Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Skrivet av anothersheep:

Min TV har plötsligt fått en skön gulaktig tjock horisontell linje till höger i bild. Alltså, seriöst Samsung...flaggskepp 2022? Först högtalare som skorrar och nu detta. 🙄 Känns inte som en speciellt bra långsiktig investering när det blir problem med panelen efter bara typ en månad. De kommer säkert skicka en tekniker, men hur länge håller nästa panel då, kan man undra.

Idag kl 13 var tekniker här och bytte panel. Inga konstigheter. Gick sju arbetsdagar från första kontakt till byte. Samma kvalitet på panelen, riktigt bra vid film, med lätt DSE som syns enbart vid gaming hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

varför tog du emot tvn om den var helt mörbultad kan man ju undra?

Hej,

https://ibb.co/ZxHTZW1
https://ibb.co/r3PBpST
https://ibb.co/4ZLMgqN
https://ibb.co/pxT37dH

För att när den levererades så satt den där extra pappbiten över ”hålet” och då det var spänt så var det inget jag la märke till.

Permalänk
Skrivet av leeggee:

Att den där pappbiten satt där är ju uppenbart för att det har hänt något under frakt eller hantering i lager av paketet och för att då "få iväg" tv istället för att plocka fram en ny och hålla på en massa så har man täckt över i förhoppning att skadan inte träffat skärmen och ändå kunna få iväg produkt.

Försökte kolla på videon du hade lagt upp tidigare men det gick inte och kan inte se på bilden om skärmen är skadad något men om den är det skulle jag helt klart bett om ny tv från Samsung eller pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramengaijin:

Att den där pappbiten satt där är ju uppenbart för att det har hänt något under frakt eller hantering i lager av paketet och för att då "få iväg" tv istället för att plocka fram en ny och hålla på en massa så har man täckt över i förhoppning att skadan inte träffat skärmen och ändå kunna få iväg produkt.

Försökte kolla på videon du hade lagt upp tidigare men det gick inte och kan inte se på bilden om skärmen är skadad något men om den är det skulle jag helt klart bett om ny tv från Samsung eller pengarna tillbaka.

Ska komma service imorgon och fixa den.. så återkommer när dem varit hos mig.

Tyvärr så la jag inte märke till ”pappbiten” till början då dem som levererande bar in tvn och ställde den till väggen.. så de va först vid senare tillfälle när jag skulle installera den jag såg det..

Här är videon igen. https://streamable.com/6ujsmz

Permalänk
Medlem

Och här är då den sprickan där emballaget var sönder vid leverans..

https://ibb.co/Wv2LjLK

Permalänk
Medlem

Hej hej, är det någon här som använder fiberoptisk hdmi-kabel till sin QN90/95?
Funkar VRR med en längre sådan? Jag behöver 7,5 m, har en vanlig snikkabel nu men måste köra med 4:2:0 i 8 bit för att få 4k från min PC, och det är sådär kul. Har inget grafikkort med stöd för hdmi 2.1 och VRR än men planerar att köpa ganska snart, och vill ju kunna använda just VRR.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av merdique:

Hej hej, är det någon här som använder fiberoptisk hdmi-kabel till sin QN90/95?
Funkar VRR med en längre sådan? Jag behöver 7,5 m, har en vanlig snikkabel nu men måste köra med 4:2:0 i 8 bit för att få 4k från min PC, och det är sådär kul. Har inget grafikkort med stöd för hdmi 2.1 och VRR än men planerar att köpa ganska snart, och vill ju kunna använda just VRR.

VRR fungerar med optisk kabel av AOC-typ. För att VRR inte ska fungera som "självklarhet" måste det till någon form av produkt som arbetar på en högre nivå, till exempel en förstärkare där det finns kretsar som kliver in och påverkar själva bildinnehållet. Så även en del fiberförlängare av mer traditionellt snitt där det sitter separata TX- och RX-enheter, även om dessa är mer inaktuella för konsumentbruk pga extrema priser. En AOC-kabel arbetar på så låg nivå om vi liknar vid OSI-modellen att den inte påverkar sådant som VRR.

För att en produkt ska bli Ultra High Speed-certiferad måste den fungera med allt som finns i HDMI-standarden, inklusive VRR. Så Ultra High Speed är bra början om du när farhågor om att en specifik AOC-kabeln inte skulle fungera till 100 procent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

VRR fungerar med optisk kabel av AOC-typ. För att VRR inte ska fungera som "självklarhet" måste det till någon form av produkt som arbetar på en högre nivå, till exempel en förstärkare där det finns kretsar som kliver in och påverkar själva bildinnehållet. Så även en del fiberförlängare av mer traditionellt snitt där det sitter separata TX- och RX-enheter, även om dessa är mer inaktuella för konsumentbruk pga extrema priser. En AOC-kabel arbetar på så låg nivå om vi liknar vid OSI-modellen att den inte påverkar sådant som VRR.

