Permalänk
Medlem

Böjda Pins vid leverans

Beställde en ny AMD processor från Inet, vid första inspektionen så syns det att just en enda pin är kraftigt böjd. (Se bild pin högst upp åt vänster obs. hur pinnen är böjd utåt samt en enstaka pinne.) Skickade tillbaka processorn till Inet för nämare granskning i ett Postnords "godkänt" emballage.

Några dagar får jag tillbaka:
Vi har nu avslutat ditt serviceärende.

Åtgärd:
Ej garanti/reklamationsrätt:
- CPU dokumenterades med böjd pin men anlänt till oss helt utan pin samt ingen lös pin i lådan.
- Testat CPU i våra system för att se om detta var en icke vissentlig pin utan resultat, CPU går ej att rädda.
- Skickas åter till kund utan åtgärd.

Detta betyder att den enda rejält böjda pinnen har gått av under transporten.
Min fråga är finns det någon rättslig väg att gå? Inet hävdar att det är mitt fel, men jag hävdar att det var böjt innan jag ens inspektera den. Vi verkar inte komma överens, ska man gå via ARN eller konsumtverket, eller hur ska jag tackla detta?

Mvh

Bild

Permalänk

Det är upp till Inet att bevisa att den inte var böjd vid leverans. Kontakta ARN om de inte vill hjälpa dig.