Permalänk
Medlem

Lenovo Legion 5 Pro Artefakter

Satt och spelade Diablo 4 igår varpå datorn bara fryser till sig i 20 sekunder, funderade på vad som hände men spelade vidare. 10 minuter senare började grafiken se konstig ut med artefakter och skit. Men bara på vissa delar utav kartan, sprang jag till ett annat ställe på kartan så försvann dom. Såg dom även ett kort tag ute på själva bakgrundsbilden på windows, när jag tabbade ut alltså. Provade det mesta och tänkte sen att jag installerar om hela datorn. Det är fortfarande kvar i Diablo 4, såg även lite smått av det när jag öppnade Nvidia appen. Vad kan jag prova, känns som att datorn är körd. Visserligen har jag garanti, men segt

Permalänk
Medlem

har märkt oxå att det är mest i städer och dungeons i Diablo 4 det blir så här

Permalänk
Medlem

Prova att göra en hel ominstallation på datorn och uppdatera drivrutinerna. Löser inte det problemet så bör du lämna in den på service.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Moderator

Uppstår problemet endast i Diablo 4 eller även i andra spel?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Prova att göra en hel ominstallation på datorn och uppdatera drivrutinerna. Löser inte det problemet så bör du lämna in den på service.

Har installerat om den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Uppstår problemet endast i Diablo 4 eller även i andra spel?

Jag upplevde problemet lite i Diablo 3 med nu när jag tänker efter. Fast var enbart själva town portalen i stan då som fick ett konstigt utseende. Jag har inte spelat så många spel på datorn, den är relativt ny. Men borde jag ha sett Artefakter ute i Windows igår om det har med Diablo 4 att göra, Artefakterna i windows försvann när jag startade om datorn

Permalänk
Medlem

Hur är temperaturen i CPU/GPU?

Permalänk
Medlem

Tanka hem MSI afterburner och undervolta kortet.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -