Utslängd från FB marketplace

Permalänk
Medlem

Utslängd från FB marketplace

För ungefär två veckor sedan dök plötsligt meddelandet när jag gick in på marketplace-länken.
"Marketplace är inte tillgängligt för dig…. ” Har då kunnat trycka på en ”granska” knapp, fått godkänt och åtkomsten tillbaka.. Har tappat räkningen hur många gånger detta hänt.. ( Vilket ofta verkar vara på natten ) Jag förstår över huvud taget inte varför deras idiotiska system gnäller på mina annonser, det står inget konstigt, beskriver varan och avslutar med rader jag avslutar alla annonser med om gårdsloppiset och jag tar swish för den som inte har cash.

Gick med i Facebook 2009 för vänner som jag fick då var där, marketplace hittade jag nån gång 2018 i samband med att jag skulle lägga ut nått i en lokal säljgrupp.. Har använt det sen dess eftersom jag inte känner till nått annat ställe där folk ser annonserna ordentligt utan att man ska behöva pröjsa svindyra pengar för att annonsera eller de krånglar till sidan som både tradera och blocket..

Har använt marketplace sen 2018 då jag på allvar började rensa bort onödiga grejer jag inte ville ta med i flytten, vilket gått utan större störningar.. Mest nått skit att de inte gillar annonser som att man vill köpa en bil, vilket från början inte framgick av deras regler.. Även så verkar de förbjudit att annonsera ut Adidas och Nike fast det är original-grejor. (Idiotiskt!) Nu i natt dök återigen meddelandet om att jag är utslängd upp, inte heller finns knappen kvar för att skicka till granskning.. Förmodar enligt vad andra skriver så kan jag inte heller komma in på flera av de säljgrupper jag är med i.. Av erfarenhet så vet jag att försöka komma i kontakt med någon mänska hos FB för att få hjälp, någon förklaring är hopplöst.. Tyvärr så är ju FB störst i sitt slag, tycker de kan göra nästan vad som helst.. I sådana här lägen hatar man Meta och deras Facebook! Vad kan man göra i detta läge? Någon som vet?

För ett par dagar sedan efter det strulat flera gånger kopierade jag texten i alla mina annonser för att slippa skriva om allt.. Har googlat efter trådar för att kunna läsa om andras erfarenheter i detta. Det går ju bli förbannad för mindre, då det inte verkar finnas något man kan göra för att få igång det igen. Har tidigare läst om folk som har blivit utkastade ur Facebook på grund av något otillåtet dom gjort och sedan efter några dagar eller någon månad så har de kommit in igen. Men det finns inga som helst uppgifter någonstans som säger i detalj vad som är ”förbjudet” eller vad det i mina annonser nu är de klagar på.. Har sista tiden flera gånger om dagen kolla FB ifall de blockat min annons, vilket några gånger hänt även dagtid.. (99% av fallen fick jag rätt) Tror att deras jädrans ”robotsystem” som är helt fucked-up, av någon anledning fått för sig att jävlas med mig.. Eller kan någon skitstövel fått för sig att systematiskt sitta och anmäla mina annonser bara för de har nått emot mig?? Alternativt om de lagt in något nytt skit i koden som är ännu mer övernitiskt än tidigare! Om det är för att jag när annonser inte längre går att uppdatera, de legat orörda nån månad och jag valt lägga in en ny nästan likadan och raderat den gamla som är problemet. Att ett större företag omöjliggör för ”kunder” att komma i kontakt med någon supportavdelning, för att få hjälp, eller en förklaring till varför man blivit utestängd är helt åt helsike!! Man måste ju för fasen kunna få reda på vad man INTE ska göra, om det nu är något man gjort utan att fatta det.

Jag har inte hittat någon lösning på det här, startade för ett par dagar sedan ett nytt konto med mitt loppis o kuriosa som kontonamn.. Har sett folk som har konton med ”namn-säljer” , antar de tidigare blivit utslängda de med. Har även gått med i flera av de säljgrupper jag var med i tidigare, men kan inte göra nått i några av de större grupperna bara för jag är ett nyregistrerat konto. Mina annonser nekas direkt av systemet.. En annan nackdel är ju att jag hade som säljare ett betyg på 4.8 i snitt, nytt konto = noll.. Vet inte om funktionen betygsätta en säljare finns kvar, för frågan dyker inte längre upp i messenger efter avslutad affär.

