Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Aldrig det där nätagget. Skräp. Bara för att det är Seasonic är det inte bra.

Edit: Den verkar inte ens tillverkas av Seasonic

är B tier på psu cultist tier list villket jag litar på

Skrivet av Scarabeo:

Skräp vet jag inte men inget jag hade rekommenderat då RM750 bara är 100 kr dyrare.

https://www.webhallen.com/se/product/361197-Corsair-RM750-202...

den har dock bara 1 år i garanti på grund av refurb

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Viking
Skrivet av Daytone:

är B tier på psu cultist tier list villket jag litar på

Vilket inte alls verkar vara svårt att nå upp till då det nästan bara finns äldre och "no-names" på B tier. Hittar inte ett enda nätaggregat under B som jag skulle rekommendera.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Vilket inte alls verkar vara svårt att nå upp till då det nästan bara finns äldre och "no-names" på B tier. Hittar inte ett enda nätaggregat under B som jag skulle rekommendera.

Men att en sak är no namn eller äldre betyder det la inte att den är dålig. Jag brukar ofta rekommendera mycket saker ur c tier vilket också är vad jag själv har och alla dom funkar utmärkt.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem

Tack skall ni ha för alla tips så här långt.
Jag kommer se vad komplett har att erbjuda på bonanzan och kommer säkerligen återkomma med frågor efter det.
Känns som det tredje bygget som du tipsat om @Donnerstal med 7800X3D och 4070 samt dess komponenter ligger närmast till hands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrIzoard:

Tack skall ni ha för alla tips så här långt.
Jag kommer se vad komplett har att erbjuda på bonanzan och kommer säkerligen återkomma med frågor efter det.
Känns som det tredje bygget som du tipsat om @Donnerstal med 7800X3D och 4070 samt dess komponenter ligger närmast till hands.

https://www.amazon.se/Thermalright-luftkylare-CPU-kylare-kylf...

kasta bara in denna

Visa signatur