Köpråd bärbar för enklare uppgifter

Permalänk
Medlem

Köpråd bärbar för enklare uppgifter

Min fru behöver en dator som kommer användas till surf, bildbibliotek samt eventuell word osv alltså ingen gaming. Storlek på hårddisk spelar ej någon roll.
Kan någon tipsa mig om en bra billig bärbar dator som kan uppfylla hennes krav?

Mvh

Rubrik justerad enl. §3.1 // MOD
Permalänk
Skrivet av Varcak:

Min fru behöver en dator som kommer användas till surf, bildbibliotek samt eventuell word osv alltså ingen gaming. Storlek på hårddisk spelar ej någon roll.
Kan någon tipsa mig om en bra billig bärbar dator som kan uppfylla hennes krav?

Mvh

Kan en helt vanlig iPad vara ett alternativ? Möjligen med bluetooth-tangentbord?
Den är lite dyrare än den billigaste dator man kan få tag på, men tenderar att upplevas snabb och problemfri, samt håller i många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varcak:

Min fru behöver en dator som kommer användas till surf, bildbibliotek samt eventuell word osv alltså ingen gaming. Storlek på hårddisk spelar ej någon roll.
Kan någon tipsa mig om en bra billig bärbar dator som kan uppfylla hennes krav?

Mvh

I ett sånt här fall tycker jag att hårdvaran är oväsentlig. Vilken dator du än köper kommer vara snabb, funka bra och klara det som din fru ska använda den till.
Så jag skulle snarare titta på byggkvalité, batteritid(?), skärm(?), hårddisk(?) och hitta något som verkar schysst och inom eran prisram.
Jag skulle kunna plocka fram valfri dator som är på rea just nu, men jag har ingen möjlighet att klämma å känna och veta om det är en maskin hon skulle gilla.

Men bara för att skicka ut en prisvärd modell så väljer jag denna:
https://www.dustinhome.se/product/5011324692/vivobook-15?tab=...

Den har 8GB RAM och 256GB SSD och en Intel i3.
Men som sagt vet ju inte riktigt vad hon prioriterar, eller ens vilken storlek, vill hon har nått litet å smidigt (14") eller vill hon ha nått med större skärm som går att arbeta lite bättre på (17") eller kanske nått mitt i mellan?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB