Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Vilken klass lutar det åt för er?

Sorcs eller necro för mig. Hoppas balansen är ok.

Skrivet av jeppe109:

Sorc.
Var den klassen jag hade roligast med under betan.
Även den senaste betan där allt nerfats tyckte jag ändå sorc var kul att spela.

Skrivet av Pamudas:

Lutar åt Sorc för launch, sen barb/druid för första season

Skrivet av Billy Joe Bob:

Druid för min del. Det är helt enkelt min stil bara, rakt upp och ner.

Skrivet av Eldarion:
Skrivet av sINsen:

Sorc eller necro, men jag tror sorc

Skrivet av Goteborgan:

Barbarian eller druid, men vetefan hur de kommer gå med druid dock, verkar inte vara så bra i början. :/

Skrivet av Herr Kantarell:

Barb, det var länge sen.
Senare en Sorc

Skrivet av mistahh:

Blir kanske en Barb eller Druid för mig, fast kanske inte... hah svårt att välja

säger ju det. de behöver skapa en omröstning.
går det inte att göra så här mitt i en tråd?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

säger ju det. de behöver skapa en omröstning.
går det inte att göra så här mitt i en tråd?

Du har den här iaf survey reddit

Att sorc och rogue är mest populära verkar inte som något konstigt då de båda verkar ha genuint genomtänkt design och hög power level, dock lite förvånad att necro är så lågt men det har nog att göra med att folk inte förväntar sig att minionbuild är så bra.

Själv blir det fire burning sorc eller frost, burning verkar ha fina synergies men tror frost blir roligare, dock är nog frost lite klent mot bossar.

En intressant grej som dataminats att vulnerability stackar multiplikativt med alla andra former av dmg (där vissa iof läggs ihop med addition) detta gör att vulnerability sannolikt undervärderats hårt av många theorycrafters och alla builds som konsekvent kan hålla det uppe och har bonusdmg till det sannolikt är jävligt starka mot bossar (bla kripp erkände att han trodde det var kasst men att det numera är obligatoriskt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Du har den här iaf survey reddit

En intressant grej som dataminats att vulnerability stackar multiplikativt med alla andra former av dmg (där vissa iof läggs ihop med addition) detta gör att vulnerability sannolikt undervärderats hårt av många theorycrafters och alla builds som konsekvent kan hålla det uppe och har bonusdmg till det sannolikt är jävligt starka mot bossar (bla kripp erkände att han trodde det var kasst men att det numera är obligatoriskt)

Bra att veta! Hittade källa: https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/13q60gi/comment/jle0...
% Vulnerable Damage rollar på vapen och ringar, upp till 23.5% på max level, och kommer troligen vara prio 1.
"Damage while" verkar också vara en relativt liten bucket. Tex. för sorc finns endast "Damage while Healthy", som troligen kommer vara mycket viktig.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Det tär sig sa fäbodjänta! Inte många dagar kvar nu! Tog ledigt från och med nästa fredag till och med onsdagen efter det Ska nötas som f*n! Är det riktigt roligt så blir det nog någon dag extra ledigt

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem

Blir druid för mig. Spelar ingen roll om det är svagaste klassen eller inte, tyckte den var kul under betan
Är grymt taggad. Har medvetet undvikit buildguides, kartor etc då man bara har en första genomspelning, roligast att få tänka och utforska på egen hand.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv

Ska nog köra druid som första karaktär jag också - gillade alltid spelstilen i gamla D2, även om klassen sög jävligt fett den mesta tiden som jag spelade. I tillägg till att druiders spells inte gick att styra för 5 öre så hade ju casters generellt problem med skalning i D2, då bara +skill höjde skadan på förmågor. Å andra sidan var druid impopulär som fan vilket gjorde att charms och diverse bra unika utrustningsdelar var mycket billigare än för andra, mer populära klasser.

Efter de införde synergies i talent-träden så blev druiden bättre, men den var fortfarande klen. Får se hur det är i D4 - provade bara druiden till typ level 5 eller nått i betan så man fick ju ingen koll på klassen.

Permalänk
Medlem

Hitta på Reddit

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Blir druid för mig. Spelar ingen roll om det är svagaste klassen eller inte, tyckte den var kul under betan
Är grymt taggad. Har medvetet undvikit buildguides, kartor etc då man bara har en första genomspelning, roligast att få tänka och utforska på egen hand.

Nästa alla streamers (som kan spelet) har förutspått att druids blir en av de starkaste end game. Tuff start men sen smäller det.. så vet inte vart folk har fått att de är svagast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Nästa alla streamers (som kan spelet) har förutspått att druids blir en av de starkaste end game. Tuff start men sen smäller det.. så vet inte vart folk har fått att de är svagast?

