Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Hur ser man om man fått skills från en dungeon?

Gjorde en dungeon. Skulle fria 7 prisoners. Gjorde det....... sen ut..... men på map'en så ser det lika ut än. "rewarded on first completion" eller liknande. Finns ingen grön bock eller liknande.

Hur ser man om man fått den nya skillen?

Det finns oftast flera objectives att klara innan du klarat dungeonen, så jag antar att du inte gjorde färdigt den helt. När du klarat alla objectives så får du upp en stor text där det står nåt i stil med "Dungeon Complete!" och även en ruta med dina rewards

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Hos ocultisten i nån av de större städerna. Under aspects library.

Ibland kan det ju dock vara en våning till eller liknande, där frigörande av fångar t.ex bara är steg ett.

Tack för hjälp.... Trodde att man skulle få det automagiskt när man gjort dungeonen men icke...... Börjar förstå hur det funkar.... Men fan vilka trösklar i det här spelet...

Permalänk

Okej...

Mitt problem:

Har bara försökt 3 gånger, men en boss är *censurerat* och jag dör ca 6% kvar. Hade man haft en health pot kvar hade man klarat. Men det är Blizzard så man är van från WoW att det händer ofta. Questen heter "What lies ahead".

Jag är lev 50 och nu gör jag side quests lite i väntan på nåt så jag inte känner sån jävla ångest och kanske jag provar igen i natt....

MEN.... min fråga är egentligen om det blir enklare om man levlar upp..... jag är 50 som sagt, men jag vet inte....... scale'ar bossen upp lite "mer än ett level" varje gång man levlar, eller blir det enklare?

Tänker inte, åtminstone till 80% säkerhet, bygga om hela min build då jag fick tips på en build som hittills har funkat skitbra:
https://www.youtube.com/watch?v=MCR94SKwZ_Y

Jag fick instruktioner att spara allt..... köra salvage på allt, inga upgrades och spendera saker, för det behöver man senare.

Frågar sen man har spelat WoW väldigt länge, och Blizzard har en tendens att döda en/raiden vid ca 5%. "To make a statement"

Vet inte vad min fråga egentligen är. Men har ni några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Okej...

Mitt problem:

Har bara försökt 3 gånger, men en boss är *censurerat* och jag dör ca 6% kvar. Hade man haft en health pot kvar hade man klarat. Men det är Blizzard så man är van från WoW att det händer ofta. Questen heter "What lies ahead".

Jag är lev 50 och nu gör jag side quests lite i väntan på nåt så jag inte känner sån jävla ångest och kanske jag provar igen i natt....

MEN.... min fråga är egentligen om det blir enklare om man levlar upp..... jag är 50 som sagt, men jag vet inte....... scale'ar bossen upp lite "mer än ett level" varje gång man levlar, eller blir det enklare?

Tänker inte, åtminstone till 80% säkerhet, bygga om hela min build då jag fick tips på en build som hittills har funkat skitbra:
https://www.youtube.com/watch?v=MCR94SKwZ_Y

Jag fick instruktioner att spara allt..... köra salvage på allt, inga upgrades och spendera saker, för det behöver man senare.

Frågar sen man har spelat WoW väldigt länge, och Blizzard har en tendens att döda en/raiden vid ca 5%. "To make a statement"

Vet inte vad min fråga egentligen är. Men har ni några tips?

Okej, lite tips från mig då

1. När det gäller vapen, bry dig inte så mycket om statsen utan bry dig bara om Weapon Damage och equippa alltid det som har högst damage.

2. Vapen kan vara värt att upgrada till näst högsta level eller högsta om du känner att du har råd med det.

3. Du kan få fler potions genom att skaffa renown. Renown får du lättast genom att göra sidoquests (20 / quest) och dungeons (30 / dungeon första gången)

4. Altars of Lilith är värt att lägga några timmar på för att hitta alla, dom ger dig extra stats som är värt extra mycket på låg level. Använd https://d4planner.io/map för att hitta alla.

5. Uppgradera potions var 10:e level så dom ger mer hp.

6. Använd armor elixir för bättre överlevnad

7. Salvage:a inte allt, du kommer behöva mycket guld framöver. Så sälj / salvage typ 50 / 50.

Jag är lite osäker men jag har hört att mobs slutar skala efter level 50 på world tier 1-2, men på world tier 3-4 skalar dom med dig hela vägen till level 100. Så kör du på 1 el 2 så lär det bli lättare för varje level.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Testade tornado utan tempest roar då jag skrev frågan, men testar pulverize nu. Lite låg damage, dock tål man ju bra mycket mer. Ska se ikväll om jag kan göra om nått för att få upp skadan mer.

