Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downtown:

299kr för 250/250 hos Telia blir en klar uppgradering för mig.
Hur var det med routern de skickar med. Jag har en egen och har inget intresse av deras. Hur gör man här på bästa sätt? Ignorera att hämta ut?

EDIT: Startavgift 399kr tillkommer, sååklart

Hmm, jag får ingen startavgift när jag kollar. Eller när läggs den till? Minsta totalkostnad på 3588 stämmer med 12x299

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Så förbaskat dumt..

Måste man få en ny router också ifrån dem och skicka tillbaka alla gamla prylar?

Vi pratade aldrig om något router.

Permalänk
Medlem

Blev Telenor, Telias rea priser i år är ju rätt sjuka 499:- för 500/500

Telenor 500/500 för 349:- är ju iaf vettigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Förstår inte riktigt. Har du kampanj till nästa år så är det väl inget konstigt du får för samma pris?
Är ju när avtalet går ut du får betala ett högre pris...

Jag tog Bf erbjudande förra året för 299:- sa upp de i oktober för att kunna ta något annat erbjudande nu. Gick in i telia appen och där står det fortfarande att jag har kampanj till nästa år i oktober, varför skulle jag ha kampanj på samma erbjudande ett år till nästan? Deras BF erbjudande är 499:- för samma just nu.

Då borde alla som har haft deras BF erbjudande ifrån förra året kunna fortsätta för 299:- istället för att byta operatör. Det var kontentan av det hela. Mitt erbjudande ska gå ut den 28 november, att det nu står att jag har kampanj pris på 299:- har inte stått förut.

Permalänk
Sötast

Jaha, då blir man väl telenor kund i år, som så många andra i guess?
Kan avvakta till Fredag eller nåt, men gissar på att det är detta som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dykarn13:

Jag tog Bf erbjudande förra året för 299:- sa upp de i oktober för att kunna ta något annat erbjudande nu. Gick in i telia appen och där står det fortfarande att jag har kampanj till nästa år i oktober, varför skulle jag ha kampanj på samma erbjudande ett år till nästan? Deras BF erbjudande är 499:- för samma just nu.

Då borde alla som har haft deras BF erbjudande ifrån förra året kunna fortsätta för 299:- istället för att byta operatör. Det var kontentan av det hela. Mitt erbjudande ska gå ut den 28 november, att det nu står att jag har kampanj pris på 299:- har inte stått förut.

D0 förstår jag!
För mig är det fortfarande det går ur 22 Nov 2023..
Känns som något har blivit fel.. tur för dig

Ska också säga upp mitt, se vad som kommer stå efter

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Stått i kö i 1h20 min nu, förväntad tid var 43 min och först efter 45 min började de läsa turordning, då vart jag nr 85.
Nu plats 4! Följ mig för mer spännande telefonköcontent

Hos Telia.
"Varför säger alla upp våra abbonemang!?

Gör något! "

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Är det någon som petat på björnen (bahnhof) om de prismatchar i år? 😁

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk

Resultatet av min uppsägning innebar inget omtag för min del hos Telia, iallafall inte initialt. Jag hade såklart sett att de erbjuder 250/250 för 299, vilket nog blir där jag landar iallafall, sällan jag uppskattat just 500 Mb/s så mycket att jag känner att den ens är värd 50:- extra i månaden för att gå över till Telenor. Känns som minst risk för strul framme i mellandagarna att bara växla ner i hastighet hos Telia istället.

Det säljaren, eller uppsägaren, ville erbjuda var dock 250/250 (eller 250/100, var inte tydligt) för 399/månad. Då sa jag det att jag ju sett att det via sidan erbjuds samma fast för 299, och då började han yra om att de köper att gå med förlust för att det är så bra pris och att sen tjäna pengar när några stannar kvar efter kampanjen. Jag kontrade med att ja, fast istället för att jag säger upp och tecknar frugan på abonnemanget istället, kan du inte bara ge mig 299 här och nu så är det klart - den gubben gick dock inte. Suck. Nu är man nog nästan närmare att kliva över till någon annan istället, bara för att jag känner mig irriterad och småsint.

Permalänk
Medlem

Ja, vi får väl se mot slutet av veckan vad det kan bli hos Telia. Enda alternativet är mobilt bredband och det känns inte som något alternativ egentligen. Sur på hyresvärden som inte vill koppla in oss till stadsnätet då de har avtal med Telia.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

40 minuter i kö hos Telia för att säga upp...Nu måste jag dock iväg. Hoppas de flesta får det gjort idag så kan man ordna det med lite kortare kö i slutet av veckan. Kanske hinner Bahnhof komma med något lockande under tiden.

Att inte kunna säga upp avtal med ett tryck utan behöva ringa är nästan något man borde kunna lägga till i distanshandelslagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Hmm, jag får ingen startavgift när jag kollar. Eller när läggs den till? Minsta totalkostnad på 3588 stämmer med 12x299

https://i.imgur.com/WdrSVBO.png

Det står under "Villkor", fliken under där du skriver in din adress, till höger om "Om Telia Bredband", men den kanske försvinner i och med dessa erbjudanden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FMPeter:

40 minuter i kö hos Telia för att säga upp...Nu måste jag dock iväg. Hoppas de flesta får det gjort idag så kan man ordna det med lite kortare kö i slutet av veckan. Kanske hinner Bahnhof komma med något lockande under tiden.

Att inte kunna säga upp avtal med ett tryck utan behöva ringa är nästan något man borde kunna lägga till i distanshandelslagarna.

