Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Stutter spel trådlös mus???

Permalänk
Medlem

Stutter spel trådlös mus???

Problem:

Jag har haft min Logitech Pro Wireless Mus ett tag nu. Har i vissa spel upplevt stutter som jag försökt lösa med diverse guider. Kopplade in en trådad mus igår, allt är borta, allt flyter som smör? Vad fan? Vill ju helst spela med min Logitech-mus men är detta ett vanligt fel? Finns det någon som har en idé om hur jag löser detta?

Visa signatur

13700KF | 7900XTX Merc 310 Black | B660 ROG STRIX GAMING I | 6000Mhz 32GB CL36 DDR5 | SN850X 2GB | Arctic Freezer II 240| NR200P BLACK | Phanteks Revolt SFX 750W 80+ Platinum | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Problem:

Jag har haft min Logitech Pro Wireless Mus ett tag nu. Har i vissa spel upplevt stutter som jag försökt lösa med diverse guider. Kopplade in en trådad mus igår, allt är borta, allt flyter som smör? Vad fan? Vill ju helst spela med min Logitech-mus men är detta ett vanligt fel?

Jag hade samma problem med min trådlösa mus också, testade flytta adaptern till en USB 2 port och problemet försvann.
Vet inte om det var det som var problemet men det hjälpte mig iaf 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Jag hade samma problem med min trådlösa mus också, testade flytta adaptern till en USB 2 port och problemet försvann.
Vet inte om det var det som var problemet men det hjälpte mig iaf 😊

intressant! ska prova detta!

Visa signatur

13700KF | 7900XTX Merc 310 Black | B660 ROG STRIX GAMING I | 6000Mhz 32GB CL36 DDR5 | SN850X 2GB | Arctic Freezer II 240| NR200P BLACK | Phanteks Revolt SFX 750W 80+ Platinum | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

kan även vara typ musmattan eller nå sånt där, eller nån setting i mus appen där du kan bestämma underlag å optimeringar, hade nå liknande på min trådade logitech, då jag hade surface mat typ soft eller nå så hackade musen tok mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansar:

kan även vara typ musmattan eller nå sånt där, eller nån setting i mus appen där du kan bestämma underlag å optimeringar, hade nå liknande på min trådade logitech, då jag hade surface mat typ soft eller nå så hackade musen tok mycket.

fast det är alltså inte att musen hackar. Det är att den stör mjukvaran på något vis, jag övervakar med MSI afterburner och ser stutter i frametimen, nu med trådade musen är det borta.

edit:typo

Visa signatur