Computex 2024 – Jonas och Calles äventyr i Taiwan

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

24 timmar senare och äntligen framme i Taipei. Vi blev utvalda till kött och växt-kön, så Calle fick slänga sina falukorvar.

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Vi överlevde taxiresan och är incheckade på hotellet. Och ni vet vad det betyder?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Vi överlevde taxiresan och är incheckade på hotellet. Och ni vet vad det betyder?!

Schysst rum! Har aldrig förstått hotell som har insyn i toa/dusch/bad.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av Mindfighter:

Schysst rum! Har aldrig förstått hotell som har insyn i toa/dusch/bad.

Nej, och speciellt inte på hotell som är mer inriktade på affärsresande.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av JonasT:

Ja, året vi åkte så tror jag det var 1h 20min mellan flygen (och vi var sena in), så det blev lagom svettigt.

Något om Indien och Pakistan och artillerikanoner med omväg som resultat.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=taWkliMB0cI

Åh, Pokari Sweat! Bra story, "den är skit äcklig", dagen efteråt "jag har ett skit bra tips för att inte bli bakis!"

Mitt Taipei paraply lever än! 😁

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Gigabyte har ett nätagg för AI. Bara så ni vet alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

Gigabyte har ett nätagg för AI. Bara så ni vet alltså.

Så om någon där ute har några vaga minnen av något problem med Gigabytes nätagg så kan man nu istället fokusera på hur AI-iga de nya modellerna är... najs

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Nvidia körde lite demos på det nya RTX-stödet i ComfyUI (Stable Diffusion).

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Dag 0 är över, imorgon öppnar mässan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=D3fhh7izk6M

Mycket bra! Precis vad jag vill ha i alla fall!

Permalänk
Medlem

Håller med, tackar för intressanta tekniknyheter och annat skoj! Keep it up

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Ze Terminator.
Med Asus AR-brillor.

Permalänk
Medlem

Fractal Gamings nya produktkategorier

Fractal Gaming har sagt att dem ska presentera sina nya produktkategorier på Computex.

Är det något som ni har planerat på att följa?

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Oefond:

Fractal Gaming har sagt att dem ska presentera sina nya produktkategorier på Computex.

Är det något som ni har planerat på att följa?

Kan hända att det finns ett möte inplanerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=D3fhh7izk6M

Mikrofonen känns enormt riktad, svårt att höra vad Calle säger om han inte vrider på hela huvudet och pratar bakåt.

Fortsätt gärna posta bilder här för oss som inte använder instagram!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av trickeh2k:

Mikrofonen känns enormt riktad, svårt att höra vad Calle säger om han inte vrider på hela huvudet och pratar bakåt.

Fortsätt gärna posta bilder här för oss som inte använder instagram!

Förstår vad du menar. Kan se om vi kan arbeta mer med att ha på oss myggorna för ”bakom kulisserna”-materialet.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Gissa prislappen!
Vinnaren får ingenting för jag har ingen aning om vad den kostar, men gissningsvis skitmycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Gissa prislappen!
Vinnaren får ingenting för jag har ingen aning om vad den kostar, men gissningsvis skitmycket.

<Uppladdad bildlänk>

Jag gissar på...1 lever, 2 lungor och minst 1 hjärta...

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Gissa prislappen!

<Uppladdad bildlänk>

Skulle vilja veta vad folk på blocket skulle sälja den för 😂

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Seasonic ❤️ Noctua. Helt klart värd utmärkelsen ”Brun produkt”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Gissa prislappen!

<Uppladdad bildlänk>

Två hints från en som (oxå) är där:
- Den har en Threadripper 7995WX
- Den har sju (7) RTX 4090

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Blev spett och fried rice idag också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Blev spett och fried rice idag också.
<Uppladdad bildlänk>

& Öl!
Varför byta ett vinnande koncept?

Permalänk
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

Seasonic ❤️ Noctua. Helt klart värd utmärkelsen ”Brun produkt”.

Vill ha begäret är orimligt stort för denna produkt! Vad kul och personlig rapportering från mässan, fortsätt så!

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Förstår vad du menar. Kan se om vi kan arbeta mer med att ha på oss myggorna för ”bakom kulisserna”-materialet.

Varför kör ni inte mikrofoner med puff? Skulle förbättra ljudet avsevärt i publikhavet.

Skrivet av CrispVanDahl:

Gissa prislappen!

<Uppladdad bildlänk>

Blir detta SweCs sommardator 2024 kanske?

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Det var första mässdagen, nu ska vi sova. Ses imorgon!

Permalänk
Medlem

Grymt att ni orkar gå runt och titta på allt där. Hoppas ni finner mycket nöje! Intressant att följa med på er resa.

@CrispVanDahl Du nämner att alla pratar om AI och att det nu integreras i samtliga CPU:er. 45-60 TOPS?

Kan ingen här undersöka lite i vad det kommer det göra för skillnad för oss användare? Vi har väl betydligt bättre förmågor i våra nuvarande grafikkort? Tyckte jag hörde något om över 1000 TOPS i ett 4090. Vad ska man då med 45-60 extra TOPS till? Det kommer inte vara några gigantiska modeller man kan köra på en CPU. Antar att det är minnesbandbredden också som håller tillbaka prestandan. Intressant är väl också, om man kör en större modell i förgrunden, så kommer väl allt annat gå ner på knäna.

Permalänk
Medlem

Inget nytt om höstens nya GPU från AMD/Nvidia? Hade sett fram emot lite info om priser/datum etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=4N5LRyWWQA0

Det var första mässdagen, nu ska vi sova. Ses imorgon!

44 minuter ren underhållning! Spontant och avslappnat, bra gjort!

Och som ni säger, att se tydliga exempel på vad AI och NPU kan göra för nytta är alltid kul förutom "jag kan hjälpa dig koda/jag kan leta upp "nästan fakta" åt dig".
Kommer vi få se lite t.ex chassin dagarna som är kvar? Alltid roligt att se. ITX och udda lådor, men vad som helst är alltid roligt.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se