För att en produkt ska bli Ultra High Speed-certiferad måste den fungera med allt som finns i HDMI-standarden, inklusive VRR. Så Ultra High Speed är bra början om du när farhågor om att en specifik AOC-kabeln inte skulle fungera till 100 procent.

Lite sen återkoppling men tack! Och 7,5 m ska teoretiskt inte vara ett problem med en AOC så länge det inte är lågkvalitet?

Permalänk

Hej,

Jag beställde precis en 75QN85C via Benify/Samsung för 19 490kr.
Är osäker på om jag gjort rätt eller ska avboka...

Beställde först en 75QN90B för knappt 17 000 men Samsung annulerade ordern då de inte får in den mer på lager.
Nu ligger den på 23 000:- och det är lite väl mycket...

Jag ska ha TV:n i ett ganska ljust rum med fönster mitt emot och vid sidan om TV:n.
Därför siktar jag på Mini-LED och ljuststyrka istället för OLED.

Jag har funderat på TCL C845 också eller C935.
Vad rekommenderar ni?

Permalänk

Är det någon mer som inte kan installera HBO-appen? Det står att Smart Hub uppdateras. Får kanske resetta allt...men drygt att logga in i allt igen. Dagens i-landsproblem... 😆 EDIT: Kan inte installera några appar alls. Har inte godkänt all datainsamling från Samsung men fungerade förut. EDIT 2: Kommer inte åt mjukvaruuppdatering eller Device Care under Support heller, men lyckades komma åt Device Care och Smart Hub reset genom e-manualen. Nu kan jag i alla fall installera appar...

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av merdique:

Lite sen återkoppling men tack! Och 7,5 m ska teoretiskt inte vara ett problem med en AOC så länge det inte är lågkvalitet?

AOC brukar finnas i upp till 20 meter och även längre. Längden är i sig inte avgörande för AOC eftersom hela poängen är att kabeln hanterar överföringen. Går sällan bra att sälja en produkt som misslyckas med den uppgift den är byggd för.

Permalänk
Medlem

Bara jag som fick mail om kompensation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Bara jag som fick mail om kompensation?

https://i.imgur.com/AYvAfly.png

Ja verkar som det, när fick du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Ja verkar som det, när fick du det?

10 minuter sen eller nått fick jag ett mail, så jag köpte 85" varianten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

10 minuter sen eller nått fick jag ett mail, så jag köpte 85" varianten.

https://i.imgur.com/o4iaYnX.png

Gött, grymma rabatter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

10 minuter sen eller nått fick jag ett mail, så jag köpte 85" varianten.

https://i.imgur.com/o4iaYnX.png

Fick du det förra mejlet med 10% rabatt som ersättning också? Jag köpte 2st 85” första omgången när det makulerades så det kanske bara är för dom som inte fått det innan. Lite rättvisa får det vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Fick du det förra mejlet med 10% rabatt som ersättning också? Jag köpte 2st 85” första omgången när det makulerades så det kanske bara är för dom som inte fått det innan. Lite rättvisa får det vara!

Fick mailet med 10% men ignorerade det, kändes inte värt att handla nått med 10% rabatt bara.

Permalänk
Medlem

Enligt chatten så kommer "de som har rätt till detta erbjudande få koden under denna vecka"
Fick ingen kod direkt, utan man får vänta på mailet.

Permalänk
Medlem

Vilken ska man välja är frågan haha

Permalänk
Medlem

Jag fick denna länk och en kod för ett par veckor sedan.
Samsung har tagit kontakt med mig efter att jag skickat in en anmälan till ARN och ARN har begärt svar från Samsung. Från början fanns bara de 3 första modellerna listade på sidan (8K och en 55"). Det var inte intressant för mig så de meddelade i förra veckan att de lagt till fler modeller man kan välja bland (som man nu ser).

Jag är dock inte helt nöjd ändå, då jag är rädd att 85" är för stort för mitt vardagsrum, och den QN85B som finns som 75" verkar vara betydligt sämre skärm än den QN95B som jag ursprungligen beställt.

Så jag hoppas att Samsung ska återkomma till mig med någon ytterligare modell eller deal.

Men kul att Samsung verkar ta sitt förnuft till fånga och hör av sig även till sådana som inte valt att dra det hela vidare, de förtjänar man lite kudos för (även om man kanske förtjänar lika mycket kudos fast i minus, för att från första början blankt vägra ge några alternativ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag fick denna länk och en kod för ett par veckor sedan.
Samsung har tagit kontakt med mig efter att jag skickat in en anmälan till ARN och ARN har begärt svar från Samsung. Från början fanns bara de 3 första modellerna listade på sidan (8K och en 55"). Det var inte intressant för mig så de meddelade i förra veckan att de lagt till fler modeller man kan välja bland (som man nu ser).