Tips på pulverize spec som inte kräver unika? Tror jag kör en från icy veins nu.

Det som jag märkte boostade dps var när man fick tillgång till exploit glyph som för det man slår på vunerable, samt att man har de två aspekten ursine horror och shockwave. Och såklart en staff med grym skada. Pulveriserandet blev också bättre när man fick noderna som ger lite resurser vid kills och aspect of umbral

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

1. När det gäller vapen, bry dig inte så mycket om statsen utan bry dig bara om Weapon Damage och equippa alltid det som har högst damage.

2. Vapen kan vara värt att upgrada till näst högsta level eller högsta om du känner att du har råd med det.

3. Du kan få fler potions genom att skaffa renown. Renown får du lättast genom att göra sidoquests (20 / quest) och dungeons (30 / dungeon första gången)

4. Altars of Lilith är värt att lägga några timmar på för att hitta alla, dom ger dig extra stats som är värt extra mycket på låg level. Använd https://d4planner.io/map för att hitta alla.

7. Salvage:a inte allt, du kommer behöva mycket guld framöver. Så sälj / salvage typ 50 / 50.

Jag är lite osäker men jag har hört att mobs slutar skala efter level 50 på world tier 1-2, men på world tier 3-4 skalar dom med dig hela vägen till level 100. Så kör du på 1 el 2 så lär det bli lättare för varje level.

Sant på 7an! Tog ett tag att hitta rätt men en tumregel jag använt är att salvage allt gult under 20k i värde och sälja om det är över, för att få bäst payout material/guld

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Skrivet av immutable:

Stort tack för utförlig post! Hjälper väldigt

Jag uppgraderar vapnen då jag går in där....... in the den of the fkn ålbete! Sen tänkte jag att jag skulle ha nå elixir...... men de verkar alla jävligt dåliga....... Flesta är typ "Increases boner if you like the tooth fairy"........ "Increases damage against The Goatmen"..... "Cannibals"...... va fan! Så jävla värdelöst....

WOHO! Hade glömt att uppgradera health pots...... fan vilken tur att du finns

Tack igen!

EDIT:

Orkar inte spara saker "for later"...... upgrades when needed it is...

Permalänk

Dum fråga, ni säger att man behöver guld..... till vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Dum fråga, ni säger att man behöver guld..... till vad?

Rerolls... 😂 en mille per rullning kommer man snabbt upp i

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Stort tack för utförlig post! Hjälper väldigt

Jag uppgraderar vapnen då jag går in där....... in the den of the fkn ålbete! Sen tänkte jag att jag skulle ha nå elixir...... men de verkar alla jävligt dåliga....... Flesta är typ "Increases boner if you like the tooth fairy"........ "Increases damage against The Goatmen"..... "Cannibals"...... va fan! Så jävla värdelöst....

WOHO! Hade glömt att uppgradera health pots...... fan vilken tur att du finns

Tack igen!

EDIT:

Orkar inte spara saker "for later"...... upgrades when needed it is...

Varje dungeon jag kör tar jag en "increase damage against [valfri mob]" beroende på vad man springer på därinne. Gratis dps ju!😄

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av kundun:

Varje dungeon jag kör tar jag en "increase damage against [valfri mob]" beroende på vad man springer på därinne. Gratis dps ju!😄

Hur vet du om det är kannibaler, goats, eller nåt annat du måste ha potion för?

Permalänk

Okej.... allt man samlar på sig.... herbs och ore?

Känns som man har en miljon herbs nu, fast kanske inte så.....

Ska man spara ihop skiten och röka upp det när man blir pensionär eller va fan?

Permalänk

"Collect Guano"...... bat shit..... Blizzard är så jävla fixerade vid att få användaren plocka upp bajs..... Ni som spelat WoW vet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Hur vet du om det är kannibaler, goats, eller nåt annat du måste ha potion för?

Ja men du har ju pots för alla i din väska. Sen när du är där inne ser du ju vad det är för gubbar o klicka på rätt pot.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Okej.... allt man samlar på sig.... herbs och ore?

Känns som man har en miljon herbs nu, fast kanske inte så.....

