Youtube populärare än Netflix bland tonåringar

Permalänk
Medlem

Fullt förståeligt. Jag är 40 och kollar säkert 90% på Youtube.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av HappySatan:

Tror att många tonåringar accepterar reklam på ett sätt som vi lite äldre aldrig skulle göra. I varje fall är det så med min dotter och hennes vänner. Frågar man om de vill ha adblock är svaret nej, reklamen stör inte. (Sen att 3-4 tjejer i ålder 14-15 år inte är världens största läeller bästa underlag att dra några slutsatser från är en annan femma ...)

Alltså, om dessa ungar vill sitta och titta på reklamen "åt mig" för att youtube nöjer sig så, så är jag glad. En eloge till tjejerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Där sa du något ska fan ta tag i att laga min espressomaskin ikväll där det blivit stopp , såklart finns det videos på hur fan man löser detta på youtube!

Säger ju sig självt, kaffe kan man ju inte vara utan!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

YouTube är extremt mycket bättre än Netflix när jag vill utforska något nytt. Utbudet i sig är även oändligt.

Netflix är svårt att söka på och mycket av materialet är intetsägande.

Kan bli smått nostalgisk av att kolla på gamla musikvideos på YouTube.

Permalänk
Medlem

För mig är det helt givet med abonnemang på Youtube så att det blir reklamfritt för hela familjen, är ju olidligt annars.

Kollar mycket varje dag, finns enormt mycket kvalitets-content med djup där som jag gärna bidrar med en slant till. Netflix duger till tecknade serier och sånt som barnen gillar

Permalänk

Yt är bra för guider... men att ersätta en streamingtjänst där jag ser serier och filmer med yt? Nja...
Yt känns mer som podcast i videoformat kan jag tycka. Inget fel på det, men blir lite äpplen och päron.
(Nu vet jag att yt är stort och har myclet content, men inte fanken guidar mig googles algoritmer mig till något vettigt)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Jag ogillar att youtube håller koll på vad jag tittar på, kopplat till riktiga uppgifter dessutom. Vill inte ge dem det därför och därmed kan jag inte betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kan bli smått nostalgisk av att kolla på gamla musikvideos på YouTube.

Ja rekommenderar klassiker som "Fat"

Netflix har några ljuspunkter men Youtube är för strö browsing och det senare blir klart många mer timmar...

Permalänk
Medlem

Youtube är överlägset säger även jag som 30 årig man. Jag kan kolla på guiden för hur man markbereder uppfarten för rent praktiska syften och senare i underhållningssyfte kolla på en kanal med ett niche-intresse, t.ex. att måla hägrar i akvarellfärger. Spelar ingen roll egentligen, allt finns. Kan man sin Google Fu så filtrerar man lätt bort skiten i sökningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Kan man sin Google Fu så filtrerar man lätt bort skiten i sökningarna.

Ibland råkar jag gå in på YT i en annan webbläsare än min vanliga, och då är det uppenbart vilken störtflod av clickbaitig sörja som väller över de som inte aktivt och oupphörligen sorterar och filtrerar bort skräpet.

Ibland får YT spel och ger mig helt tokiga rekommendationer.

Under en vecka fick jag t ex drösvis av rekommenderade videor av katolska och grekisk-ortodoxa högmässor. Jag är helt icketroende och har aldrig kollat på en enda video som ens är i närheten av det ämnet.

Med jämna mellanrum kommer det veckolånga perioder där YT rekommenderar videor om modelljärnväg - en företeelse jag aktivt tycker illa om och aldrig heller kollat på.

Varje video i rekommendationsflödet som avviker från sånt jag vill se, klickar jag bort med "Not interested"-alternativet. Eller med "Don't recommend channel" om det är en enskild kanals videor som upprepat återkommer. Det fungerar över tid, men det är en daglig kamp. Man kunde ju tycka att YT skulle begripa att jag inte vill se videor från katolska högmässor när jag aktivt klickat bort 150 från flödet redan, men nejdå...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Tittar mest på datorrelaterade kanaler. Jay2cent osv. Men antar att allt möjligt finns där.

