2070 super (120 mm AIO-kyld, kraken g10 + h55)
Dags att sälja mitt 2070 super från PNY inköpt på Elgiganten 2019-12-25.
Jag har monterat på en kraken/AIO (H55) som ingår. PCB:n utformning gör att alla VRM:s ligger under fläkten som monteras på kraken. Jag har satt på en Noctua Redux 92mm fläkt (original 92mm fläkten som följde med kraken följer med och ligger i kartongen). Jag har även satt på en 3-pinsplitter som kopplar till direkt till pumpen, och till fläkten genom en low noise adapter (se bild). Det enda som saknas för montering är en 120mm fläkt till radiatorn som antagligen styrs via ditt moderkort (alternativt GPU:n om du hittar en adapter). Jag kan gräva fram en 120mm fläkt om det är av intresse.
Originalkylaren följer självklart även med och thermal padsen är fortfarande fräscha (har varit inplastad). Originalkylaren lämnar lite att önska, framförallt är den inte semi-passiv och låter en del i idle. Detta kanske kan lösas med en low noise adapter, men jag vet inte exakt vilken kontakttyp det är (se bild). Mer info om kortet/kylaren finns i tråden (där finns även bild på GPUns PCB): #18222070
Finns en skada på radiatorn (en gnutta av kylfläns har borrats bort), se bild. Uppkom för 7-8 år sen och har inte inneburit problem.
Säljer helst allt som paket, såsom nu monterats. Alla originalkartonger på bilderna följer med men kan inte lova att alla tillbehör finns kvar. Föredrar avhämtning men kan ev. skickas.