Playstation 5 Pro kan få ny hybridkrets med Zen 2 och RDNA 3

Permalänk
Melding Plague

Playstation 5 Pro kan få ny hybridkrets med Zen 2 och RDNA 3

Den uppgraderade version av Playstation 5 som Sony påstås ha på gång kommer enligt nya uppgifter fortfarande ha Zen 2-baserad CPU, men ny RDNA 3-GPU.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

My body is ready.

Antar att de behåller Zen 2 och RDNA för kompabilitet, annars så vore väl. Zen 5 och RDNA 4 möjliga kandidater.

Största motivationen till PS5 Pro är såklart att slippa 30FPS denna generation och att få PSVR2 att flyta på bättre.
Starfield och Unreal Engine 5 är väl farhågorna annars.

Permalänk
Medlem

Zen 2 är extremt väntat. Förstår inte hur nån kan tro nått annat om en "mid-gen upgrade" vilket är något helt annat än "next-gen".

Nått lite roligare och fräschare än RDNA3 får man dock hoppas på.

Permalänk
Medlem

låter konstigt med zen2 eftersom det finns flera spel som är i vissa fall cpu begränsad enligt df och liknande testare.

så att öka antalet CUs på enbart gpun låter märkligt ifall man vill nå 60fps på 4k.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Nåja, det sitter åtminstone ingen svag Jaguar som håller tillbaka CPU-prestandan.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

ifall man vill nå 60fps på 4k.

Det är inte syftet med Pro.

Syftet är att leverera ett premium alternativ utan att riva upp förutsättningarna för spelutveckling till bas-konsolen. Då fokuserar man främst på det som är enkelt skalbart, dvs grafiken, inte logiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det är inte syftet med Pro.

Syftet är att leverera ett premium alternativ utan att riva upp förutsättningarna för spelutveckling till bas-konsolen. Då fokuserar man på det som är enkelt skalbart, dvs grafiken, inte logiken.

vad är då premium enligt dig som nuvarande ps5 inte levererar?

tror inte det blir någon markant problem för spelutvecklare att dra nytta av tex Zen 4 gentemot zen2.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

vad är då premium enligt dig som nuvarande ps5 inte levererar?

Bättre grafik/bättre bildkvalitet.

Citat:

tror inte det blir någon markant problem för spelutvecklare att dra nytta av tex Zen 4 gentemot zen2.

Du missar helt poängen. Poängen är att de inte ens ska behöva fundera på att dra nytta av en ny CPU.

Att hålla CPUn konstant, eller nästan konstant, är en taktik som SAMTLIGA tidigare varianter inom en och samna generation kört med. Och det har hunnit bli rätt många varianter vid det här laget; PS4/Pro, OneS/X, Switch Portable/Docked, Series S/X(ok, hopplösa series S ställer till det ändå, men CPU är iaf samma)...samtliga. Att förvänta sig att Sony nu skulle göra nått helt annat är ett fall av att inte "see the writing on the wall".

Med det sagt så är inget bekräftat än men givet indatat så hade jag blivit MYCKET mer förvånad om ryktena pekade mot Zen4/5.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att processorn är flaskhalsen i många spel även om den är betydligt bättre än gamla Jaguar är det tråkigt att det inte blir Zen 4 eller åtminstone Zen 3. Låter som den fortfarande knappt ens når Ryzen 3700X prestanda.

Är ju x86 så Zen 4 borde väl kunna köra allt som Zen 2 kan fast bättre.

Hjälper ju inte med massa mer GPU i spel där det är CPU flaskhals.

I nästan alla spel där de inte lyckas nå 60 fps är det pga CPUn. GPUn kan man ju alltid minska belastningen på med lägre upplösning men svårare med CPUn. Låter som denna mest levererar högre upplösning eller kanske mer raytracing inte mycket mer FPS. Var samma med PS4 PRO. Den var mer gjord för 1440p-4k 30fps. 1080p 60fps var fortfarande inte möjligt i många spel.

