Permalänk
Medlem

River ni bort adresslappen?

Som rubriken lyder, river ni bort adresslappen innan ni slänger diverse emballage på återvinningen?

Jag har gjort det så länge jag kan minnas och jag tror det var min pappa som lärde mig det. Vet inte varför jag fortsätter göra det men det är väl nån paranoia att någon ska ta och använda mina uppgifter.

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Yuel Beast Calypso ||

Permalänk
Medlem

Ja. Min mamma lärde mig det och det sker av ren rutin.

Permalänk
Medlem

Jag skalar inte ens potatis så nä.
Vill någon ha min adress finns jag på Hitta

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Ibland, oftast inte.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Alltså, emballaget ska sopsorteras. Lappen är annat material så det ska antagligen i brännbart medans emballaget ska i papper/plast.

Så ja, alltid bort med lappen

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Tar ofta bort när man slänger recept medicin, men annars inte.

Permalänk

Självklart, jag gör detta på allt. Och nej jag beställer absolut ingen speciellt. Typ från Webhallen, El-Giganten osv.

Orsaken är såklart att någon kan återanvända kartongen. Och man vet inte var den kan hamna, det kan vara i någons trädgård, i naturen osv. Och då står det mitt namn på saken så kan jag bli misstänkt av upphittaren för att ha slängt den där.

Jag gillar inte riktigt den där pöbeln på bl.a. kanaler i facebook som jag ser ibland, där personer är dömda tills motsatsen är bevisad etc. Och det är inte ovanligt någon lägger ut att någon har skräpat ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oobah45:

Som rubriken lyder, river ni bort adresslappen innan ni slänger diverse emballage på återvinningen?

Jag har gjort det så länge jag kan minnas och jag tror det var min pappa som lärde mig det. Vet inte varför jag fortsätter göra det men det är väl nån paranoia att någon ska ta och använda mina uppgifter.

Alltid.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde inte det förr, men efter att en från kommunen berättade för mig under pandemin, att bland annat ens hemadress är GDPR, så har jag varit väldigt noga med att ta bort alla uppgifter som kan länkas till mig. Och brev med mina uppgifter strimlar jag med en dokumentförstörare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag printar alltid ut en lapp med grannens namn och adress och klistrar på innan jag slänger kartongen.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Har varit rutin så länge jag kan komma ihåg. Går automatiskt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Jag printar alltid ut en lapp med grannens namn och adress och klistrar på innan jag slänger kartongen.

haha xD

Permalänk
Medlem

Har slutat med det. Vet inte riktigt varför men vart väl för jobbigt. Förr var jag noga med det

Permalänk
Medlem

Det är lag på att allt ni slänger ska sopsorteras...så börja genast riva bort lappen!

* muttrar *

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Snusfri

Självklart.
Sedan åker resten i brännbart.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro