Letar efter ett riktigt gammalt "barnskräckspel" samt annat

Permalänk
Medlem

Letar efter ett riktigt gammalt "barnskräckspel" samt annat

Några dagar sen fick jag en nostalgisväng från ingenstans. Än så länge har jag redan spelat igenom Zelda OOC och MM, Super Mario 64 samt andra spel för Super Nintendo. Då började jag tänka på en massa gamla "skräckspel" för barn som jag spelade när jag var liten, som till exempel Skrotens Hjältar och sådant. Då kom jag på ett gammalt spel som jag älskade när jag var liten, men jag kommer inte på vad det heter.

Om jag kommer ihåg rätt, handlar det om att man spelar som ett litet stumt spöke. En ond clown (eller nåt) har stannat tiden eller nåt sånt, och det handlar om att du ska stoppa honom. Du går runt och samlar på dig saker eller nåt, kommer inte riktigt ihåg. När du själv tycker att du har nog av dessa föremål (eller vad det nu vad), kan du ge dig på clownen. Då åker man typ i en liten vagn på en räls eller nåt. Jag tror det är det sista du gör i spelet. Jag klarade aldrig av det när jag var liten dock.

Jag vet att det var en dålig beskrivning, men jag vet inte hur jag ska säga det eftersom jag inte kommer ihåg mycket. Det kan också vart så att clownen tog iväg lycka från alla jordens barn eller nåt också, kommer verkligen inte ihåg. Skulle verkligen älska om någon kommer på vad det här spelet heter. Om du inte är säker, skriv ner allt du kommer på ändån, tack!

Permalänk

Ser att du skrev detta för 8 år sedan men inget svar än. Letar också efter detta spel men kommer inte ihåg exakt vad det hette.minns dock att intro rösten sa att man spelar som ghast det lilla spöket och att alla refererade till spelet som ghast men har inte lyckats hitta själva spelet eller npn gameplay på det än.

Permalänk
Medlem

Har absolut ingen aning om vilket spel det är, men kan ju tipsa om en halvtimmes underhållning på temat iaf
https://sverigesradio.se/avsnitt/576387

Permalänk

Spelet heter Gast - Jakten på de stulna skratten. Kommer ihåg att man skulle samla på stjärnor genom att hjälpa olika karaktärer och varje gång man hittade en ny karaktär so var det liksom som en jumpscare