Köpråd budget gaminglaptop (videoredigering)

Permalänk
Inaktiv

Köpråd budget gaminglaptop (videoredigering)

Funderar på HP Victus 15 (2022) då den listas som budgetalternativ för videoredigering av Rtings. Har ni andra tips eller förslag?

Budget upp till 10 000 kr hade jag tänkt men kom gärna med andra förslag som kan vara aktuellt vid Black Friday.

Ändamål:

• Windows/Linux (dualboot)

• Surf

• Kontorsarbete

• Videoredigering (max 4K men enkel klippa ihop, övervångar, text osv.) - därför jag kolla på gaminglaptop men jag ska alltså inte spela.

Krav:

• IPS-panel

• 15-16 tum

• Bakgrundsbelyst tangentbord

• SSD, gärna två platser t.ex. en M.2 och en för SATA eller en till M.2

• Ryzen 5/7 eller Intel Core i5/i7 (vad bör jag välja för videoredigering med låg värme/ljud?)

• Grafikkort

• Minst 8GB RAM som kan utökas

• USB-C

• USB-A

• HDMI

• 3,5mm

• Ethernet

• Utbytbart batteri

Önskemål men inget krav:

• 16:10 bildformat

• 100% sRGB eller bättre 100% DCI-P3

Ny trådrubrik pga. ny budget och krav. Kommit fram till att det ska bli en budgetvänlig gaminglaptop istället för en billig laptop (och köp av dyrare längre fram).
Permalänk
Inaktiv

LENOVO IDEAPAD GAMING 3 15ARH7 15,6"

Billigt men vettig gaminglaptop? Bättre att pröjsa mer för HP Victus 15?

Permalänk
Inaktiv

Borttaget pga. ej aktuellt.

Permalänk
Viking

@anon315148
Något sånt här kanske?

Står att den kan skickas om 6 - 9 dagar, men med uppgraderingarna känns inte det särskilt troligt.
Går såklart att hitta bättre begagnade, men för att vara ny så är den nog ganska prisvärd.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donnerstal:

@JaneDoe
Något sånt här kanske?
<Uppladdad bildlänk>
Står att den kan skickas om 6 - 9 dagar, men med uppgraderingarna känns inte det särskilt troligt.
Går såklart att hitta bättre begagnade, men för att vara ny så är den nog ganska prisvärd.

Tack för tipset men har kommit fram till att jag ska satsa på en dyrare gaminglaptop istället.