Jag bryr mig mer om fps än att få lite finare grafik så känns som ganska tråkig uppgradering.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Helt ointressant

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Med tanke på att processorn är flaskhalsen i många spel även om den är betydligt bättre än gamla Jaguar är det tråkigt att det inte blir Zen 4 eller åtminstone Zen 3. Låter som den fortfarande knappt ens når Ryzen 3700X prestanda.

Är ju x86 så Zen 4 borde väl kunna köra allt som Zen 2 kan fast bättre.

Hjälper ju inte med massa mer GPU i spel där det är CPU flaskhals.

I nästan alla spel där de inte lyckas nå 60 fps är det pga CPUn. GPUn kan man ju alltid minska belastningen på med lägre upplösning men svårare med CPUn. Låter som denna mest levererar högre upplösning eller kanske mer raytracing inte mycket mer FPS. Var samma med PS4 PRO. Den var mer gjord för 1440p-4k 30fps. 1080p 60fps var fortfarande inte möjligt i många spel.

Jag bryr mig mer om fps än att få lite finare grafik så känns som ganska tråkig uppgradering.

Borde man inte bli mindre cpu bunden med bättre gpu då man förhoppningsvis slipper skala upp från 720p? Utan kanske kan köra mer native

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Borde man inte bli mindre cpu bunden med bättre gpu då man förhoppningsvis slipper skala upp från 720p? Utan kanske kan köra mer native

Det är ju inte cpun som skalar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det är ju inte cpun som skalar

Om du kör med dlss/fsr vs native så ser man att cpu % ökar markant på pc.
Du kör ju spelet i lägre upplösning och sen poleras bilden upp..

Edit

Jag kan enbart tala för mig själv men i RdR2
Med dlss så är jag cpu bunden med dlss quality med 4070ti (usage på gpu är runt 97%)

Utan dlss så är gpu 99% och cpun ligger betydligt lägre i %/core

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Glädjespridare

Tråkigt för konsolspelare att behöva vänta på Zen 4/5 tills eventuella Playstation 6/7... men inte oväntat.

Tanken på att slippa latens-potatisen som 2 CCD:er innebär får ju munnen att vattnas... 🤤

Både AMD & Sony är nog överens om upplägget att bygga på en tidigare AMD-arkitektur än purfärsk till PC (som nuvarande Zen 5/Ryzen 7000) - billigare för Sony, och lättare för AMD att leverera.

När Playstation 6/7 funnits ett tag, och därmed kommit ner adekvat i pris, så kan det bli riktigt kul med konsolspel... men då kräver väl spelen så pass mycket mer att många får nöja sig med 2K60Hz ändå... 🙄

Äh, man kanske ska hålla sig till stationärt ändå och skaffa kompetens gällande att "hitta" CPU & GPU från centrallager eller "klantiga" distributörer/speditörer? 🦝

Tillägg: Ryzen 7000-serien = Zen 4, inte 5? 🤔
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

My body is ready.

Antar att de behåller Zen 2 och RDNA för kompabilitet, annars så vore väl. Zen 5 och RDNA 4 möjliga kandidater.

Största motivationen till PS5 Pro är såklart att slippa 30FPS denna generation och att få PSVR2 att flyta på bättre.
Starfield och Unreal Engine 5 är väl farhågorna annars.

beror helt på när, skulle vi prata om en relase i år/början på nästa år så kan inte zen 5 och RDNA 4 vara kandidater när båda är ett år bort.

Sen pratar vi om en midgen uppgrade och inte Playstation 6 och steget från motsvarande rx 6700 till rx 7800xt är redan en väldigt stor uppgradering.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Om du kör med dlss/fsr vs native så ser man att cpu % ökar markant på pc.
Du kör ju spelet i lägre upplösning och sen poleras bilden upp..

Edit

Jag kan enbart tala för mig själv men i RdR2
Med dlss så är jag cpu bunden med dlss quality med 4070ti (usage på gpu är runt 97%)

Utan dlss så är gpu 99% och cpun ligger betydligt lägre i %/core

Rimligen så har du väl högre fps då du kör uppskalat till upplösning X ijmf med native i samma upplösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

My body is ready.

Antar att de behåller Zen 2 och RDNA för kompabilitet, annars så vore väl. Zen 5 och RDNA 4 möjliga kandidater.

