Logitech g733 på xbox series X

Permalänk
Medlem

Logitech g733 på xbox series X

Hej! Har köpt ett xbox och trodde att jag kunde använda mitt gamla trådlösa headset g733 lightspeed men det verkar inte funka? Segt att köpa nytt headset bara för den anledningen! Tack på förhand

Permalänk
Rekordmedlem

Det använder en proprietär kommunikationsmetod så det handlar nog om att någon inte vill betala för att göra det kompatibelt. Eller kanske att Sony betalt för att det inte ska fungera med Xbox

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det använder en proprietär kommunikationsmetod så det handlar nog om att någon inte vill betala för att göra det kompatibelt. Eller kanske att Sony betalt för att det inte ska fungera med Xbox

Så är det säkert 😴

Permalänk
Medlem

Hörlurar fungera inte häller trådlöst på playstation. Inte äns sonys egna Puls3d, de behöver en usb dongel de med...

Det tros att kontrollerna använder typ blåtand och att möss och tangentbord fungerar med blåtand och menyn för att söka efter blåtans enheter fins. 🙄😮‍💨

Troligen behöver du kanske bara en usb/blåtand dongel som kan sända ljud för att det ska fungera.
Men jag låvar inget! Och det bästa är att söka mer på området för det fins garanterat många som redan tästat eller kan tästa det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hörlurar fungera inte häller trådlöst på playstation. Inte äns sonys egna Puls3d, de behöver en usb dongel de med...

Det tros att kontrollerna använder typ blåtand och att möss och tangentbord fungerar med blåtand och menyn för att söka efter blåtans enheter fins. 🙄😮‍💨

Troligen behöver du kanske bara en usb/blåtand dongel som kan sända ljud för att det ska fungera.
Men jag låvar inget! Och det bästa är att söka mer på området för det fins garanterat många som redan tästat eller kan tästa det.

Men det headsetet har en proprietär dongel och använder ingen vanlig BT profil, det går att prova om det stämmer genom att prova om det går att ansluta mot en telefon innan man skaffar nån dongel som troligen inte komemr att fungera. Funkar det inte mot en telefon lär det inte funka mot någon normal dongel heller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

ser ju ut som att en usbmottagare kom med lurarna.

testat att plugga in denna i din konsoll?

och vad jag kan se så använder inte lurarna BT öht utan en modifierad variant av gamla hederliga 2,4Ghz RF som logitech kallar för lightspeed vilket kräver en dongle som klarar detta RF protokoll då det inte är samma sak som BT.

hittas inte lurarna med donglen inkopplad så har troligen din xbox inget stöd för det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows