Cooler Master Synk X – datorstol med bra vibrationer

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master Synk X – datorstol med bra vibrationer

De senaste veckorna har Calle provsuttit Cooler Masters Synk X och blivit både omskakad och underhållen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen video? Alla vill se @CrispVanDahl skaka rumpa!!

Permalänk
Medlem

Är det bara ljud ut? eller kan en koppla ett headset med mikrofon till stolen?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

15,000 kr för en stol vars metall böjer sig (visst, killen är ingen lättviktare men ändå), hjul i IKEA-kvalitet, 6 timmars laddningstid för 4 timmers spelande o.s.v. Vem är dum nog att köpa denna skräpstol?

Permalänk
Medlem

Har den mer än 8Gb ram?
Blir inget köp annars.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Känns som att man skulle tröttna på denna gimmick ganska snabbt.

Permalänk
Medlem

Det är så trist att när det görs något sådant här så är det så dyrt som möjligt som gäller och det utan kvalitet som bör gälla för priset.
Denna går att göras väldigt mycket billigare och med bra mycket bättre kvalitet.
Varför inte göra det och faktiskt sälja skiten och få nöjda kunder???

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

15000!? En stol med betydligt bättre rygg- och sittkvalitet kostar 2000-3000 kr, ett par bass shakers/buttkickers kostar 500-1000 kr och en sub-förstärkare kostar 1000-2000 kr. Bara att montera i stolen och rocka loss.

Permalänk
Medlem

Här skulle väl en recension på herman millers logitech stolar sitta fint som en jämförelse. Samma prisklass, men kanske bättre komfort?

Permalänk
Skrivet av Nimman:

Här skulle väl en recension på herman millers logitech stolar sitta fint som en jämförelse. Samma prisklass, men kanske bättre komfort?

håller med. bättre att köpa riktigt bra stol och sen i så fall komplettera med "buttkicker".

Permalänk

Cooler Master är efter bollen sådär typ 10-15 år.. buttkickers/shakers funnits ett bra tag. Haft det själv när man simrace:ade mycket. ger ganska mycket inlevelse och bättre känsla av vad bilen gör.

ska man komma nu är det full motion stol som gäller.

Permalänk
Medlem

Roligt med inbyggt benstöd i en kontorsstol men i övrigt meh.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pun:

15,000 kr för en stol vars metall böjer sig (visst, killen är ingen lättviktare men ändå)...

Utveckling och QA av små/miljövänliga asiater?

Hade dock gärna testat stolen - ser kul ut. Väntar fortfarande på en väst för FPS.

Permalänk

Känns som en överhypad trams produkt i stil med herman miller stolarna, antagligen obekväm och värdelös 😂

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Nimman:

Här skulle väl en recension på herman millers logitech stolar sitta fint som en jämförelse. Samma prisklass, men kanske bättre komfort?

Hade ju blivit orättvis jämförelse i och med att den saknar skak, precis som en vanlig köksstol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Känns som en överhypad trams produkt i stil med herman miller stolarna, antagligen obekväm och värdelös 😂

Fast Herman miller är väl ändå gjord med ergonomi och kvalité i åtanke? Visst, det är överpris så det skriker om det, men den här stolen verkar bara vara dyrt skräp i stort sett om man kollar på short circuit videon. Tål inte att man lutar sig bakåt så böjer sig hela ryggstödet. Vafan har dom byggt den av? Blötjärn?😂

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Nimman:

Här skulle väl en recension på herman millers logitech stolar sitta fint som en jämförelse. Samma prisklass, men kanske bättre komfort?

Dom har vår adress, det är bara att skicka.

Permalänk
Medlem

Rolig recension även om det är något jag aldrig skulle skaffa själv. Älskade stapeldiagrammen, mycket informativa
Håller med medbor, en video hade varit guld också!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av medbor:

Ingen video? Alla vill se @CrispVanDahl skaka rumpa!!

Be careful what you wish for.

Skrivet av SCORPIUS:

Har den mer än 8Gb ram?
Blir inget köp annars.

Jag tror den har minst 256 GB.
Betoning på tror.

Skrivet av BigO161107:

Fast Herman miller är väl ändå gjord med ergonomi och kvalité i åtanke? Visst, det är överpris så det skriker om det, men den här stolen verkar bara vara dyrt skräp i stort sett om man kollar på short circuit videon. Tål inte att man lutar sig bakåt så böjer sig hela ryggstödet. Vafan har dom byggt den av? Blötjärn?😂

I ärlighetens namn hade jag inte alls tänkt på problemet med ryggstödet alls innan jag såg videon och jag har inte upplevt samma problem. Kanske fick dom ett dåligt exemplar eller så har jag helt enkelt inte utsatt den för samma mängd tryck. Får återkomma på den punkten om det händer mitt exemplar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

I ärlighetens namn hade jag inte alls tänkt på problemet med ryggstödet alls innan jag såg videon och jag har inte upplevt samma problem. Kanske fick dom ett dåligt exemplar eller så har jag helt enkelt inte utsatt den för samma mängd tryck. Får återkomma på den punkten om det händer mitt exemplar också.

Jag kan ställa upp som provsittare. Jag är argfet och en mardröm för kontorsstolar.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av DasIch:

Jag kan ställa upp som provsittare. Jag är argfet och en mardröm för kontorsstolar.

Hahah! Har du vägarna förbi kontoret är du välkommen!

Permalänk
Medlem

För 15 papp köper jag nog en Herman Miller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Be careful what you wish for.

Jag vill ha detta men rumpa

Permalänk
Medlem

Ett fotstöd har jag länge längtat efter, men för 15papp är det inte värt.

Någon som har hittat ett kit online som man kanske kan eftermontera på en datastol????

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av DasIch:

Jag kan ställa upp som provsittare. Jag är argfet och en mardröm för kontorsstolar.

Argfet och mardröm, jag känner mig träffad. Jag får attack-sitta imorgon och återkomma.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Caspergu:

Ett fotstöd har jag länge längtat efter, men för 15papp är det inte värt.

Någon som har hittat ett kit online som man kanske kan eftermontera på en datastol????

Det borde ju inte vara helt omöjligt att köra någon DIY-lösning med rörfäste och fotpall. Kanske till och med skärmarm för skrivbord kan funka för extra rörlighet? Lär nog inte bli lika elegant som på Synk X, men it's something!

Permalänk
Avstängd

Gillar graferna i alla fall, väldigt informativa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av landmarks:

Argfet och mardröm, jag känner mig träffad. Jag får attack-sitta imorgon och återkomma.

Överlevde redaktören? Överlevde stolsryggen?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Argfet och mardröm, jag känner mig träffad. Jag får attack-sitta imorgon och återkomma.

Ett tips är att ta upp det som en särskild kompetens vid nästa löneförhandling. Det är inte alla som kan attack-sitta för att testa stolar.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Überklass:

Överlevde redaktören? Överlevde stolsryggen?

Skrivet av DasIch:

Ett tips är att ta upp det som en särskild kompetens vid nästa löneförhandling. Det är inte alla som kan attack-sitta för att testa stolar.

Jag och stolsrygg lever, men det blir nog löneökning med minst 1 miljon i månaden nu tror jag.