det på skolan eller deras arbetsplats.
Nå om man ändå vill ha en skrivare så en laser multifunktion duxplexskrivare är rimligt.

Om man vill skriva ut färgbilder? För mig känns det som att den stora skaran skulle kunna dela på en sådan skrivare. Det känns för mig som en produkt de flesta skulle använda så sällan. Laserskrivarens utskrivs är mer vardagsbehov, även om denna har vardagsbehov har minskat för de flesta.

*edit*
Om man köper en sådan här skrivare eller bättre och säljer utskrifter åt polare så kanske den är mer värd för en större skara personer. Problemet är bara att folk ofta inte vill betala för var en utskrift kostar i bara färg..

Permalänk

Det var länge sen jag läste en test av en skrivare, tack
Dock undrar jag - hur är nu kalkylen - hur mycket billigare blir det då med tex 6000 sidor vid inköp av en skrivare för >2500.- vs en med 500+ kronor inklusive medföljande versus, säg, en gång köp av nya (dyra) patroner?
Har ingen koll, kör med en laserskrivare som sällan används.

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Snusfri

Tack för testet, men kommer aldrig bli en skrivare från HP någonsin.
Genomruttet företag som låser skrivare när folk kör "piratbläck".

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivmaskin

Kul med ett skrivartest, och kul med lite konkurrens i det påfyllbara segmentet.

Skrivet av Obiwannabekenobi:

Det var länge sen jag läste en test av en skrivare, tack
Dock undrar jag - hur är nu kalkylen - hur mycket billigare blir det då med tex 6000 sidor vid inköp av en skrivare för >2500.- vs en med 500+ kronor inklusive medföljande versus, säg, en gång köp av nya (dyra) patroner?
Har ingen koll, kör med en laserskrivare som sällan används.

Jag har två skrivare – en hemma och en på kontoret. Den ena är en påfyllbar Ecotank från Epson, den andra en Workforce-modell med patroner, också den från Epson. Båda kostade runt 3 000 kronor, men förstnämnda är nu inne på sitt fjärde år och använder fortfarande bläck från de första flaskorna. Medföljande Workforce-patroner tog slut på någon månad och kostar närmare 1 000 kronor för färg + svart, så för min del är jag redan kommit ikapp. Enda anledningen till att jag köpte en patronskrivare var den betydligt lägre prisnivån för att få A3-kompatibilitet, något som landade runt 6 000 kronor i Ecotank-utförande.

Även om patronskrivaren skulle vara gratis är det med min (relativt glesa) användning utjämnat efter ett par år.

Permalänk
Medlem

Jag har använt skrivare med påfyllbart bläck i flera år, jag har en annan modell av HP Smarttank men även andra fabrikat har skrivare med påfyllbart bläck.
Om avsikten med skrivaren är att skriva ut fotografier så bör ni köpa en påfyllbar skrivare utrustade med ett fack för ytterligare en svart färg för fotografier, då det är en annan svärta.
Det största problemet jag upplevt med HP SmartTank är deras värdelösa skrivarrutiner för windows som ofta måste installeras om efter windows uppdateringar för annars tror windows att skrivare är offline, från andra OS som Linux eller smarttelefon fungerar utskrifterna perfekt.
För de som undrar hur länge bläcket räcker efter en påfyllning så är svaret att det räcker ungefär som utlovat, många hemanvändare behöver troligtvis aldrig fylla på om de inte skriver ut väldigt mycket.
Påfyllbart bläck ger billigare utskrifter än laserskrivare men utskrifterna tar längre tid.

Permalänk
Medlem

Jag övergav bläckstråle för färglaser (med duglig fotoutskrift) för länge sedan, pga att bläckpatronernas munstycken torkade ihop väldigt snabbt och det blev både dyrt och irriterande att kontinuerligt köpa nya.

