Permalänk
Medlem

MSI GeForce RTX 4080

Hej!

Spontanköpte ett 4080 och en ny ssd från Amazon. Säljer dessa ifall nån mer bedövande vill ha dessa annars får prylarna gå i retur till Amazon inom nån vecka.

1 st MSI GeForce RTX 4080 16 GB Ventus 3X OC. (12,800:-)
1 st Kingston FURY Renegade SSD Hårddisk, 2 TB. (1100:-)

Tillsammans 13,900:-

Hämtas i Hässleholm. Betalas med swish.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk

Kan du tänka dig skicka disken?

Permalänk

Isåfall tar jag den

Permalänk
Medlem

Var försiktig gällande retur till Amazon vid dessa summor. Item swap verkar förekomma på deras lager, du kan eventuellt mista både kortet och 12.800kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Var försiktig gällande retur till Amazon vid dessa summor. Item swap verkar förekomma på deras lager, du kan eventuellt mista både kortet och 12.800kr.

Blir lite nyfiken, vad exakt innebär det? Hur går det till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryze:

Blir lite nyfiken, vad exakt innebär det? Hur går det till?

I grova drag: En köpare beställer ett grafikkort från Amazon. Denne får hem det, packar upp det och behåller, och lägger sen ner ett annat kort (gärna gammalt och/eller trasigt) och gör en retur. Amazon får tillbaka kortet, gör en bristfällig kontroll av returen och accepterar den, och kortet åker upp på hyllan. Sen kommer du och beställer samma kort. Du får hem det, inser att det här inte alls var vad du beställde och gör en retur. Amazon tar emot din retur, inser den här gången att det inte är rätt produkt som kommit till dem och fryser returen. Då sitter du där utan grafikkort och är tolvtusen spänn fattigare.

Ett liknande fall finns på forumet just nu. Jag har ingen erfarenhet av såna här historier själv, och det kanske brukar lösa sig till sist, men de kronorna jag sparar hos ett företag som Amazon tycker inte jag är värt det potentiella böket och skiten som kan bli. Om du inte har packat upp kortet och brutit någon plombering eller så, låt det vara kvar om det blir en eventuell retur. Om du redan packat upp det, då kan du alltid kika på baksidan av fläktbladen och så och se om det är damm eller annan skit. Det är en varningsflagga, i så fall.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr, skickar inte ssdn utan gpun

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk

Tänker inte buda, då jag inte är intresserad.

Är bara nyfiken över logiken här. Varför säljer du kortet om du kan returnera det och få hela summan tillbaka? Du får väl bara tillbaka mindre pengar än vad du betalade om du säljer?

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.