Stoppa synkronisering och behålla mina filer på Mac!

Permalänk
Inaktiv

Stoppa synkronisering och behålla mina filer på Mac!

Håller på att få fnatt. Skulle stänga av iCloud Drive i Mac. På nått jävla sätt började den ladda upp och flytta mina dokument till iCloud Drive. Jag har aldrig velat ha mina dokument eller nått annat från min Mac i iCloud. Nu när jag avbröt och försökte tömma det som som överförts eller stod som "väntande" i iCloud Drive så tar den samtidigt bort alla mina dokument. Så fick lägga tillbaka.

Vad sjutton har jag råkat göra och hur stänger jag iCloud Drive utan att den rör mina filer på datorn? Ska jag behöva uppdatera min externa hårddisk, radera allt och överföra allt på nytt till min dator när allt från iCloud är avstängt?

Edit: Hittade kopian gömd under user > iCloud (arkiv). Mycket störigt hur allt försvann från Dokument när allt jag ville göra var att stänga av iCloud Drive. Nu är det löst i varje fall, eller ja, jag hittade mina filer på datorn och raderade sen kopian i iCloud Drive.

Permalänk
Medlem

Stäng av iCloud Drive från att spara data från Dokument och Skrivbord. Efter avstängningen kan det hända att filerna ”försvinner”, men det gör dom inte. Dom ligger på iCloud Drive. Ladda ner filerna och lägg dom i Dokument och Skrivbord och radera filerna från iCloud Drive.

Permalänk
Medlem

Det är ju sjukt drygt men flytta först ut filerna ur mapparna som icloud synkar, sedan stänger du av det?
Har aldrig använt icloud för filer - vill inte ha någon cloud backup på allt mitt shit

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Det är ju sjukt drygt men flytta först ut filerna ur mapparna som icloud synkar, sedan stänger du av det?
Har aldrig använt icloud för filer - vill inte ha någon cloud backup på allt mitt shit

Du får stänga av iCloud Drive Desktop & Document synk, sedan flytta allt från iCloud till datorn samt ta bort det från iCloud.

Som standard aktiverar Apple denna funktionen när du loggar in med ett Apple ID. Du måste manuellt stänga av den för att filerna inte ska skickas till iCloud