Snabbkoll: Vilken plattform ska du spela GTA VI på?

Permalänk
Medlem

Blir PC givetvis. Man vill ju maximera ögongodiset

Permalänk
Medlem

skulle tro att jag väntar på PC släpp. skillnaden mellan mitt 4090-bygge och ps5 är för stor

Permalänk

Jag hoppas det kommer en version på Playstation 2 så att jag kan spela den på 640x480 med 2-3 fps. Det kanske inte blir någon spelupplevelse men jag kan då åtminstone spela igenom spelet och det är ju bättre än inget?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Om de följer hur moderna spel är nuförtiden så BÖR buggarna vara borta när PC versionen släpps

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Sandboxen verkar ju lockande, men temat är inte det minsta intressant. Så nej, jag kommer inte köpa spelet alls.

Skulle jag, eller om samma situation gällde ett spel jag var intresserad av, så skulle jag absolut vänta på ett PC släpp. Konsol? Nej tack!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

PS5 om 60
PC om gratis

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Bara PC.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem

Men kan dom inte bara släppa spelet till Jul förbövelen! 😅

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Ingen alls. GTA är alldeles för tramsigt för mig.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Till PC. Har ingen lust att köpa en konsol bara för att spela GTA något år tidigare.

Permalänk
Medlem

Det blir PC. Förhoppningsvis klarar mitt 4090 och 7800X3D att leverera 4k höga inställningar även i GTA VI om 2-4 år (sinnessjukt lång tid).

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Ingen. Den spelserien lockar inte alls för mig.

Permalänk
Medlem

Givetvis PC. Man får inte vara så dum att man köper det på konsol, för att man inte kan hålla sig.
Det är ju exakt då R* lär sig att kunna fortsätta på detta sätt.

Min plan är att spendera en jävla massa pengar lagom till detta släpp.
Den bästa Gpu som finns att få tag på, och den bäst anpassade Cpu. Hoppas på att det är en Intel, men kanske är en AMD?

Jag räknar med 45K ungefär.

Kommer säkert behöva nytt Mb också, och sen bättre Ssd?

Edit: Jag kom ihåg när GTA V släpptes till konsolerna, och jag väntade på PC releasen.
Jag kunde inte hålla mig..

Kollade på vartenda youtube video, och gameplay.

Och faktiskt.. 100% utan att överdriva, så kunde jag hela kartan utantill, när jag för första gången spelade det på PC.

Det är ju lite tråkigt. Så hur man ska lyckas hålla sig borta ifrån spoilers och videos när 6:an släpps på PS5/Xbox det vet jag inte.
Det kommer bli riktigt jobbigt

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Ingen skulle jag tro, blir det som GTA V så pallar jag inte bry mig om det. Helt emot deras online läge, vill kunna sätta upp egen server och få tillgång till allt och bara köra free roam me polare och tramsa, utan att slöa miljoner på ammo osv.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har en XBOX Series X så är ju valet ganska så givet.

Permalänk

𝐒𝐯𝐢𝐧𝐢𝐠𝐭 𝐠𝐣𝐨𝐫𝐭

Det är riktigt 𝐬𝐯𝐢𝐧𝐢𝐠𝐭 gjort anser jag. Bara för att man är PC spelare ska man straffas för detta. Jag har inte råd med någon konsol för det första, sen avskyr jag konsoller och tycker de borde förbjudas i samhället.

Visa signatur

Hellbound73

Permalänk

Håller fullständigt med

Skrivet av Drasteroid:

Givetvis PC. Man får inte vara så dum att man köper det på konsol, för att man inte kan hålla sig.
Det är ju exakt då R* lär sig att kunna fortsätta på detta sätt.

Min plan är att spendera en jävla massa pengar lagom till detta släpp.
Den bästa Gpu som finns att få tag på, och den bäst anpassade Cpu. Hoppas på att det är en Intel, men kanske är en AMD?

Jag räknar med 45K ungefär.

Kommer säkert behöva nytt Mb också, och sen bättre Ssd?

Edit: Jag kom ihåg när GTA V släpptes till konsolerna, och jag väntade på PC releasen.
Jag kunde inte hålla mig..

Kollade på vartenda youtube video, och gameplay.

Och faktiskt.. 100% utan att överdriva, så kunde jag hela kartan utantill, när jag för första gången spelade det på PC.

Det är ju lite tråkigt. Så hur man ska lyckas hålla sig borta ifrån spoilers och videos när 6:an släpps på PS5/Xbox det vet jag inte.
Det kommer bli riktigt jobbigt

Håller med till hundra procent. Det är ju när folk som köper spelet på först konsoll, och sedan på PC som de bara fortsätter med de där dumheterna. Ingen alls borde köpa annat än PC versionen, fast så dumma i huvudet som folk är, så går de ju på detta rakt av bara för att få lira tidigare. Att man inte begriper att ger man Faen i det till PC versionen släpps, måste de ju ändra på sig. Men det är folk i allmänhet i ett Jeefla nötskal det... Idioter även kallat 😂🤬👎🏼👊🏼

Visa signatur

Hellbound73

Permalänk
Medlem

PC givetvis, att lira i 30 fps borde vara förbjudet.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Testpilot

Blir till PS5 och sen inget mer format i framtiden.

Köpte GTA5 till PS3 och det är den enda versionen jag spelat. Spelar sällan om spel så jag har inte haft något som helst sug att köpa det igen efter att jag typ spelade sönder det på PS3:an.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag väntar tills det är rea.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

PC givetvis, alla andra plattformar är bara illusioner.

Men GTA är för min del överskattat, så det blir någon gång långt efter release när/om det blir en rejäl rea.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Inte spelat ett enda av dem och kommer aldrig göra det heller.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Eftersom jag både har Xbox Series X och PS5 så tänker jag köpa spelet på konsol först men inte förrän jag vet vilken av konsolerna som spelet flyter på bäst. Vad tror ni?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Blir PC någon gång i framtiden när man har byggt en ny rigg och spelet är gratis/på rea. Lär ju ändå släppas femhundra uppdateringar, patchar och allt annat innan spelet är "komplett" så har absolut inget emot att vänta. Körde inte GTA5 fören sommaren 2022.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x