Bytte ni design på hemsidan?

Permalänk
Avstängd

Bytte ni design på hemsidan?

Känns mer anpassat för en touchpad än Dator nu. Var bättre innan (igår) med Kategorier på sidan. Nu är det så mycket dött utrymme och prislappen är en halvmil från produkten i listan Kikar via Firefox på PC. Ogillas!

Permalänk
Medlem

Ja jäklar ja.

På PC vill jag ju ha en meny till vänster så jag snabbt kan byta kategori, inte behöva scrolla högst upp när jag ska nån annanstans

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Ni kan ju välja att ha menyn till vänster fortfarande. Men den följer inte med när man scrollar, men det gjorde den inte förut heller va?

edit: jag menade produkterna som är det enda jag kollar på. men ni vill väl ha allt det andra till vänster med. kvittar för mig

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Nu ser det ordentligt ut för mig. Jag gillar det nya!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inet
Skrivet av Nozomi:

Känns mer anpassat för en touchpad än Dator nu. Var bättre innan (igår) med Kategorier på sidan. Nu är det så mycket dött utrymme och prislappen är en halvmil från produkten i listan Kikar via Firefox på PC. Ogillas!

Skrivet av FX9:

Ja jäklar ja.

På PC vill jag ju ha en meny till vänster så jag snabbt kan byta kategori, inte behöva scrolla högst upp när jag ska nån annanstans

Skrivet av ronz:

Det ser bra ut!

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Halloj,

Vi uppdaterade precis bredden på sidan så därav kan första inladdningen vara lite wonky. Men ska fungera genom att bara uppdatera sidan igen.
Tanken bakom denna uppdateringen är att vi ska vara mer framtidssäkra samt kunna skapa nya möjligheter framåt sett.
Med det sagt så får ni gärna dela med er vad ni tycker, ta gärna printscreens och rita så det blir enklare för oss att förstå. Själv har jag kört den ett par veckor och hade svårt att byta tillbaka till den gamla efter det

Produktträdet är kvar på vänster sida om man vill, tryck bara på den lilla ikonen (se nedanför) så stannar den kvar.
Dock har trädet aldrig flyttats med när man skrollar, det har alltid varit "fast".

@Nozomi själv upplever jag att man får snabbare översikt av produkten med nya vyn för produktsidan. Specar och bilder framhävs och man ser även enklare eventuella bundlingar/erbjudanden som man kan köpa till lättare

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag blev lite arg där i 5 sekunder, men sen när jag insåg att det gick att pinna menyn som det var förut så blev man lugn igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Halloj,

Vi uppdaterade precis bredden på sidan så därav kan första inladdningen vara lite wonky. Men ska fungera genom att bara uppdatera sidan igen.
Tanken bakom denna uppdateringen är att vi ska vara mer framtidssäkra samt kunna skapa nya möjligheter framåt sett.
Med det sagt så får ni gärna dela med er vad ni tycker, ta gärna printscreens och rita så det blir enklare för oss att förstå. Själv har jag kört den ett par veckor och hade svårt att byta tillbaka till den gamla efter det

Produktträdet är kvar på vänster sida om man vill, tryck bara på den lilla ikonen (se nedanför) så stannar den kvar.
Dock har trädet aldrig flyttats med när man skrollar, det har alltid varit "fast".

@Nozomi själv upplever jag att man får snabbare översikt av produkten med nya vyn för produktsidan. Specar och bilder framhävs och man ser även enklare eventuella bundlingar/erbjudanden som man kan köpa till lättare

https://i.imgur.com/MbTJ6Ph.png

BUG:

Om jag går in på Datorbyggare så försvinner helt menyn för produkter

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Halloj,

Tyvärr, pin-funktionen är det nått fel med.
Översta är från 67% zoom.
nedersta är från 75% zoom
1920 x 1200 upplösning, 150% windows zoom
EDIT: När jag pinnat och ändrar till 75% zoom så försvinner vänstermenyn :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det erat val att inte den pinnade menyn följer med när man scrollar?

Vet inte hur andra känner men när man pinnat den så känns det naturligt att den följer med när man scrollar igenom produkter för att lättare hoppa till en annan kategori.

Eller iallafall att den dyker upp när man börjar scrolla upp igen som huvudmenyn gör som har datrobyggare, vekanstips mm i sig.

Visa signatur

Gaming Machine: Steam Deck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Tyvärr, pin-funktionen är det nått fel med.
Översta är från 67% zoom.
nedersta är från 75% zoom
1920 x 1200 upplösning, 150% windows zoom
EDIT: När jag pinnat och ändrar till 75% zoom så försvinner vänstermenyn :/

<Uppladdad bildlänk>

Det är nog en "feature"... Jag får zooma ut till 90 % för att få fram möjligheten att fästa kategorierna. 2560*1600@150% (16" bärbar) i Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det är nog en "feature"... Jag får zooma ut till 90 % för att få fram möjligheten att fästa kategorierna. 2560*1600@150% (16" bärbar) i Windows.