Ett ytterligare problem som kommer nu, är ju min messenger.. Den nya sidans annons-svar kommer ju inte hamna ”rätt” , att installera två messenger i luren går ju inte.. Så vitt jag vet går det inte heller att ha två konton inlagt i appen.. Det har varit så bekvämt att några gånger per dag öppnat mobildata, kollat messenger ifall nån vill nått.. Nu måste jag starta datorn som jag kopplar till internet via mobilen ( ingen wifi i nya hemmet, dra in fiber kostar 20lax )
Någon som har egna erfarenheter i detta, några smarta idéer om hur man löser detta?

Tacksam för bra tips!

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem

Jag byter mellan olika profiler/sidor med två musklick på en PC, vet inte hur det fungerar i apparna men det kan vara värt att kolla upp kanske.
Meta har lite olika appar du får testa dig fram vilka kombinationer som tillåter olika användare eller kanske köra app+browser.
Om det inte löser sig kan du kanske aktivera mailnotiser så slipper du logga in och titta OM du fått något meddelande.

Permalänk
Medlem

Har du försökt kontakta supporten?
Jag har aldrig haft support ärenden gällande Facebook men då jag hafg supportärenden med Meta ang andra grejer har det varit världsklass i kundbemötande, nör man väl gått förbi första google translate svaret från praktikanten/roboten.
Du har inte skrivit olämpliga saker i andra sammanhang på Facebook?
Dom är snöflingor på Meta behöver man support så får man inte bli arg, då blir man rödflaggad. Vet fler som gjort det misstaget. Utan mannfår vara vänlig och göra som dom säger, sen blir man vidarelotsad till kunnigare support.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Om du lägger upp annonser väldigt frekvent och stora delar är copy paste kan det va att deras bot taggar dig som ett botkonto och stänger av dig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har aldrig haft support ärenden gällande Facebook men då jag hafg supportärenden med Meta ang andra grejer har det varit världsklass i kundbemötande, nör man väl gått förbi första google translate svaret från praktikanten/roboten.
Dom är snöflingor på Meta behöver man support så får man inte bli arg, då blir man rödflaggad. Vet fler som gjort det misstaget. Utan mannfår vara vänlig och göra som dom säger, sen blir man vidarelotsad till kunnigare support.

Generellt rekommenderas det att vara vänlig i livet om man vill få någonting gjort. Särskilt om man slänger sig med begrepp som att andra är "snöflingor".

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Generellt rekommenderas det att vara vänlig i livet om man vill få någonting gjort. Särskilt om man slänger sig med begrepp som att andra är "snöflingor".

Jag menar att vissa har en tendens att brusa upp sig när man pratar / skriver till support och kanske säger / skriver nått olämpligt förhastat.
Snöflinga betyder att man är extra känslig och det har jag som tur inte råkat ut för med Meta support men jag vet andra och då har man bara åkt på rungång med autogenererade svar och låg prio.

Det här var inget "slänger sig med begrepp" inlägg utan ett rent tips till TS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag menar att vissa har en tendens att brusa upp sig när man pratar / skriver till support och kanske säger / skriver nått olämpligt förhastat.
Snöflinga betyder att man är extra känslig och det har jag som tur inte råkat ut för med Meta support men jag vet andra och då har man bara åkt på rungång med autogenererade svar och låg prio.

Det här var inget "slänger sig med begrepp" inlägg utan ett rent tips till TS.

Lite ironiskt ändå, att bli arg är ju en extrem känsla

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Lite ironiskt ändå, att bli arg är ju en extrem känsla

Ja jag har väll inte påstått nå annat? Går väll åt båda hållen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I skräp mobiler med kinesisk skit os kan man både ha flertal konton med olika inlogg på mobilen, samt även dubbla appar (speciellt av sociala medier appar) i samma konto utan problem. Finns det inte på mobilen du använder?

Tror också iaf möjligheten för 2st facebook och liknande appar finns även på min samsung men har inte testat.

Permalänk
Medlem

Det verkar som min messenger app har stöd för två konton, dock så funkar det inte att logga in på nya kontot jag skapat.. Tyvärr kan jag inte uppdatera appen då min Samsung Galaxy J5 anger det bara är 200mb minne kvar fast det ska vara 8Gb internminne.. (Bilder etc ligger på ett externt minneskort)

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Har inte försökt nå support, vet inte ens hur man når dom.. Flera som haft problem med FB säger det är i princip omöjligt att få tag i dem..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Om du lägger upp annonser väldigt frekvent och stora delar är copy paste kan det va att deras bot taggar dig som ett botkonto och stänger av dig.