Just därför undrar jag hur det är med den saken i det här fallet - har de lyckats ta fram munstycken som inte är skit, alternativt någon automatiserad rengöringsmekanism som på riktigt, och inte bara teoretiskt, fungerar? Annars skulle det bli samma problem med denna som förr i tiden, man måste skriva ut stup i kvarten för att skiten inte ska torka ihop.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Jag övergav bläckstråle för färglaser (med duglig fotoutskrift) för länge sedan, pga att bläckpatronernas munstycken torkade ihop väldigt snabbt och det blev både dyrt och irriterande att kontinuerligt köpa nya.

Just därför undrar jag hur det är med den saken i det här fallet - har de lyckats ta fram munstycken som inte är skit, alternativt någon automatiserad rengöringsmekanism som på riktigt, och inte bara teoretiskt, fungerar? Annars skulle det bli samma problem med denna som förr i tiden, man måste skriva ut stup i kvarten för att skiten inte ska torka ihop.

Dessa mustycken gick att rengöra med lite sprit..
Problemet är som jag skrev ovanför att färgskrivare har blivit en produkt som väldigt många vill ha tillgång till, men de skriver ut så sällan, så folk skulle behöva gå ihop och köpa en tillsammans.

Samma är det för övrigt med systemkamera. Tänk om man hade 5st skötsamma polare med samma tänk och man köpte sin 30 000kr systemkamera. Verkligheten är dock ofta inte sådan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag övergav bläckstråle för färglaser (med duglig fotoutskrift) för länge sedan, pga att bläckpatronernas munstycken torkade ihop väldigt snabbt och det blev både dyrt och irriterande att kontinuerligt köpa nya.

Just därför undrar jag hur det är med den saken i det här fallet - har de lyckats ta fram munstycken som inte är skit, alternativt någon automatiserad rengöringsmekanism som på riktigt, och inte bara teoretiskt, fungerar? Annars skulle det bli samma problem med denna som förr i tiden, man måste skriva ut stup i kvarten för att skiten inte ska torka ihop.

Jag har inte upplevt något sådant problem med HP Smart Tank inte ens om jag inte skrivit ut på flera månader.
Jag hade en HP bläckstråleskrivare för företag med stora och billiga patroner för många år sedan och på den torkade munstyckena hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag övergav bläckstråle för färglaser (med duglig fotoutskrift) för länge sedan, pga att bläckpatronernas munstycken torkade ihop väldigt snabbt och det blev både dyrt och irriterande att kontinuerligt köpa nya.

Just därför undrar jag hur det är med den saken i det här fallet - har de lyckats ta fram munstycken som inte är skit, alternativt någon automatiserad rengöringsmekanism som på riktigt, och inte bara teoretiskt, fungerar? Annars skulle det bli samma problem med denna som förr i tiden, man måste skriva ut stup i kvarten för att skiten inte ska torka ihop.

På deras andra modeller som inte är tank så rekommenderar de att skrivaren alltid är igång. Antar att den vaskar lite bläck då och då för att det inte ska torka i munstyckena

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag övergav bläckstråle för färglaser (med duglig fotoutskrift) för länge sedan, pga att bläckpatronernas munstycken torkade ihop väldigt snabbt och det blev både dyrt och irriterande att kontinuerligt köpa nya.

Just därför undrar jag hur det är med den saken i det här fallet - har de lyckats ta fram munstycken som inte är skit, alternativt någon automatiserad rengöringsmekanism som på riktigt, och inte bara teoretiskt, fungerar? Annars skulle det bli samma problem med denna som förr i tiden, man måste skriva ut stup i kvarten för att skiten inte ska torka ihop.

Jag har kompisar som har en liknande fast Epson. De ringde mig och sa att bläcket var slut. Det visade sig att behållaren var helt full men jag behövde göra en djuprengöring (maskinen gör det själv) så funkade alltihopa igen. De har skrivit ut i 2 års tid men bläcket har inte minskat alls. Ca 6000 sidor kan de skriva ut med en fyllning.

