Permalänk
Avstängd

Ta bort fastlimmad gpuflens?

Jag har frågat det här innan men fick inget vettigt svar så jag frågar igen (det är lite akut). Vilka sätt finns det att ta bort en orginal fastlimmad utan några skruvar flens ifrån grafikkortet?

Permalänk

ta i utav bara hel**e med en tång eller liknade, skära bort den med ett rakblad, lägga det i frysen i några timmar. bara att prova lite saker.

Visa signatur

|[Den som tror sig veta allt, vet inget!]|
|[Det är bara genom att lyssna du lär dig, och jag vill aldrig sluta lära mig.]|
|[Att lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt.]|
|[Att lära sig är inte en barnlek; vi kan inte lära oss utan smärta.]|

Permalänk
Medlem

Lr fråga återförsäljaren hur man får bort det? Jag vet int om dom skulle svara på det men jag sku pröva fråga dom iaf...

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Avstängd

Hmmm att ta i fick en snubbes geforce 3 core att fastna på flensen inget jag skulle vilja erfara. Lägga det i frysen säger du? Kanske det kanske....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimon
Hmmm att ta i fick en snubbes geforce 3 core att fastna på flensen inget jag skulle vilja erfara. Lägga det i frysen säger du? Kanske det kanske....

man ska inte försöka slita den "rakt ut" ? eller hur? .. det är bättre att försöka vrida loss den från coren..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Var försiktig, annars kan gpu:n lossna.

Visa signatur

RedHat <3 CentOS <3 OpenSuse <3 FreeBSD

Permalänk
Avstängd

Ok var försiktig men vad ska man göra?

Permalänk
Avstängd

Snälla lite desperat, är inte så glad i "att prova saker" eller "ta i utav bara hel**e" skulle vilja höra av någon som gjort det själv eller någon som vet någons systers pojkväns pappa som jobbar på tomshardware som gjort det

Permalänk
Medlem

Jag provade med gpu i påse i frysen, det hela slutade med att jag bröt sönder min skruvmejsel som jag använde som hävstång för att vrida av flänsen... så p åvissa kort kan de sitta som gjutna...

Permalänk
Medlem

Jag har slitit loss minnesmoduler på ett grafikkort nr jag försökte få loss den fastlimmade flänsen. Så om du börjar slita och vrida så får du ju vara beredd på att det kan gå åt skogen och då gäller knappast ngn garanti.

Visa signatur

RedHat <3 CentOS <3 OpenSuse <3 FreeBSD

Permalänk
Avstängd

Plz plz ge några tips som funkar :(:( är lite nervös över att ta bort den :(:(

Permalänk
Medlem

sitter den hårdare än coren sitter fast i kortet går det inte. så är det..

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd

Det är frysen som gäller.

ner med kortet i en påse under natten sen kan du bryta med handen
eller försiktigt med en mejsel.

gorde det själv för några dagar sen med ett voodoo3,
texten på coren följde med, men vad gör de.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=14810...

Bump...

Jag skulle råda dig att bara låta det vara....

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Avstängd