Visa signatur

OS:Windows 11 24H2 Pro for Workstations Insider Preview 64-bit Build 26217.5000|CPU: Intel Core i9 11900K|GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC |Moderkort: Asus ROG Maximus XIII Extreme Z590 med American Megatrends Inc bios 2001 |Kingston SFYRD2000G 2TB, PCIe 4|Samsung 990 Pro 1 TB, PCIe 4|Samsung 980 Pro 1 TB, PCIe 4|2 st Samsung 980 1 TB, PCIe 3 i raid0 |RAM: Kingston Fury Beast 64GB DDR4-3600|PSU: Corsair HX1500i|Monitor: SAMSUNG ODYSSEY G5 C34G55T 34" DisplayPort 1.4|Chassi: Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem

För egen del tittat jag ganska mycket mer på Youtube.
Både i mobilen eller på datorn är youtube uppe då och då.

Netflix tittar jag bara på tvn medan jag äter mat eller någon film på nattjobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Ibland råkar jag gå in på YT i en annan webbläsare än min vanliga, och då är det uppenbart vilken störtflod av clickbaitig sörja som väller över de som inte aktivt och oupphörligen sorterar och filtrerar bort skräpet.

Ja, jag kan bara hålla med. De få gånger jag går till YouTube och inte är inloggad så är det åt helsike på startsidan jämfört med när jag är inloggad.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Coolt, jag är en amerikansk tonåring. 😎

Jag också.

Skrivet av trudelutt:

hur man gör en "segelbil" som kan åka medvinds snabbare än vinden

Den var cool

Skrivet av cyklonen:

Kunskap väger inget! Man kan aldrig ha för mycket av det. Som pilar i Skyrim.

Du säger det ... ända tills du får en pil i knät.

Skrivet av NaturMackan:

Beror på vilken video man väljer att titta på, men när skaparen har valt "maxium monetization" så är det fan olidigt. Först reklam i början, sedan efter ca 1 minut och så fortsätter det sådär med jämna mellanrum genom hela videon. Och vill man snabbspola i videon för att titta på det som var mest intressant så får man också reklam direkt. Gör man ett antal snabbspolningar på raken så får en en total hjärntvätt. Och är man inte inloggad så får man ännu mer reklam.

Störigt.

Reklamerna som är inbakade i själva youtube videon går iaf att spola förbi/hoppa över.
Kan vara svårt att veta exakt hur långt man ska hoppa. Men bättre än att se hela om inte deras sponsor är något man är intresserad av.
De reklamerna som inte är inbakade i själva videon,
Ibland har jag fått långa reklamer.
Typ hela musikvideor, då kan det ju vara typ 3-5 minuter.
(Om man upptäcker någon låt man faktiskt gillar kan det ju vara juste dock)

Har hänt att det ibland varit reklamvideor som är över 10 minuter långa ... !!! lixom W T F ...
Som tur är går de långa reklamerna skippa efter 5-6 sekunder eller vad det är.

Men framförallt långa reklamer på inte så lång youtube video.
Om man aldrig hoppade över någon reklam så skulle man ibland bokstavligt talat lägga mer tid på att se reklamer än på att faktiskt se själva youtube videona.

En 50/50 "balans" mellan reklam/innehåll eller t.o.m. mer reklam än innehåll är inte acceptabelt.
Då har de passerat gränsen där tjänsten är användbar.

Oftast ser jag Youtube videor direkt på Youtube.
Men ibland händer det att jag yt-dlp ar videor om det är något jag vill se utan avbrott.

Permalänk
Medlem

Är detta inte lite som att jämföra äpple och päron? Netflix är i jämförelse påkostade serier och filmer, youtube har ett extremt stort utbud men i 99% av fallen är det billiga produktioner som kretsar runt en eller ett fåtal aktörer. Personligen följer jag främst individer och deras intresse inom diverse hobbys samt ser en del omdömen på produkter\tjänster via Youtube, vill jag se serier och film av högre budget blir det streaming(vilket ibland är Netflix).

Varför är det just Netflix man jämför med? Det är en helt annat typ av tjänst? Det hade varit mer rimligt att jämföra nöjes streaming(ex Disney+, Netflix, HBO MAX os.v.) med "social streaming"(ex Youtube) men även det känns som en märklig jämförelse, det är ganska så olika typer av tjänster. Absolut, det finns säkert de som väljer "social streaming" framför "film och serier" precis som jag väljer Ostbågar framför Glass.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Är detta inte lite som att jämföra äpple och päron? Netflix är i jämförelse påkostade serier och filmer, youtube har ett extremt stort utbud men i 99% av fallen är det billiga produktioner som kretsar runt en eller ett fåtal aktörer. Personligen följer jag främst individer och deras intresse inom diverse hobbys samt ser en del omdömen på produkter\tjänster via Youtube, vill jag se serier och film av högre budget blir det streaming(vilket ibland är Netflix).