Största motivationen till PS5 Pro är såklart att slippa 30FPS denna generation och att få PSVR2 att flyta på bättre.
Starfield och Unreal Engine 5 är väl farhågorna annars.

Nej, det handlar om att hålla nere priserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nej, det handlar om att hålla nere priserna.

Delvis men det är nog ganska sekundärt ändå. Den relativa die-arean som utgörs av CPUn är rätt liten oavsett om vi pratar om 8st Zen4 eller 8st Zen2.

Dessutom så tillkommer att de nu tvingas "porta" Zen2 till TSMC N4/N4P (vilket de iofs ändå behövt för en, högst eventuell, framtida PS5 Slim).

Permalänk
Medlem

Känns rimligt för en Pro modell. De allra flesta spelen kommer sikta på 4K 60fps och för det räcker en Zen 2 CPU långt, speciellt i en konsol.

Undrar om det blir RDNA 3 eller 3.5 i slutändan.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt om jag tycker om det här med "mid-gen" uppgraderingar. För mig har syftet med konsoll alltid varit att man köper den och sen inte behöver bry sig om uppgraderingar på bra många år.
För den som vill maximera är ju PC ändå totalt överlägset. Tycker man känner sig lite blåst på konfekten vid konsollköp när det kommer en bättre version.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Helt ointressant

Varför ens gå in i en tråd och kommentera om det är helt ointressant ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

My body is ready.

Antar att de behåller Zen 2 och RDNA för kompabilitet, annars så vore väl. Zen 5 och RDNA 4 möjliga kandidater.

Största motivationen till PS5 Pro är såklart att slippa 30FPS denna generation och att få PSVR2 att flyta på bättre.
Starfield och Unreal Engine 5 är väl farhågorna annars.

Tråkigt nog var det 60fps vi trodde vi skulle få denna generation och så var det ett tag (GoW, Ratchet osv) men så började spel som FFXVI osv dyka upp...dåligt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Känns rimligt för en Pro modell. De allra flesta spelen kommer sikta på 4K 60fps och för det räcker en Zen 2 CPU långt, speciellt i en konsol.

Undrar om det blir RDNA 3 eller 3.5 i slutändan.

Och här trodde jag att ps5 vanliga modellen skulle redan vara tillräckligt kraftig nog, vad är det som fattas i den ?? känns som en scam om man gick o köpa ps5 på launch ifall du frågar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Jag vet inte riktigt om jag tycker om det här med "mid-gen" uppgraderingar. För mig har syftet med konsoll alltid varit att man köper den och sen inte behöver bry sig om uppgraderingar på bra många år.
För den som vill maximera är ju PC ändå totalt överlägset. Tycker man känner sig lite blåst på konfekten vid konsollköp när det kommer en bättre version.

Jag har svårt att se det negativa i att ha ett(1) (högst valfritt) val ijmf med inget val alls. Väldigt märkligt förhållningssätt.

Dessutom så blir du, rent faktiskt, inte blåst alls. Din bas-PS5 blir inte ett dugg sämre av en PS5 Pro.

Och om nu PC är så överlägset för att maximera så är det väl inget problem att strunta i att "maxa PS5" i så fall?

Återstår FOMO...verkar ju absolut vara nått som existerar på riktigt men tjaa, rätt larvigt imo och på gränsen till osmakligt t.o.m. Det är iaf en fin linje mellan FOMO och att missunna andra det man själv har valt att inte ha.

För specifikt PS5 så finns det dock ett giltigt motargument: länge var PS5 svår/dyr att i huvudtaget få tag på. I det perspektivet förstår jag att Pro sticker lite. Å andra sidan, den är ett år bort (en evighet i tekniksammanhang) och man måste inte köpa Pro dag 1, eller ens alls, så den faktiska betydelsen blir även här måttlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Och här trodde jag att ps5 vanliga modellen skulle redan vara tillräckligt kraftig nog, vad är det som fattas i den ?? känns som en scam om man gick o köpa ps5 på launch ifall du frågar mig.

Är man inte född igår så vet man iofs att teknik utvecklas hela tiden...

Men absolut, vanliga modellen är tillräckligt kraftig för att spela PS5-spel och det är inget som fattas i den, den är vad den är oavsett om det finns en Pro-variant eller inte.