1-25 och lite till så är druid & barb ljusår bakom resten. Men visst, det spelar väl ingen större roll mer än att det är bra tråkigt att känna att sin klass är kass. Men det är helt enkelt så att dessa vart svagast i betan vi spelat - som inte representerar endgame ö.h.t.

Druid är helt klart den starkaste klassen om nu inte Blizzard förstört den sen stängda betan i höstas. Även Blìzzard har sagt själva att de, med sina interna tester, ser att Druid är starkast i endgame.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Think you can cheat death?

Reach level 100 on hardcore mode and tweet #Diablo4Hardcore with proof to have your username immortalized on a statue of Lilith.

Offer limited to first 1000, restrictions apply: https://blizz.ly/4294DLg

Get started June 1st.

Länk

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Konsolgrävare

Release-veckan är här! Löjligt taggad! 👹😈

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hör dig, så jävla tagg

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Taggad själv också!
Om jag slipper jobba på fredag så blir det nog en uppgradering till deluxe edition…

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mistahh:

Taggad själv också!
Om jag slipper jobba på fredag så blir det nog en uppgradering till deluxe edition…

Måste tyvärr jobba på fredag.. Kommer nog kännas som den längsta fredagen på länge 😆

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

När är det man kan dra igång detta ? Torsdag natt, fredag natt ?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Maddoxswe:

När är det man kan dra igång detta ? Torsdag natt, fredag natt ?

Fredag 01:00

Du kan Pre-Download Onsdag 01:00

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fredag 01:00

Sweet Då blir det att man får vara trött på jobbet på fredag. Tack!

Permalänk
Medlem

Stora frågan är ju om man ska börja vid 01 och spela hela natten eller sova tidigt och kliva upp vid 4-5 och sen spela hela fredagen efter det. Det går ju att dygna men som 30 år gammal blir man så jävla seg på eftermiddagen!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Wastaah:

Stora frågan är ju om man ska börja vid 01 och spela hela natten eller sova tidigt och kliva upp vid 4-5 och sen spela hela fredagen efter det. Det går ju att dygna men som 30 år gammal blir man så jävla seg på eftermiddagen!

Smartast är nog att sova tidigt och gå upp vid den tid du skrev, lär vara lite errors och inloggningsproblem precis i börjar som du kanske med tur missar om du loggar in senare på morgonen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

kommer sova och gå upp tidigt på fredag morgon o kötta

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men bara för att dubbelkolla, som jag förstår det är det alltså fredag morgon 01.00 som gäller för oss som förbokat? Får bli att jobba hemifrån då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Dum fråga kanske, men bara för att dubbelkolla, som jag förstår det är det alltså fredag morgon 01.00 som gäller för oss som förbokat? Får bli att jobba hemifrån då

Ja, det avser Ultimate och Digital Deluxe edition, inte Standard edition.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag älskar ändå att det är så många som håller tummarna för en schyst release med planerade nattsittningar och andra trevligheter, sådär som man gjort vid alla stora Blizzardsläpp för att sedan gråtandes mötas av texten "The servers are busy, try again later (Error 37)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Jag älskar ändå att det är så många som håller tummarna för en schyst release med planerade nattsittningar och andra trevligheter, sådär som man gjort vid alla stora Blizzardsläpp för att sedan gråtandes mötas av texten "The servers are busy, try again later (Error 37)"

”Fool Me Once, Shame on You; Fool Me Twice, Shame on Me”

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

”Fool Me Once, Shame on You; Fool Me Twice, Shame on Me”

Får väl tyvärr erkänna att när det gäller Blizzard och deras releaser har det blivit ganska många "Shame on Me" genom åren lol. Jaja bara hoppas på det bästa, funkar det blir det nötandes, annars sova.

Permalänk
Medlem

Jag spelade den första öppna betan men missade den andra som var nyligen

Har det skett några större förändringar eller är det ungefär samma spel som då?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Aeig:

Jag spelade den första öppna betan men missade den andra som var nyligen

Har det skett några större förändringar eller är det ungefär samma spel som då?

Mvh

Rätt mycket: https://www.diablofans.com/news/50611-diablo-4-server-slam-ma...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Jo, jag tror inte man ska försöka göra någon all-nighter, utan vill man maxa speltiden så är det nog smartare att lägga sig i tid och gå upp tidigt, som nämndes tidigare :). Själv lär man jobba så får snällt vänta till eftermiddagen :(.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Vad tror du jag blir så som är 50 om jag skulle dygna?
Kommer lira 01:00 sedan får man se hur länge man orkar spela sedan sova några timmar för att sedan fortsätta spela.

Tur man börjar 1 vecka semester från fredagen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

"Måste" bli klar med Dead Cells innan torsdag natt!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4