Ska man spara ihop skiten och röka upp det när man blir pensionär eller va fan?

Du tillverkar dom pots du vill ha.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av Mullvaden83:

Du tillverkar dom pots du vill ha.

Svårt att veta.... Är nån area specifikt kannibal? eller nån annan nåt annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Tror det finns typ 4 eller 5 olika pots för mobs. Jag brukar alltid ha typ 5 av varje i väskan o fyller på då o då. Brukar bara använda dom i dungeons

Visa signatur

Permalänk

Vette fan, jag har lite fler.... (förutom nycklar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Vette fan, jag har lite fler.... (förutom nycklar)

<Uppladdad bildlänk>

Jo man hittar ju en hel del också. Jag brukar alltid dricka en när man bara ska ut o leta lilithstatyer eller nåt. Då bara tar jag en i högen för man vill åt exp boosten

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Du lär dig rätt snabbt vilka dungeons som har vilka mobtyper.

Försök att inte vara så anti bara för att, det blir roligare då. Jag lovar

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Du lär dig rätt snabbt vilka dungeons som har vilka mobtyper.

Försök att inte vara så anti bara för att, det blir roligare då. Jag lovar

Anti... är så långt ifrån anti som man kan vara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Det som jag märkte boostade dps var när man fick tillgång till exploit glyph som för det man slår på vunerable, samt att man har de två aspekten ursine horror och shockwave. Och såklart en staff med grym skada. Pulveriserandet blev också bättre när man fick noderna som ger lite resurser vid kills och aspect of umbral

Tackar, ska hålla utkik efter detta. Exploit fattas fortfarande för mig dock, vägrar droppa

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Viktigt:
Items som uppgraderas och som kommer över 724 item lvl får sina stats rullade på en högre nivå. Så ett item med item lvl mellan 700-724 med dåligt rullade stats kan bli jäkligt bra.

Uppgradera alltid gula items före imprint av en aspect då priset är mycket billigare.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Va i helvete händer! Massa pink shit.......

Permalänk

Viktigaste man kan vara är "where is a safe spot to pee?"

Fan, det är svårt i D4

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att göra tex dungeons med andra spelare utan att man känner någon som spelar diablo? Jag lirar själv men ibland hade man vart sugen på att köra med en grupp folk. Blir lite ensamt ibland

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danis:

Finns det något sätt att göra tex dungeons med andra spelare utan att man känner någon som spelar diablo? Jag lirar själv men ibland hade man vart sugen på att köra med en grupp folk. Blir lite ensamt ibland

Det är då man går med i en klan. Sweclockers klan är dock full sedan länge. Jag försökte gå med i början men det var helt omöjligt Hitta någon grupp som är aktiv när du brukar spela så löser det sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Viktigt:
Items som uppgraderas och som kommer över 724 item lvl får sina stats rullade på en högre nivå. Så ett item med item lvl mellan 700-724 med dåligt rullade stats kan bli jäkligt bra.

Uppgradera alltid gula items före imprint av en aspect då priset är mycket billigare.

Jag har funderat på det här... Finns det något sätt att beräkna eller nån online-kalkylator som kan visa vad ett item kommer få för stats vid sina upgrades?
Jag har vaskat guld/mats i onödan på att uppgradera items som ändå inte blev bättre än det jag hade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag har funderat på det här... Finns det något sätt att beräkna eller nån online-kalkylator som kan visa vad ett item kommer få för stats vid sina upgrades?
Jag har vaskat guld/mats i onödan på att uppgradera items som ändå inte blev bättre än det jag hade...

Har också funderat på det. Nu börjar jag bara uppgradera om itemet är ungefär lika bra ouppgraderat som mitt uppgraderade, så är man liksom 100% att det kommer bli bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Skrivet av kundun:

Har också funderat på det. Nu börjar jag bara uppgradera om itemet är ungefär lika bra ouppgraderat som mitt uppgraderade, så är man liksom 100% att det kommer bli bättre

Vet inte om jag förstår era funderingar korrekt, men det finns breakpoints som är viktiga: https://primagames.com/tips/diablo-4-item-level-breakpoints-e...
Kort och gott vill man ha ett item som är ilvl 700+ (ännu högre är bättre för det ger mer stats, men 725 är viktigast) för det är det lägsta man kan uppgradera förbi den högsta breakpointen.

Man kan dessutom i settings slå på mer detaljer om stats på items, då ser man vad som sker vid nästa uppgradering.