Vad är scam? Vad är det de som köpt PS5 vid launch blir berövade på? Ditt resonemang berövar dock de som vill ha valet/möjligheten att uppgradera till bättre prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Största motivationen till PS5 Pro är såklart att slippa 30FPS denna generation och att få PSVR2 att flyta på bättre.

Håller med, så otroligt frustrerande att behöva välja mellan FPS och QUALITY.,

Skrivet av HazZarD:

Och här trodde jag att ps5 vanliga modellen skulle redan vara tillräckligt kraftig nog, vad är det som fattas i den ?? känns som en scam om man gick o köpa ps5 på launch ifall du frågar mig.

Problemet skulle jag säga är att grafikmotorer och "möjligheter" utvecklas fortare än hårdvaran. Det går ju alltså att göra något så "snyggt" att ingen CPU/GPU orkar driva det i 60 fps.

Därav tycker jag det är så sjukt svårt att ta en seriös diskussion om det hela. Hårddraget skulle man kunna säga att "ja men PONG lirar ju i 1 miljon FPS", sen är det 2 bars och en boll.

Åt andra hållet så kan man säga att man har något som maxar grafiken och saker som fysik etc något horribelt, och då säga att det är "sämst" att det bara går i 2 fps....

EDIT IGEN:
Mao skulle man ju alltså kunna ta bort "QUALITY"-mode i alla spel till Playstation där man kan välja mellan FPS/QUALITY.
Då skulle ju allting gå i 60 FPS och alla skulle vara "Nöjda" eftersom vetskapen att "det hade gått att göra snyggare" inte finns så att säga.
Men då skulle väl diskussionen låta "okej, det går i 60FPS men det ser ju skit ut"....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Jag har svårt att se det negativa i att ha ett(1) (högst valfritt) val ijmf med inget val alls. Väldigt märkligt förhållningssätt.

Dessutom så blir du, rent faktiskt, inte blåst alls. Din bas-PS5 blir inte ett dugg sämre av en PS5 Pro.

Och om nu PC är så överlägset för att maximera så är det väl inget problem att strunta i att "maxa PS5" i så fall?

Återstår FOMO...verkar ju absolut vara nått som existerar på riktigt men tjaa, rätt larvigt imo och på gränsen till osmakligt t.o.m. Det är iaf en fin linje mellan FOMO och att missunna andra det man själv har valt att inte ha.

För specifikt PS5 så finns det dock ett giltigt motargument: länge var PS5 svår/dyr att i huvudtaget få tag på. I det perspektivet förstår jag att Pro sticker lite. Å andra sidan, den är ett år bort (en evighet i tekniksammanhang) och man måste inte köpa Pro dag 1, eller ens alls, så den faktiska betydelsen blir även här måttlig.

Men om det bara hade funnits en enda modell av en konsol då hade ju utvecklarna tvingats anpassa sig till den, dra ner på grafiken för att hålla 60 fps osv. (Det hade såklart underlättat om Sony/MS ställt krav på 60 fps).

Men när det kommer en Pro, då kommer det bli 60 fps på den och 24-30 fps på basversionen. Så absolut får ägare av basversionen en sämre upplevelse när en Pro har lanserats. Att tro något annat är naivt.

Det är (tyvärr) inte som PC där du kan få 60 FPS på en potatis om du bara skalar ner allting. Av någon anledning vägrar utvecklare göra så på konsoler.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

beror helt på när, skulle vi prata om en relase i år/början på nästa år så kan inte zen 5 och RDNA 4 vara kandidater när båda är ett år bort.

Sen pratar vi om en midgen uppgrade och inte Playstation 6 och steget från motsvarande rx 6700 till rx 7800xt är redan en väldigt stor uppgradering.

Alla rykten pekar på nästa höst, då bör både Zen 5 och RDNA 4 vara tillgängliga.
Förmodligen så släpps nästa generation 2027-2028 så det är en bra bit dit, då är vi förmodligen uppe i Zen 7 och RDNA 6(kanske hinner Zen 8 och RDNA 7 släppas i slutet av 2028).