Fast du har ju massor med mer pixlar än mig, så du borde inte behöva zooma ut tycker jag

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inet:

Hej

Gällande bredden tänkte jag mer på detta, det känns så brett bara för att vara brett! (Kika i annan flik i 100%)

Dold text

Hittade den där knappen nu, men bara om jag breddar webbläsaren mycket mer. Och kategorierna försvinner ändå om jag kör min normala bredd trots att hela menyn är togglad där Känns anpassat för helskärm.

Den bredd som krävs för att hålla menyn kvar på vänster sida.

Min typiska bredd i webbläsaren, alltså typiskt standard för de flesta hemsidor. Har en 1440p skärm så behöver liksom inte köra helskärm för surf Kör ofta 2 bredvid varandra.

Om det gick att klyva utrymmet mellan Längd xxx mm och Hype flammorna så hade man ju kunnat ha kategorierna framme även i denna bredden

Dold text

Föredrar helt klart förra designen, allt fick plats och man hade bra översikt på allt även då.
Om det var möjligt att själv välja vilken design man vill ha så vore ju det riktigt nice, tänk er som old.reddit och reddit

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Fast du har ju massor med mer pixlar än mig, så du borde inte behöva zooma ut tycker jag

Sidan "ser" ju inte 2560*1600 i och med att Windows står på 150 % för att allt inte ska bli så litet, men jag behöver ju bara ha 90 %, inte 67 % som du tydligen behöver för att få fram möjligheten.

Permalänk
Medlem

Åh nej, nu måste jag ju börja ha zoomen på 90% för att använda sidan

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Eftersom denna tråd blir mer vad man tycker om nya sidan så tänker jag:

• Produktmenyn ska alltid bakas in i bredden när man valt att ha den på vänster sida. (aldrig försvinna vid zoom)

• Produktmenyn bör alltid finnas till vänster även om man är längst ner på sidan

• Topmenyn bör kunna vara fast eller dyka upp vid skollning uppåt en valbar switch (som på SweC sida)

Tycker helt klart att den är snygg och bra som den alltid har varit. Den lättaste och bästa handlar-sidan på nätet!

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Eftersom denna tråd blir mer vad man tycker om nya sidan så tänker jag:

• Produktmenyn ska alltid bakas in i bredden när man valt att ha den på vänster sida. (aldrig försvinna vid zoom)

• Produktmenyn bör alltid finnas till vänster även om man är längst ner på sidan

• Topmenyn bör kunna vara fast eller dyka upp vid skollning uppåt en valbar switch (som på SweC sida)

Tycker helt klart att den är snygg och bra som den alltid har varit. Den lättaste och bästa handlar-sidan på nätet!

Fast buggen att menyn för alla artiklar försvinner när man väljer "datorbyggaren" är ingen åsikt, det är en regelrätt bugg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"pin" knappen finns inte för mig på brave. finns på edge. Hoppas verkligen gamla designen får leva kvar. denna nya var ett väldigt nerköp. kan man få önska få tillbaka filter-funktioner som t.ex. "ej trådlös" det togs bort för ett tag sen(ett år?). mindre valmöjligheter och sämre funktion.

Knappen dök upp när man ändrade skalningen. problemet nu är att det är svårt att använda sidan för all text är så liten.

Permalänk
Medlem

Har inte testat så mycket än, men menyn m.m. verkar funka utan några direkta problem i Firefox (i 1440p) för mig iallafall. Ska kolla runt lite mer och se vad mer som har förändrats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Vet du hur jag vet att ni inte kör Mac? För på en 14" mac med standardupplösning så döljs den där menyn

Men på en vanlig 16:9-skärm så syns den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Vet du hur jag vet att ni inte kör Mac? För på en 14" mac med standardupplösning så döljs den där menyn
<Uppladdad bildlänk>

Men på en vanlig 16:9-skärm så syns den
<Uppladdad bildlänk>

Det kanske de inte gör, men sättet att dra slutsatsen ter sig märklig. Det här var alltså Windows: #20077972

Den skalningen är det som är "recommended". Jag har ibland kört snäppet under det på andra modeller, men det blir för mycket här. Skulle nog optimalt kanske ha 140 % e dyl, vilket går att ställa in, men det är inte ett standardsteg, så risken för strul ökar.

Skärmen där är förvisso 16:10, men det saknar betydelse i sammanhanget. Hade den varit 16:9 så hade den bara varit lägre, inte bredare.

Permalänk
Medlem

Funkar bra för mig på Linux med Firefox. Valt att fästa menyn som den var förr och det funkar. Inets sida kommer dessutom ihåg mellan sessioner (sen jag accepterade att inets kakor behålls mellan sessioner). Inga klagomål från min sida. Detta ställningstagande ger mig väl extra förmåner vid köp, hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det kanske de inte gör, men sättet att dra slutsatsen ter sig märklig.