Frekvent kan jag inte påstå, men kanske 3-4 per gång sen kan det går flera dagar.. Ibland längre, är inte speciellt regelbunden när jag gör annonserandet. Den nya annonsen är inte copy paste till 100% brukar alltid ha med lite ändringar.. Deras "bot" anser jag är korkad!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Har börjat med mitt nya konto.. Hållit på att föra in alla annonser igen, inatt hade deras korkade "bot" kastat ut mig även där.. Det måste vara att deras system gjorts om nyligen, blivit överdrivet nitiskt.. Här är ett exempel på en av annonserna.. Det kan väl inte vara fel att i slutet av annonsen ha med att jag har ett loppis med info om detta i alla annonser.. Eller är systemet så jävligt att jag inte längre kan ha med den faktan? Vet inte ens vart jag skulle vända mig, om man skulle ta ett snack med dessa support folk.. Då vara så len i truten som det bara går, för att de rödflaggar alla som blir ilskna på dem!

https://www.facebook.com/marketplace/item/766649628977387

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av vilzen:

Hej igen!

Har börjat med mitt nya konto.. Hållit på att föra in alla annonser igen, inatt hade deras korkade "bot" kastat ut mig även där.. Det måste vara att deras system gjorts om nyligen, blivit överdrivet nitiskt.. Här är ett exempel på en av annonserna.. Det kan väl inte vara fel att i slutet av annonsen ha med att jag har ett loppis med info om detta i alla annonser.. Eller är systemet så jävligt att jag inte längre kan ha med den faktan? Vet inte ens vart jag skulle vända mig, om man skulle ta ett snack med dessa support folk.. Då vara så len i truten som det bara går, för att de rödflaggar alla som blir ilskna på dem!

https://www.facebook.com/marketplace/item/766649628977387

typ 99% att den tror du är ett företag. antingen att deras autobot tror det pga din beskrivning eller om någon/några anmäler ditt inlägg i tron att det handlar om ett företag som säljer.
https://sv-se.facebook.com/help/1968285150185577

Citat:

Marketplace är till för att konsumenter ska kunna upptäcka, köpa och sälja varor. Företag som gör inlägg på Marketplace kan blockeras och/eller få sina inlägg borttagna.

Nyskapade konton verkar ju inte heller vara tillåtna att använda marketplace ser det ut som och ev anledning till varför ditt nya konto blev blockerat.

en sak till är väl att bilder osv som du använt på ditt vanliga konto troligen jämförs med dina nya och iom at ditt konto blivit taggat har troligen bilder osv det också så den räknar ut att det är samma person.

och skulle defenetivt skippa sista biten under priset om att du driver en loppis och öppettider då det ev är denna biten som troligen kan få dig taggad som att du säljer som ett företag om du nu säljer som privatperson och inte ett företag.

skulle bara skiva typ

mer info via PM /telefon/SMS

eller nått åt hållet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du har postat med två olika konton och vid flera tillfällen blivit avstängd... kan det kanske vara så att du faktiskt bryter mot reglerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilzen:

Det verkar som min messenger app har stöd för två konton, dock så funkar det inte att logga in på nya kontot jag skapat.. Tyvärr kan jag inte uppdatera appen då min Samsung Galaxy J5 anger det bara är 200mb minne kvar fast det ska vara 8Gb internminne.. (Bilder etc ligger på ett externt minneskort)

Bara 8 GB, det kan vara problemet. Hade det på förra jobbtelefonen. Efter några uppdateringar blev det fullt så kunde inte ens ha ett par foton kvar. Gick till IT och frågade om de kunde rensa telefonen. Man slängde den gamla i el-skroten o gav mig en ny telefon.

Permalänk
Medlem

Haft problem med chatten, gick förr att komma in via webbrowser på mobilen, men fick liknande medelande (du postar för mycket ungefär), och redan dagen efter efter 2 poster till eller nåt i en gruppchatt så slutade funktionen helt att fungera på mobilen, fungerar dock pådator. Det var ett par år sen och har inte löst sig, antar det är deras sätt att försöka få folk att ladda ner messengerappen.