Varför är det just Netflix man jämför med? Det är en helt annat typ av tjänst? Det hade varit mer rimligt att jämföra nöjes streaming(ex Disney+, Netflix, HBO MAX os.v.) med "social streaming"(ex Youtube) men även det känns som en märklig jämförelse, det är ganska så olika typer av tjänster. Absolut, det finns säkert de som väljer "social streaming" framför "film och serier" precis som jag väljer Ostbågar framför Glass.

Håller med. Det är som att jämföra att gå på bio med att shoppa på ett köpcentrum.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Håller med. Det är som att jämföra att gå på bio med att shoppa på ett köpcentrum.

De tävlar ju om exakt samma sak dock? Din tid och uppmärksamhet. Det är därför de jämförs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexanderGson:

De tävlar ju om exakt samma sak dock? Din tid och uppmärksamhet. Det är därför de jämförs.

Nä, de tävlar inte. Det är HELT olika verksamheter. Om de tävlar, så tävlar även ICA med Netflix. Tvättmaskinen tävlar med Netflix. McDonald's tävlar med Netflix.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Mina tjejer här hemma på 6 o 7år skriker sig hesa över all reklam i deras "paddor", pappa sitter o kliar sig i huvudet o försöker knåpa ihop pi-hole....

Att de stora streaming-jättarna upplever en avmattning och minskning av intresset bland "unga vuxna" och tonåringar beror nog mer på att de är fullständigt tondöva gällande den hysteri ang inkludering som varit norm senaste åren.
Det står folk upp i halsen att se storsatsningar och remakes av kära klassiker bli slaktade på löpande band eftersom det prompt skall krystas in homosexuella, färgade, trans, och andra pk-karaktärer.
Hela branschen har av skräck låtit en mycket liten, men samtidigt mycket färggrann och högljudd samling extremister bestämma vad som är rätt att satsa på.... Nu kommer baksmällan.

Det är skillnad på om en film använder skådespelare som är färgade eller queer och filmer som handlar om att folk är färgade eller queer.

Exempel:
Om en skådespelare är bisexuell så är det ju inget som behöver märkas på deras utseende eller skådespelarprestation om inte filmen har ett sånt tema.

Har du en storproduktion med många skådespelare är sannolikheten att åtminstone någon är queer (IRL) på något sätt ganska stor.
Men det behöver ju inte märkas på filmen om den inte har sådant tema.

Sen kan det väl finnas lite av varje också?
Man kan se de filmer man tycker är intressanta och skippa andra?

Även om vi räknar bort filmer som innehåller något queer tema eller något om slaveri så tror jag inte att du gillar ALLA andra filmer?
Du kanske inte är target group för alla filmer...

Sen kan man såklart önska att det kommer fler bra filmer.
Men man behöver inte få panik över att man inte gillar alla filmer för det.

Sen färgade...
Snabbgooglade, hittade denna sida

Population Distribution by Race/Ethnicity

USA, 2021, 58.2% Vita.
Innebär att det är 41.8% icke vita.
En ganska stor minoritet.

Då är inte USA representativt för alla länder.
Har inte letat upp några bra siffror.
Men tror att sett till hela globala jordens befolkning så är det nog över 50% som inte räknas som vita.
En stor minoritet.

Om du sen från vita ska räkna bort alla som är queer eller feminister eller veganer eller handikappade eller annat så får du snart en liten majoritet kvar.
(eller = OR, eller != XOR)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Är detta inte lite som att jämföra äpple och päron? Netflix är i jämförelse påkostade serier och filmer, youtube har ett extremt stort utbud men i 99% av fallen är det billiga produktioner som kretsar runt en eller ett fåtal aktörer. Personligen följer jag främst individer och deras intresse inom diverse hobbys samt ser en del omdömen på produkter\tjänster via Youtube, vill jag se serier och film av högre budget blir det streaming(vilket ibland är Netflix).

Varför är det just Netflix man jämför med? Det är en helt annat typ av tjänst? Det hade varit mer rimligt att jämföra nöjes streaming(ex Disney+, Netflix, HBO MAX os.v.) med "social streaming"(ex Youtube) men även det känns som en märklig jämförelse, det är ganska så olika typer av tjänster. Absolut, det finns säkert de som väljer "social streaming" framför "film och serier" precis som jag väljer Ostbågar framför Glass.

