Köpa en bärbar till jobbet prislappen högst 10 tusen?

Permalänk

Köpa en bärbar till jobbet prislappen högst 10 tusen?

Hej ska åka och köpa eller beställa en laptop. Får inte kosta över 10K och gärna under. Användningsområde är mestadels att skriva dokument i textform.
Skulle vara glad om jag kunde få lite allternativ på datorer som kanske är nedsatta i pris och som är bra erbjudanden allt emellan 5-10 tusen kronors klassen.
Begagnat är inget alternativ för mig tyvärr.

Vad jag letat på är ca 14-15”. Jag kan endast använda Windows operativ system. Gärna någon som inte är allt för klumpig, mera åt Slim hållet, men det är inget krav. Kommer många gånger ha den uppkopplade till extern skärm och BT tangentbord och mus.

Ser ni några bra datorer eller erbjudanden eller några som är bra och prisvärda med schyssta pris länka gärna.helst vill jag ha en som kostat 15 för 7 tusen ja ni förstår ungefär hur jag tänker. Men ni får gärna lägga upp lite allternativ i tråden oavsett om det är onlinebeställning eller från giganterna. Ska beställas senast den 22:e

Tack på förhand! Kommer uppdatera med vad det blev såklart. Mvh

Permalänk

Kollade på den här mest för att jag vart överraskad av hur mycket man kan tjäna prismässigt. Men jag gissar att den inte är värd det den skriver som ordinarie pris vad säger ni?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_asus-r565ea-ej3627w-15-...

Man blir lite som Ove Sundberg och går ner sig i halva priset träsket gissar jag eller?

Permalänk
Medlem

Om du ska använda datorn mest bara för att skriva i ordbehandlingsprogram hade jag gått och testat tangentbord/övrig ergonomi på affärer och valt den som känns bäst.

Alla datorer idag har nog prestanda så det räcker.

Däremot om du ska jobba med det hela dagar en längre period så borde du nog fundera på stationärt pga. ergonomi.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Skrivet av olga32:

Om du ska använda datorn mest bara för att skriva i ordbehandlingsprogram hade jag gått och testat tangentbord/övrig ergonomi på affärer och valt den som känns bäst.

Alla datorer idag har nog prestanda så det räcker.

Däremot om du ska jobba med det hela dagar en längre period så borde du nog fundera på stationärt pga. ergonomi.

Har inte använt laptop tidigare så är inte bekväm med dom alls egentligen.
Kommer nog skaffa en skärm och mus och tangentbord men den behöver vara en laptop då jag kommer resa och arbeta med den.
Tack för svar Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disconnecting99:

Har inte använt laptop tidigare så är inte bekväm med dom alls egentligen.
Kommer nog skaffa en skärm och mus och tangentbord men den behöver vara en laptop då jag kommer resa och arbeta med den.
Tack för svar Mvh

Ja det skrev du ja, missade det.

Har inget konkret tips utan titta på något med den formfaktorn och utseende du vill ha i sådana fall. Högre RAM-mängd över andra hårdvaruspecifikationer skulle jag säga, men det är nog delvis en smaksak.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...