Håller med, riktigt dåligt att man behöver ringa.
Sa upp mitt mobilabonnemang hos halebop för att hoppa över till comviq för en stund sen. Tog 1min för en medarbetare att komma in i chatten. Några min senare var mitt abonnemang uppsagt med bekräftelse på mail och sms. Så varför måste man ringa till Telia. De kan presentera erbjudande och försöka ”vinna tillbaka en” genom chatten också.

Permalänk
Medlem

Jag tog Telenor med start den 29 när Telia avslutas.
Ni som hinner få det aktiverat innan dess, bekräfta gärna att ip-adressen är publik (kolla typ så det är samma IP på ifconfig.io som i routern) och i vilket nät ni finns.

Permalänk

Jag lyckades få Telia att matcha Telenors 349:- för 500/100 Mbit när jag ringde och skulle säga upp det, så det går bevisligen men kanske skiljer sig mellan olika stadsnät?

Permalänk
Medlem

Vart inne på Telias sida kan man hitta att man vill bli uppringd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotoven:

Jag lyckades få Telia att matcha Telenors 349:- för 500/100 Mbit när jag ringde och skulle säga upp det, så det går bevisligen men kanske skiljer sig mellan olika stadsnät?

Vad är 500/100 för udda hastighet? Är det något stadsnätsspecifikt?

Ingen som fått Telia att slänga med Tv-paketet igen? Det var lite smidigt att ha det gratis under året, men inget jag skulle betala för.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Sitter i samma sits med Telia, vad hittar ni erbjudandet om 449:- och vad gäller det? 500/500?

449 fick jag erbjudande om när jag sa upp mitt Telia-abonnemang. Jag har 500/100, så det borde gälla 500/500 i dom andra stadnäten, ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FMPeter:

40min? försökte ringa för typ 30-40 min sen och fick "det är många som ringer just nu vargod försök igen senare" och provade nyss då skulle det ta 90min! blir att ringa på vägen hem från jobbet för min del.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Vad är 500/100 för udda hastighet? Är det något stadsnätsspecifikt?

Ingen som fått Telia att slänga med Tv-paketet igen? Det var lite smidigt att ha det gratis under året, men inget jag skulle betala för.

/hulle.

Verkade inte gå att leverera 500/500 till min adress, hon jag pratade med på Telia hade ingen aning om varför det inte gick men bryr mig mest om nedladdningshastigheten helt ärligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotoven:

Verkade inte gå att leverera 500/500 till min adress, hon jag pratade med på Telia hade ingen aning om varför det inte gick men bryr mig mest om nedladdningshastigheten helt ärligt.

Det är pga nätägaren, avtalet de har med dem. Hade samma problem när jag flyttade.
Alla andra kan leverera 500/500 men inte telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotoven:

Ok, ja jag skulle inte heller bry mig om uppladdning.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hur skulle man rangordna leverantörerna idag om man är ute efter låga svarstider, stabil uppkoppling och ett vettigt pris utan att behöva förhandla varje år?

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Ni som vill behålla Telia kan titta på erbjudanden från Halebop hos era fiberleverantörer.
Jag har Itux Göteborg och om jag tecknar vi Itux portal så får jag 3 månader till halva priset. Det blir 419 SEK för 500/500 .

Dyrare än Telenor, men kan vara ett alternativ om man vill stanna hos Telia.

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Ni som vill behålla Telia kan titta på erbjudanden från Halebop hos era fiberleverantörer.
Jag har Itux Göteborg och om jag tecknar vi Itux portal så får jag 3 månader till halva priset. Det blir 419 SEK för 500/500 .

Halebop verkar inte finnas som alternativ hos mig med Telias slutna fiber.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Det blev byte till Telenor från Telia idag. Jag har Itux Göteborg och på Telenor hemsida så står det 449 för 500/500 men på Itux hemsida står det 349 i 12 månader.
Pratade med kundtjänst på Telenor och fick också 349 i 12 månader. Ingen startavgift och ingen router

Hoppas att Telenor har snabba svarstider också, det var det bästa med Telia men inte värt betala så mycket mer för det.

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Det blev byte till Telenor från Telia idag. Jag har Itux Göteborg och på Telenor hemsida så står det 449 för 500/500 men på Itux hemsida står det 349 i 12 månader.
Pratade med kundtjänst på Telenor och fick också 349 i 12 månader. Ingen startavgift och ingen router

Hoppas att Telenor har snabba svarstider också, det var det bästa med Telia men inte värt betala så mycket mer för det.

Om jag kikar på telenors webbsida kan man få 500Mbit eller 1000Mbit från 249kr/mån? De verkar dock inte gå att beställa till mitt stadsnät

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Hur är det nu, jag glömmer, trots att jag gjort detta 5+ ggr.... ska man FÖRST säga upp sin aktuella operatör till t.ex. 20/12, och SEDAN beställa nytt bredband med inkoppling 20/12?

Skrivet av Dallen:

Om jag kikar på telenors webbsida kan man få 500Mbit eller 1000Mbit från 249kr/mån? De verkar dock inte gå att beställa till mitt stadsnät

<Uppladdad bildlänk>

Jag såg också det, kan inte heller få det priset. Kanske bara om man har typ Telenors egna fiber eller nåt.

/hulle.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Oops! blev för dyrt via Halebop. Blir inte dom iallafall. Får kolla om Telia vill ha kvar mig för 299. Halebop vill ha 509:-. Kollade Telenor 500/100 får jag 349:-

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Ni som kollar på typ 500/500 så har OBEnetwork det för 450:- och då ingår AzireVPN. Finns ju snabbare och bättre VPN men ändå.