Permalänk
Medlem

Bästa 2-i-1 laptop

Hej

Jag är ute efter en 2-i-1 latop som man kan använda en penna på för att bland annat rita och köra program som CAD.
Jag har noll koll på bärbara datorer och kan ej jämföra prestande och komponenter som CPU och grafik.
Den ska gärna ha så bra prestande så möjligt för min budget (18k). Lenovo, Asus, Microsoft verkar vara de märken som finns på den svenska marknaden men kan inte bestämma mig vilken e den mest prisvärda dator.

Lenovo

Asus

Microsoft

Är jag på rätt spår att anta att dessa 3 datorer är bland de bästa som jag kan få under 18k?
I så fall vilken av dem skulle ni rekommedera?

Tipsa gärna andra datorer som går att köpa från svenska butiker eller amazon.se

Tack <3

Permalänk
Medlem

Touch betyder inte automatiskt 2in1 om de inte kan böjas 360 grader och det är nog allmänt rätt överskattat på bärbara. Ofta betyder det också blank skärm.

Jag har en 2in1 och det betyder oftast mycket lättare mindre och inga fläktutblås direkt nedåt, allt kräver ultralåg effekt vilket går rakt emot prestanda på laptops. Även samma cpu kan vara dålig om den inte kyls.

Men det är inte fel att välja laptop med skärm som viktigaste parameter, men
* överväg en separat ritplatta med skärm, kolla upp billigare Kina märken.
* Kan du använda dina program på Mac är den nog bäst prestandamässigt, mer minne så kan det nog bli dyrare.
* Jag kollar alltid in notebookcheck för reviewer som tar med skärm/fläktljud och verklig prestanda,