Många av de YouTube kanaler som har flera miljoner prenumeranter (subscribers) och kanske har YouTube eller YouTube + andra sociala medier som huvudsaklig syssla har ju någon form av högre produktion jämfört med glada amatörer.

Sett till totala antalet kanaler/användare som lagt upp minst en video så är seriösa Youtubers i minoritet.
Men sett till visningar så får de stora kanalerna oproportionerligt antal visningar jämfört med om det varit jämt fördelat över alla kanaler.

Skrivet av cyklonen:

Nä, de tävlar inte. Det är HELT olika verksamheter. Om de tävlar, så tävlar även ICA med Netflix. Tvättmaskinen tävlar med Netflix. McDonald's tävlar med Netflix.

Det finns definitivt skillnader.
Men jag skulle ändå påstå att strömmande video har mer likhet med strömmande video på en annan sajt/app, jämfört med skillnaderna mellan att tvätta kläder eller äta mat.

Exempelvis
Beroende på vem man träffar och om man hittar något lämpligt på YouTube som är av intresse för båda så skulle jag kunna dl något från YouTube se det avbrottsfritt på valfri mediespelare utan att vi måste ha träffats många gånger innan.
(Liknande som att se något från Netflix)

Laga och äta mat tillsammans är också något man skulle kunna göra.

Men att tvätta kläder...
Om jag skulle träffa någon som har så lite självrespekt att jag efter första dejten eller ett fåtal dejter skulle kunna säga till henne, "kom hem och tvätta mina kläder" och hon tycker det är en bra idé så skulle jag nog inte vilja dejta henne mer.

Det är ju en sak att träffa någon som är undergiven,
Men får ändå finnas gränser på hur mycket någon ställer upp på, speciellt om det är någon man bara känner lite grann. Om man fortfarande ska ha någon respekt kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Det är skillnad på om en film använder skådespelare som är färgade eller queer och filmer som handlar om att folk är färgade eller queer.

Exempel:
Om en skådespelare är bisexuell så är det ju inget som behöver märkas på deras utseende eller skådespelarprestation om inte filmen har ett sånt tema.

Du har självklart rätt i det jag citerade.

Det vore fullständigt befängt att t.ex filma en dokumentär som skildrar slaveriet i Amerika utan att anlita färgade skådespelare att porträttera slavarna.

Just skådespeleri är ju en profession där individens talang spelar en avgörande roll, deras hela arbete går ju ut på att på ett sätt som framstår naturligt på vita duken eller tv'n låtsas vara någon de inte är, att klä på sig en karaktär.
Om de är framgångsrika och duktiga i sin yrkesroll så ger jag inte fem råttskit för vad de gör i sitt sovrum eller vem de gör det med, det hör inte till saken.

Problemet som uppstått senaste decenniet är ju istället att när det skall produceras en film eller tv-serie så är det numera tvunget att inkludera olika typer av karaktärer bland huvudrollerna, det måste t.ex ingå en homosexuell, någon bisexuell, någon som funderar på att byta kön, en färgad och en kvinna i maktposition osv osv osv..... Det är även självklart att det på något sätt i historiens utspelande bakas in någon form av moralkaka att dessa stackars minoriteter tillhör en utsatt grupp och att den heterosexuella vita mannen är roten till allt som är fel med världen idag....
Det är nu så överspelat och står folk upp i halsen.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Vem kunde ana att NetFlixs satsning på PK/woke innehåll som folk borde se snarare än vad dom vill se inte skulle bli någon succe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Du har självklart rätt i det jag citerade.

Det vore fullständigt befängt att t.ex filma en dokumentär som skildrar slaveriet i Amerika utan att anlita färgade skådespelare att porträttera slavarna.

Just skådespeleri är ju en profession där individens talang spelar en avgörande roll, deras hela arbete går ju ut på att på ett sätt som framstår naturligt på vita duken eller tv'n låtsas vara någon de inte är, att klä på sig en karaktär.
Om de är framgångsrika och duktiga i sin yrkesroll så ger jag inte fem råttskit för vad de gör i sitt sovrum eller vem de gör det med, det hör inte till saken.

Problemet som uppstått senaste decenniet är ju istället att när det skall produceras en film eller tv-serie så är det numera tvunget att inkludera olika typer av karaktärer bland huvudrollerna, det måste t.ex ingå en homosexuell, någon bisexuell, någon som funderar på att byta kön, en färgad och en kvinna i maktposition osv osv osv..... Det är även självklart att det på något sätt i historiens utspelande bakas in någon form av moralkaka att dessa stackars minoriteter tillhör en utsatt grupp och att den heterosexuella vita mannen är roten till allt som är fel med världen idag....
Det är nu så överspelat och står folk upp i halsen.