Jag är dock inte helt nöjd ändå, då jag är rädd att 85" är för stort för mitt vardagsrum, och den QN85B som finns som 75" verkar vara betydligt sämre skärm än den QN95B som jag ursprungligen beställt.

Så jag hoppas att Samsung ska återkomma till mig med någon ytterligare modell eller deal.

Men kul att Samsung verkar ta sitt förnuft till fånga och hör av sig även till sådana som inte valt att dra det hela vidare, de förtjänar man lite kudos för (även om man kanske förtjänar lika mycket kudos fast i minus, för att från första början blankt vägra ge några alternativ).

Hade helst tagit 65" om det funnits men men, får sitta 2m från 85" ist.

Permalänk
Medlem

Blev en 85" QN95B ändå, originalbeställningen var en 75a men kunde inte motstå erbjudandet för storleken större.

Konstigt av Samsung ändå, att göra folk missnöjda genom att erbjuda 10% till en början, låta det dö ut och sedan kompensera med ett överdrivet bra erbjudande. De kanske bedömde någon ARN-anmälan som hänvisade till att erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt och kom fram till att det nog gäller? Hmm

Permalänk
Medlem

Ja, troligtvis är det så.

Jag tog det till ARN som kontaktade Samsung och fick ganska fort dessa erbjudanden för några veckor sedan. Först endast 8k varianterna men sedan även 4k varianter efter lite mail fram och tillbaka.

Gött att de verkar ge alla samma erbjudande nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Ja, troligtvis är det så.

Jag tog det till ARN som kontaktade Samsung och fick ganska fort dessa erbjudanden för några veckor sedan. Först endast 8k varianterna men sedan även 4k varianter efter lite mail fram och tillbaka.

Gött att de verkar ge alla samma erbjudande nu!

Visar ju att det varit värt att ta det till ARN. Kan vara bra att ha med sig! Intressant att se om alla får erbjudandet annars trillar det kanske in X-antal anmälningar hos ARN i veckan…

Permalänk

Är det många som fått sin kod? Undrar hur de prioriterar vilka som ska få koden först

Har försökt maila de men fortfarande inte fått något svar med någon kod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag fick denna länk och en kod för ett par veckor sedan.
Samsung har tagit kontakt med mig efter att jag skickat in en anmälan till ARN och ARN har begärt svar från Samsung. Från början fanns bara de 3 första modellerna listade på sidan (8K och en 55"). Det var inte intressant för mig så de meddelade i förra veckan att de lagt till fler modeller man kan välja bland (som man nu ser).

Jag är dock inte helt nöjd ändå, då jag är rädd att 85" är för stort för mitt vardagsrum, och den QN85B som finns som 75" verkar vara betydligt sämre skärm än den QN95B som jag ursprungligen beställt.

Så jag hoppas att Samsung ska återkomma till mig med någon ytterligare modell eller deal.

Men kul att Samsung verkar ta sitt förnuft till fånga och hör av sig även till sådana som inte valt att dra det hela vidare, de förtjänar man lite kudos för (även om man kanske förtjänar lika mycket kudos fast i minus, för att från första början blankt vägra ge några alternativ).

Då hade de åtminstone två ARN ärenden på sig som de troligtvis bedömde som giltiga.

Jag resonerade på precis samma vis som du gör angående modellerna de erbjöd men efter att ha tittat vad de har i lager så var den enda aktuella 75”an 2023 års QN95C som har avsevärt högre pris att tillgå.

Troligtvis kommer de ge med sig till dig på något vis i slutändan men jag nöjde mig däremot med QN85B’n till slut.

Permalänk
Medlem

Tackade nej till kompensationen på 10%. Fick erbjudandet idag. Beställde ursprungligen qn95b 75”. Fick bli en 85” nu då 75” är slut. Enligt tester ska det vara en del skillnad på qn85b och qn95b, dock var priset mer attraktivt på den förstnämnda

Permalänk

Ni som fick era koder? Vilken tid fick ni de utskickade? Och gick det på något sätt påskynda processen haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tswfootball:

Ni som fick era koder? Vilken tid fick ni de utskickade? Och gick det på något sätt påskynda processen haha

Klockan 11:30 skickades min. Den hade dock hamnat i skräppost foldern av någon anledning och jag skulle ha missat mailet om jag inte kollat här.

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Klockan 11:30 skickades min. Den hade dock hamnat i skräppost foldern av någon anledning och jag skulle ha missat mailet om jag inte kollat här.

Verkar som att många fått en runt då. Misstänker att det är någon första batch användare de skickat ut till.. Undrar hur de prioriterar vilka som får en först?

Har bara fått veta att de kommer skicka ut något under veckan. Det här är tredje gången jag försöker få tag på denna TV och känns typiskt om den skulle ta slut igen när man väl får sin kod 😂😭