Jag misstänker dock att Xbox kommer korta ner den här generationen och släppa sin nästa konsol 2026, eftersom ryktena säger typ Zen 6 och RDNA 5. Låter lite sent att släppa konsolen 2028 ifall RDNA 5 och Zen 6 kommer senast 2026, förmodligen tidigare.
Jag tror inte heller att det är så problematiskt för Xbox att göra generations skifte, de höll ju kvar i förra generationen nästan 3 år efter den senaste släpptes samtidigt som dem har bra stöd för bakåtkompabilitet.

Skrivet av dlq84:

Nej, det handlar om att hålla nere priserna.

Yes, men frågan är vart det landar i så fall. Jag har i alla fall varit inne på att Pro blir 50% dyrare än Standard.
Skulle i alla fall gissa på att det blir lite priskrig i höst och att PS5:an är nere i $400 när Xbox mid-gen refresh släpps.
Då skulle alltså Pro varianten landa på $600, vilket låter rimligt med tanke på vilken kundgrupp den riktar sig till.

Skrivet av Mizccc:

Jag vet inte riktigt om jag tycker om det här med "mid-gen" uppgraderingar. För mig har syftet med konsoll alltid varit att man köper den och sen inte behöver bry sig om uppgraderingar på bra många år.
För den som vill maximera är ju PC ändå totalt överlägset. Tycker man känner sig lite blåst på konfekten vid konsollköp när det kommer en bättre version.

Problemet är väl att steget emellan PC och konsol är för stort. Man kanske vill ha en konsol med relativt god prestanda och som är väl anpassad till ens relativt nya tv-apparater(HDMI 2.1 features). Hoppet över till PC är rätt gigantiskt idag och den miljön är inte anpassad för tv-apparater. Sedan så är ju som sagt verkligheten så att att konsolerna går på knäna med UE5 och spel som Starfield redan nu, så pallar man inte 30FPS eller helst vill slippa att upplösningen dippar under FullHD till och med så krävs mer prestanda.

Ett lite kul minne är GTA 5 på PS3/360, då var det acceptabelt med 15-30FPS på konsol, jag vill inte dit igen

Skrivet av Mocka:

Tråkigt nog var det 60fps vi trodde vi skulle få denna generation och så var det ett tag (GoW, Ratchet osv) men så började spel som FFXVI osv dyka upp...dåligt!

Yes, men ändå nice att Playstation studios ansträngt sig för att erbjuda FPS över 30. Bara 40 FPS är till och med ett stort lyft.
Har lite dålig koll på FFXVI, men man kanske kan hoppas på patcher som stabiliserar FPS? FSR3 kanske kan hjälpa till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Och här trodde jag att ps5 vanliga modellen skulle redan vara tillräckligt kraftig nog, vad är det som fattas i den ?? känns som en scam om man gick o köpa ps5 på launch ifall du frågar mig.

Vad är scamen i det hela? Kom igen, spelen som släpps i framtiden kommer alla göras med vanliga PS5 som grund. Att Pro varianten får lite bättre RT och annat ögongodis tar ju inte ifrån något från vanliga PS5. PS5 Pro kommer garanterat vara några tusen dyrare så det är inte en ersättare, bara ett komplement för de som vill ha det bästa. Dem enda som ser detta som en scam är väl människor som har ett ego som tvingar dem att alltid ha det senaste. Blir väl jobbigt för den skaran...

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fearnox:

My body is ready.

Antar att de behåller Zen 2 och RDNA för kompabilitet, annars så vore väl. Zen 5 och RDNA 4 möjliga kandidater.

Största motivationen till PS5 Pro är såklart att slippa 30FPS denna generation och att få PSVR2 att flyta på bättre.
Starfield och Unreal Engine 5 är väl farhågorna annars.

Man köper inte en konsol för att inte oroa sig för begränsningar..

Man köper en konsol för att slippa allt tjafs och nöja sig med just 30FPS och ibland 60FPS på vissa titlar.

Vill man jaga FPS är det endast PC som gäller.

Verkar som ryktena stämmer, 7700XT GPU baserad RDNA3, blir ett litet lyft från 6650XT som sitter i PS5'an idag.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.