Youtube tagit bort möjligheten att komma åt sina spelllistor på sidfönstret?

Permalänk

Youtube tagit bort möjligheten att komma åt sina spelllistor på sidfönstret?

Är jag den ena som inte kommer åt mina spellistor längre från sidfönstret längre utan måste trycka på playlist och sedan leta reda på spellistan. Och om ni inte ser det så måste ni kanske rensa kakorna och uppdatera sidan.

Fler som upplevt samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är jag den ena som inte kommer åt mina spellistor längre från sidfönstret längre utan måste trycka på playlist och sedan leta reda på spellistan. Och om ni inte ser det så måste ni kanske rensa kakorna och uppdatera sidan.

Fler som upplevt samma sak?

Nope. Hos mig kan jag se spellistor på sidan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Nope. Hos mig kan jag se spellistor på sidan
<Uppladdad bildlänk>

Har du rensat kakorna? För sådär ser det inte ut hos mig längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har du rensat kakorna? För sådär ser det inte ut hos mig längre.

Nope, det har jag inte. Men det ser samma sak ut om jag går via min mobil och webbläsaren där (vilket jag inte gjort tidigare på den telefonen) så tror inte det kommer ge någon skillnad hos mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Nope, det har jag inte. Men det ser samma sak ut om jag går via min mobil och webbläsaren där (vilket jag inte gjort tidigare på den telefonen) så tror inte det kommer ge någon skillnad hos mig

Okej! Inte omöjligt att Youtube kommer ändra för dig med närmsta dagarna. Några andra som har samma problem som jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Okej! Inte omöjligt att Youtube kommer ändra för dig med närmsta dagarna. Några andra som har samma problem som jag?

Inget jag reflekterat över men märker nu som du säger att har man uppe en video, DÅ måste jag klicka fram sidomenyn men om jag öppnar upp en ny flik så finns sidomenyn där direkt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Inget jag reflekterat över men märker nu som du säger att har man uppe en video, DÅ måste jag klicka fram sidomenyn men om jag öppnar upp en ny flik så finns sidomenyn där direkt.

Så som du beskriver det är det för mig också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Så som du beskriver det är det för mig också

Har du som mig? Jag kan inte se spellistorna under namnet dina klipp på sidofönstret.

Permalänk
Medlem

Jag måste också gå in under playlists.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av ELF:

Jag måste också gå in under playlists.

Känns bra att jag inte är ensam. De ändrade förra natten för mig. I förrgår kunde jag se alla spellistor jag nyligen sparat i men nu har de plockat bort så de inte syns längre. Det är konstigt att inte fler är drabbade eller ens är medvetna om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Känns bra att jag inte är ensam. De ändrade förra natten för mig. I förrgår kunde jag se alla spellistor jag nyligen sparat i men nu har de plockat bort så de inte syns längre. Det är konstigt att inte fler är drabbade eller ens är medvetna om det.

De brukar rulla ut uppdateringar. Dvs, alla får det inte sammtidigt.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av ELF:

De brukar rulla ut uppdateringar. Dvs, alla får det inte sammtidigt.

Men hur kan detta vara en uppdatering? Hur kan de ens tänka tanken att ta bort spellistor så man snabbt inte kommer åt dem? Hur tänker de egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har du som mig? Jag kan inte se spellistorna under namnet dina klipp på sidofönstret.

Nej, jag har som personen jag citerar. Dvs, när jag är i en video måste jag trycka på de tre strecken i vänster hörn, då får jag upp som på min bild.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Nej, jag har som personen jag citerar. Dvs, när jag är i en video måste jag trycka på de tre strecken i vänster hörn, då får jag upp som på min bild.

Vilka tre punkter?

Permalänk
Medlem

Samma här. Sjukt störande och förstår inte hur det här kan vara en förbättring

Permalänk
Medlem

Mina ligger fortfarande på samma plats. Kanske är hur många man har som spelar roll? Jag har väl en 15 stycken.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av dukieee:

Samma här. Sjukt störande och förstår inte hur det här kan vara en förbättring

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Mina ligger fortfarande på samma plats. Kanske är hur många man har som spelar roll? Jag har väl en 15 stycken.

Youtube har sagt att de kommer implementera denna förändring för alla snart. De verkar bara kört ut den till vissa så därav knappt någon som klagat eller har kvar den gamla där man fortfarande ser spellistorna. Men vi som är drabbade kan bara säga att det är det sämsta beslutet Youtube tagit på många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vilka tre punkter?

Dessa 3, som är till vänster om YouTube loggan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

<Uppladdad bildlänk>
Dessa 3, som är till vänster om YouTube loggan

Okej för jag ser då inte mina spellistor sen i förrgår även om jag gör som du gör att trycka fram sidopanelen. Det såg ut precis som för dig i förrgår även för mig. Nu ser jag inte mina spellistor längre. Kommer antagligen märkas av fler när Youtube kör på med det i större skala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Okej för jag ser då inte mina spellistor sen i förrgår även om jag gör som du gör att trycka fram sidopanelen. Det såg ut precis som för dig i förrgår även för mig. Nu ser jag inte mina spellistor längre. Kommer antagligen märkas av fler när Youtube kör på med det i större skala.

Det enda jag behöver göra är att trycka på den och sen visa mer efter titta senare. Vi får se vad som händer för mig framöver

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Det enda jag behöver göra är att trycka på den och sen visa mer efter titta senare. Vi får se vad som händer för mig framöver

Det är konstigt. Verkar som problemet växer för det är fler som fått sina spellistor borttagna. Det är konstigt att nästan inga på Swec har upplevt detta problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det är konstigt. Verkar som problemet växer för det är fler som fått sina spellistor borttagna. Det är konstigt att nästan inga på Swec har upplevt detta problem.

Jag har fått det nu, men det kommer inte störa mig, då jag rätt sällan går in i mina få spellistor jag har.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det är konstigt. Verkar som problemet växer för det är fler som fått sina spellistor borttagna. Det är konstigt att nästan inga på Swec har upplevt detta problem.

Borttagna och borttagna. De finns ju kvar, men på en egen sida.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av ELF:

Borttagna och borttagna. De finns ju kvar, men på en egen sida.

Ja det var lite otydligt formulerat från min sida. De är borttagna på sidopanelen.