Mao så verkar inte maskinerna torka ihop som de gjorde förut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Jag har kompisar som har en liknande fast Epson. De ringde mig och sa att bläcket var slut. Det visade sig att behållaren var helt full men jag behövde göra en djuprengöring (maskinen gör det själv) så funkade alltihopa igen. De har skrivit ut i 2 års tid men bläcket har inte minskat alls. Ca 6000 sidor kan de skriva ut med en fyllning.

Mao så verkar inte maskinerna torka ihop som de gjorde förut

Skönt det gick att rädda den!
Är just det som skrämmer en med bläckstråle, att dom torkar igen.
Vet inte hur många gånger vi fått rengöra eller rent av byta huvuden på HP A1 på jobb för skiten har torkat ihop...

Vi precis köpte Epsons billigaste ecotank skrivare. Bara för att skriva ut på klisterpapper, vill inte förstöra laserskrivaren med smält klister
Får se hur den klarar sig, har satt påminnelse att skriva ut något i alla färger en gång i månaden iallafall.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Skönt det gick att rädda den!
Är just det som skrämmer en med bläckstråle, att dom torkar igen.
Vet inte hur många gånger vi fått rengöra eller rent av byta huvuden på HP A1 på jobb för skiten har torkat ihop...

Vi precis köpte Epsons billigaste ecotank skrivare. Bara för att skriva ut på klisterpapper, vill inte förstöra laserskrivaren med smält klister
Får se hur den klarar sig, har satt påminnelse att skriva ut något i alla färger en gång i månaden iallafall.

Hoppas att du inte får nåt strul med den

Permalänk
Medlem

Sämsta skrivaren jag haft: en HP Deskjet 550c på 90-talet. Bläcket torkade hela tiden och diverse strul.

Inget får mig att vilja skaffa bläckstråle igen. Vill jag ha fotoutskrifter går det fort att besluta att beställa och kostnaden är inte så hög heller. Vill jag ha dokument så är det utskrift med laser som gäller. Bläck är ju helt värdelöst som börjar kladda om man spiller en droppe vatten.

Permalänk
Medlem

Har en Epson Ecotank sen 3 år tillbaka. Har inte gjort slut på första påfyllningen trots mycket skrivande. Fick med en andra påfyllning i priset. Men skrivaren var rätt dyr vill jag minnas, typ 5000kr.

När jag räknade på vad jag tidigare lagt under alla år på en Canon bläckstråleskrivare så var det ca 10000kr på 10 år, så jag tänkte att skrivare med tank verkar vara lika billigt som färglaser men skrivaren är mindre och skriver ut finare färgbilder.

Är nöjd! 👍

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Vad kostar det/går det att byta ut uppsamlingsdynan? Det är ju tydligen en nackdel hos Epson, när den är full, så är det stopp. Men det finns säkert tredjepartsdelar för att byta ut, har inte satt mig in i EcoTank ännu.

Annars så gillar jag möjligheten att fylla på så pass billigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Bättre köpa en laser skrivare, där torkar inte färgen.

Ska man skriva ut i färg t.ex fotografi, så är det bättre man låter proffs göra detta (är inte så dyrt och man får bra resultat direkt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Bättre köpa en laser skrivare, där torkar inte färgen.

Ska man skriva ut i färg t.ex fotografi, så är det bättre man låter proffs göra detta (är inte så dyrt och man får bra resultat direkt).

Jag har haft min Canon bläckstråleskriva i 10 år nu. Har aldrig haft problem med att den har torkat trots ibland flera månader mellan utskrifter.
Kör alltid med Canon bläck dock. Jag misstänker att många köpa tredjepart, och det är skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obiwannabekenobi:

Det var länge sen jag läste en test av en skrivare, tack
Dock undrar jag - hur är nu kalkylen - hur mycket billigare blir det då med tex 6000 sidor vid inköp av en skrivare för >2500.- vs en med 500+ kronor inklusive medföljande versus, säg, en gång köp av nya (dyra) patroner?
Har ingen koll, kör med en laserskrivare som sällan används.