Poängen är alltså att om man kör en av de vanligaste macarna med standardupplösning utan att krångla med skalning, upplösning, inställningar, whatever så ser man direkt att sidan inte fungerar som tänkt.
Att köra mac + 16:10 är givet, att köra windows + 16:10 är sällsynt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Poängen är alltså att om man kör en av de vanligaste macarna med standardupplösning utan att krångla med skalning, upplösning, inställningar, whatever så ser man direkt att sidan inte fungerar som tänkt.
Att köra mac + 16:10 är givet, att köra windows + 16:10 är sällsynt.

Du verkar inte förstå. Höjden saknar relevans och om du tror att Mac OS inte "krånglar" med skalning ihop med skärmar med högre ppi så har du givetvis fel. Det jag i det aktuella fallet har inställt är också det som blir som standard om man installerar Windows, men det går som sagt att ändra, vilket jag i det här fallet inte har gjort.

Att menyn inte går att fästa beror på att själva huvudsektionen av sidan lämnar en för smal spalt till vänster vid en given bredd på skärmen. Den fästa menyn får inte plats i vänstermarginalen helt enkelt och då visas inte alternativet att fästa den. I mitt fall skulle den få plats på skärmen, men bara om hela huvudelen av sidan flyttades åt höger så att den inte ligger i mitten. Det har inget att göra med om det är ett äpple på datorns lock eller inte. Lösningen utifrån hur sidan fungerar nu, om man vill att möjligheten ska finnas på mindre skärmar är att begränsa sidans maximala bredd. Då kommer möjligheten att fästa menyn upp vid en mindre bredd på skärmen, men den kommer också att vara smalare på större skärmar än tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Du verkar inte förstå.

Right back at you. Vad tjafsar du egentligen om? Att jag hade samma fel och du inte fick ha den speciella plats på jorden?

Felet är ju definitivt relaterat (åtminstone indirekt) till att man kör 16:10-format så de tycker inte att det finns nog med sidoutrymme att visa den där knappen, och därför döljer de den.
Felet har inget att göra med att man kör Apple, och min kommentar handlar om att det som standard är 16:10 på apples laptops så om de körde det skulle de rätt enkelt sett det här felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Right back at you. Vad tjafsar du egentligen om? Att jag hade samma fel och du inte fick ha den speciella plats på jorden?

Felet är ju definitivt relaterat (åtminstone indirekt) till att man kör 16:10-format så de tycker inte att det finns nog med sidoutrymme att visa den där knappen, och därför döljer de den.
Felet har inget att göra med att man kör Apple, och min kommentar handlar om att det som standard är 16:10 på apples laptops så om de körde det skulle de rätt enkelt sett det här felet.

Nej, det har ingenting att göra med 16:10. Att du minskar höjden i pixlar från t ex 1600 till 1440 eller 1200 till 1080, med samma skalning, kommer inte göra någon skillnad alls på sidans beteende. Och därmed har det fortfarande ingenting att göra med Windows eller Mac, vilket de facto var ditt påstående genom att "hur jag vet att ni inte kör Mac".

Permalänk
Medlem

Suck.

Återigen en leverantör som tar en bra sida och förstör den.
En dator är inte en surfplatta som inte är en mobiltelefon.
Kommer jag från en dator förväntar jag mig att få tillbaka den gamla sidan omgående - det utan att jag ska behöva göra något överhuvudtaget på min sida.

Man brukar säga att man har 7 sekunder på sig att fånga en kunds intresse innan kunden går vidare till nästa leverantör. Den sida ni visar nu fångar inte mitt intresse överhuvudtaget och därmed går jag vidare till en annan återförsäljare

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Suck.

Återigen en leverantör som tar en bra sida och förstör den.
En dator är inte en surfplatta som inte är en mobiltelefon.
Kommer jag från en dator förväntar jag mig att få tillbaka den gamla sidan omgående - det utan att jag ska behöva göra något överhuvudtaget på min sida.

Man brukar säga att man har 7 sekunder på sig att fånga en kunds intresse innan kunden går vidare till nästa leverantör. Den sida ni visar nu fångar inte mitt intresse överhuvudtaget och därmed går jag vidare till en annan återförsäljare

Jag skulle nog säga att det inte är en förbättring från en dator, men det kunde ha varit betydligt värre, vilket nog nästan är den måttstock man får tillämpa numera. Gå in på https://www.folkhalsomyndigheten.se/ så kan du se hur illa det kan bli när det ska bli mer "mobile first"... Ett av de värre exemplen jag har sett på senare tid, men nya https://www.sj.se/ ligger också bra till (trots att de har en app...).

Permalänk
Medlem

Denna jävla mobil/platta anpassning.
Vi som sitter vid datorer blir lidande av denna nya "moderna" skitdesign.
Älskade gamla sidan.
Jahapp. Ännu en ÅF som har skitdesign som dom andra...

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Filter är ju bara en grå hög i nuläget. Som inte drar åt sig ögonen.

Filter-delen bör ju fånga individens uppmärksamhet på direkten då 381 chassin är ganska drygt att scrolla igenom. Och man är intresserad av ett chassi med egenskaperna XY som är i lager.