Betydligt bättre formulerat inlägg än det jag tidigare svarade på.

Jag kan ibland tycka att det kan vara problematiskt när människor grupperar andra människor.
De flesta (alla?) gör väl det i någon grad.
Men ibland kan det bli för mycket grupperande.

Exempel, om en tjej frågar något om killar eller killar frågar något om tjejer så verkar vissa tro att alla av motsatta könet är likadana.
Att det ibland verkar glömmas bort att människor är individer.

Att folk blir dömda för förutfattade meningar.

Exempelvis som du är inne på att skylla på män.
Men alla män är inte likadana.
Om en kvinna tar den sämsta man hon kan hitta och sen har det som någon slags mall och dömer alla män efter det, så är det många som blir dömda för saker de inte gjort.
Det gäller såklart åt andra hållet också.

Eller mellan andra grupper/fack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nä, de tävlar inte. Det är HELT olika verksamheter. Om de tävlar, så tävlar även ICA med Netflix. Tvättmaskinen tävlar med Netflix. McDonald's tävlar med Netflix.

För mig tävlar de om samma sak. Jag ska kolla på TV. Vad blir det? Netflix eller YouTube?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

För mig tävlar de om samma sak. Jag ska kolla på TV. Vad blir det? Netflix eller YouTube?

Hmm, ok, jag ser det som totalt olika saker. Det enda de har gemensamt är att de tar tid. Men det gör disken, tvätten och matlagningen också.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Lite tråkigt med annonserna, men ännu mer med sponsrade videos med massa reklam på slumpmässiga ställen. Men alla dagar i veckan mer tid på youtube än alla andra videotjänster tillsammans

Kan inte kolla på YouTube utan SponsorBlock längre, kör det överallt nu.

Permalänk
Medlem

Själv följer jag CEE varje fredag, och Outdoor Boys varje lördag. Finns nog inget annat jag följer.... Så ja det stämmer nog på mig också.
Jag är lite sugen på att säga upp Netflix och gå på Youtube Premium familj istället.

Permalänk
Medlem

Stämmer bra överens på mig också. Likt andra intalar jag mig själv att jag lär mig mer på YouTube istället för att kolla på säsong 14 av Stranger Things, eller vad man nu kollar på på Netflix.

Måste pusha för kanalen Climate Town på YT. Informativ, skrämmande granskning av hur Big Oil, goverments, eller ja… i princip alla med pengar investerade i fossila industrier ständigt motarbetar de nödvändiga steg vi behöver ta för klimatets och planetens skull. 100% faktabaserat, skojsam ton som frambringar en del skratt och inget dravel.

Skrivet av tBiorrith:

Själv följer jag CEE varje fredag, och Outdoor Boys varje lördag. Finns nog inget annat jag följer.... Så ja det stämmer nog på mig också.
Jag är lite sugen på att säga upp Netflix och gå på Youtube Premium familj istället.

Åh, Outdoor Boys är en ny favorit hos mig sedan ca ett halvår tillbaka! Har snart gått igenom alla hans/deras videos.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Stämmer bra överens på mig också. Likt andra intalar jag mig själv att jag lär mig mer på YouTube istället för att kolla på säsong 14 av Stranger Things, eller vad man nu kollar på på Netflix.

Haha återigen en jämförelse mellan äpple och päron, om du tittar på vetenskaps grejer på youtube så kanske dokumentärer på streaming kan vara rimligt att jämföra med?

Förövrigt, Stranger Things räknas som nöjes underhållning, det är grejer man oftast tittar på för att få en break i informationssamhället.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Hmm, ok, jag ser det som totalt olika saker. Det enda de har gemensamt är att de tar tid. Men det gör disken, tvätten och matlagningen också.

Allting tar ju tid om du vill vara sådan.
Att åka på semester tar tid.
Att utöva din favorit hobby/intresse tar tid.

Innebär det att utöva din favorit hobby/intresse är samma sak som att skura toaletten eftersom båda tar tid?
Jag skulle inte säga det, om nu inte din favorithobby är att skura toaletten...

Men ja om du inte kan stanna tiden så tar allt tid.
Att gå upp ur sängen tar tid.
Att andas tar tid.
Allt tar tid.