Tja. enkelt uttryckt. Du tjänar in det som den dyrare skrivaren kostar rätt fort.
Min personliga jämförelse.
Jag köpte en Epson ECO Tank till morsan för att hennes gamla skrivare packat ihop.
Hon har haft den i ett år nu och skriver ut en del både bilder och en del recept och annat.
Nivåerna i behållarna har minskat ytterst lite. Jag gissar att hon kommer att kunna skriva vidare utan påfyllning i flera år till. Gissningsvis kommer den att behöva påfyllning av bläck någon gång kring 2028 eller så. Jag tror att hon skriver ut motsvarande 500 sidor om året.
Min egen skrivare kostade 1500 och har 6 separata patroner. Den är fantastisk på bilder.
Dock räcker patronerna i ca 1 år. Jag skriver ut ungefär lika mycket som morsan.
Varje uppsättning patroner kostar närmare 1500 även om jag köper patroner på nätet (jag köper bara originalpatroner efter tidigare dåliga erfarenheter)
Det betyder att redan efter drygt 1 år så har jag spenderat lika mycket på min skrivare som hon gjort på sin.
Ser man till att hennes bläck kommer att räcka till uppskattningsvis 2028 så kommer jag att få köpa bläck minst 4 gånger till. Det betyder att jag från att hon köpte sin skrivare tills den behöver påfyllning kommer att ha köpt 5 fulla uppsättningar bläckpatroner till min.
Dvs innan hennes skrivare behöver sin första påfyllning så har bara bläcket till min kostat 5 * 1500 vilket blir 7500.
Jag har alltså spenderat 2,5 gånger så mycket pengar bara på bläck på 6 år som hennes skrivare inklusive bläck kostade.

Dvs även om jag skulle fått min skrivare gratis så hade den varit dyrare än hennes redan efter drygt 2 år.

Det finns ingen som helst anledning att köpa något annat än en tankskrivare om du vill ha bläck för att du vill skriva ut foton,

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag övergav bläckstråle för färglaser (med duglig fotoutskrift) för länge sedan, pga att bläckpatronernas munstycken torkade ihop väldigt snabbt och det blev både dyrt och irriterande att kontinuerligt köpa nya.

Just därför undrar jag hur det är med den saken i det här fallet - har de lyckats ta fram munstycken som inte är skit, alternativt någon automatiserad rengöringsmekanism som på riktigt, och inte bara teoretiskt, fungerar? Annars skulle det bli samma problem med denna som förr i tiden, man måste skriva ut stup i kvarten för att skiten inte ska torka ihop.

Det där är gammalt. Det var problem med att patronerna torkade ihop förut. Men då pratar vi om för kanske uppåt 10 år sedan.
på 90 talet och tidigt 2000 tal var det vanligt men jag kan inte påminna mig om att någon jag känner haft problem med torkade patroner de senaste 10 åren faktiskt. Även om det händer att min skrivare fått stå i över en månad emellanåt så har den aldrig visat några sådana tendenser.

Permalänk
Skrivet av sba74:

Tja. enkelt uttryckt. Du tjänar in det som den dyrare skrivaren kostar rätt fort.
Min personliga jämförelse.
Jag köpte en Epson ECO Tank till morsan för att hennes gamla skrivare packat ihop.
Hon har haft den i ett år nu och skriver ut en del både bilder och en del recept och annat.
Nivåerna i behållarna har minskat ytterst lite. Jag gissar att hon kommer att kunna skriva vidare utan påfyllning i flera år till. Gissningsvis kommer den att behöva påfyllning av bläck någon gång kring 2028 eller så. Jag tror att hon skriver ut motsvarande 500 sidor om året.
Min egen skrivare kostade 1500 och har 6 separata patroner. Den är fantastisk på bilder.
Dock räcker patronerna i ca 1 år. Jag skriver ut ungefär lika mycket som morsan.
Varje uppsättning patroner kostar närmare 1500 även om jag köper patroner på nätet (jag köper bara originalpatroner efter tidigare dåliga erfarenheter)
Det betyder att redan efter drygt 1 år så har jag spenderat lika mycket på min skrivare som hon gjort på sin.
Ser man till att hennes bläck kommer att räcka till uppskattningsvis 2028 så kommer jag att få köpa bläck minst 4 gånger till. Det betyder att jag från att hon köpte sin skrivare tills den behöver påfyllning kommer att ha köpt 5 fulla uppsättningar bläckpatroner till min.
Dvs innan hennes skrivare behöver sin första påfyllning så har bara bläcket till min kostat 5 * 1500 vilket blir 7500.
Jag har alltså spenderat 2,5 gånger så mycket pengar bara på bläck på 6 år som hennes skrivare inklusive bläck kostade.

Dvs även om jag skulle fått min skrivare gratis så hade den varit dyrare än hennes redan efter drygt 2 år.

Det finns ingen som helst anledning att köpa något annat än en tankskrivare om du vill ha bläck för att du vill skriva ut foton,

Skrivet av Wittwang:

Kul med ett skrivartest, och kul med lite konkurrens i det påfyllbara segmentet.

Jag har ett två skrivare – en hemma och en på kontoret. Den ena är en påfyllbar Ecotank från Epson, den andra en Workforce-modell med patroner, också den från Epson. Båda kostade runt 3 000 kronor, men förstnämnda är nu inne på sitt fjärde år och använder fortfarande bläck från de första flaskorna. Medföljande Workforce-patroner tog slut på någon månad och kostar närmare 1 000 kronor för färg + svart, så för min del är jag redan kommit ikapp. Enda anledningen till att jag köpte en patronskrivare var den betydligt lägre prisnivån för att få A3-kompatibilitet, något som landade runt 6 000 kronor i Ecotank-utförande.

Även om patronskrivaren skulle vara gratis är det med min (relativt glesa) användning utjämnat efter ett par år.

Tack för era sammanfattningar!

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag har haft min Canon bläckstråleskriva i 10 år nu. Har aldrig haft problem med att den har torkat trots ibland flera månader mellan utskrifter.
Kör alltid med Canon bläck dock. Jag misstänker att många köpa tredjepart, och det är skit.

Jag hade en hp bläckstråleskrivare och den gick inte få igång. Trots bytte svarta färgen (hade system av dubbla patroner).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Vad kostar det/går det att byta ut uppsamlingsdynan? Det är ju tydligen en nackdel hos Epson, när den är full, så är det stopp. Men det finns säkert tredjepartsdelar för att byta ut, har inte satt mig in i EcoTank ännu.

Annars så gillar jag möjligheten att fylla på så pass billigt.

De kostar 109kr st på Epson. Har sett större skillnader på andra butiker, 100kr upp till hela 500kr st. Vet inte varför man skulle vilja betala det, jag köper hellre hos Epson för en hundring

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

De kostar 109kr st på Epson. Har sett större skillnader på andra butiker, 100kr upp till hela 500kr st. Vet inte varför man skulle vilja betala det, jag köper hellre hos Epson för en hundring

Oj, det var ju inte ens nåt att bråka om 😅 Hade fått intrycket att det nästan var att slänga skrivaren när kudden var full på grund av kostnaden.

Kanske var tidigare de inte var utbytbara så lätt 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Oj, det var ju inte ens nåt att bråka om 😅 Hade fått intrycket att det nästan var att slänga skrivaren när kudden var full på grund av kostnaden.

Kanske var tidigare de inte var utbytbara så lätt 😊

Jo men det stämmer ju om det ska kosta 500kr+ varje gång, men det gör det alltså inte. Jag tror jag gav 105kr st sist jag köpte.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Jo men det stämmer ju om det ska kosta 500kr+ varje gång, men det gör det alltså inte. Jag tror jag gav 105kr st sist jag köpte.

Kan inte hitta någon europeisk återförsäljare av "Ink pads" till epsonskrivare, hade du någon specifik?
Sen verkar de inte heller officiellt stödja att slutanvändare lagar / byter den delen (https://www.epson.se/sv_SE/faq/KA-01491/contents?loc=en-us)