Supporten verkade inte existera heller så bara blivit använda annat för samma funktion istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Om du har postat med två olika konton och vid flera tillfällen blivit avstängd... kan det kanske vara så att du faktiskt bryter mot reglerna?

Vet ju inte ens vilka jäkla regler roboten tycker jag bryter mot.. De berättar ju inte vad jag behöver ändra på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

typ 99% att den tror du är ett företag. antingen att deras autobot tror det pga din beskrivning eller om någon/några anmäler ditt inlägg i tron att det handlar om ett företag som säljer.
https://sv-se.facebook.com/help/1968285150185577

Nyskapade konton verkar ju inte heller vara tillåtna att använda marketplace ser det ut som och ev anledning till varför ditt nya konto blev blockerat.

en sak till är väl att bilder osv som du använt på ditt vanliga konto troligen jämförs med dina nya och iom at ditt konto blivit taggat har troligen bilder osv det också så den räknar ut att det är samma person.

och skulle defenetivt skippa sista biten under priset om att du driver en loppis och öppettider då det ev är denna biten som troligen kan få dig taggad som att du säljer som ett företag om du nu säljer som privatperson och inte ett företag.

skulle bara skiva typ

mer info via PM /telefon/SMS

eller nått åt hållet.

Ok, får ändra igen när ny månad är här.. Hade ju ända skurit ner den sista informationen med mer än hälften. Tycker jag borde kunna skriva att ett loppis finns på tomten, eller har de blivit så jävliga??

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av vilzen:

Ok, får ändra igen när ny månad är här.. Hade ju ända skurit ner den sista informationen med mer än hälften. Tycker jag borde kunna skriva att ett loppis finns på tomten, eller har de blivit så jävliga??

de har säkerligen nolltolerans mot att företag annonserar på deras gratistjänst och vill att du istället ska betala för reklamplats som företag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

de har säkerligen nolltolerans mot att företag annonserar på deras gratistjänst och vill att du istället ska betala för reklamplats som företag.

* Suckar högt * Är verkligen inte ett företag, skulle jag pyssla med detta i företagsform hade jag fått lägga ner.. Kostnaderna för att ha firma skulle överstiga vad som kommer in.. Då är inte allt extrajobb inräknat..

Igår när nya färska mobildata fanns tillgängliga ändrade jag nästan alla annonser ,radera en mängder utgångna som inte gick att förnya.. Har inte skrivit ett pip om loppis i dem.. Ändå blev jag utslängd inatt igen, fick tillbaks tillgången ett par minuter som granska knappen tryckts på.. Har skrivit till deras support ännu en gång, tvivlar att svar kommer..

Kanske måste öppna ett 3e konto, ha det enbart för att sälja och då inte säga något om loppis i beskrivningen. Är så less! Inget alternativ att annonsera på verkar finnas, får ju inte ens vara kvar i de lokala säljgrupperna när det blir så här.. =(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara för att du anser att du inte är ett företag så kanske du köper och säljer så pass mycket på deras marknadsplats att du uppfattas som en näringsidkare och därav bör använda dig av deras betaltjänster. Det är stor risk att alla nya konton du skapar kommer att bannas då Facebook har ganska många sätt att identifiera en användare.

Permalänk
Medlem

Tycker inte jag har mycket ute.. Det är väl en cirka 25 annonser som ligger.. Säljer möjligen en eller två grejer i månaden på just annonserna.. Resten som säljs är en förtjänst av mina skyltar vid utmed vägen.

Natten till igår var inte nån av de två kontona stängda, la upp tre nya annonser som legat och väntat i huvudkontot.. ( Vilket jag inte anser vara mycket ) Natten till idag var jag utslängd igen.. Har inte skrivit nått om loppis, i tre av annonserna nämnde jag att den som har bråttom med svar kan kolla i huvudprofilen. ( Borde inte bero på det, för roboten förstår nog inte texten, utan bara jämför om det är för mycket text som liknar )

Den där roboten är väl inte så jävlig att den tjuvlyssnar på vad som skrivs i messenger, då någon svarat och jag nämner loppiset där som föreslagits längre upp i tråden.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av vilzen:

Tycker inte jag har mycket ute.. Det är väl en cirka 25 annonser som ligger.. Säljer möjligen en eller två grejer i månaden på just annonserna.. Resten som säljs är en förtjänst av mina skyltar vid utmed vägen.

Natten till igår var inte nån av de två kontona stängda, la upp tre nya annonser som legat och väntat i huvudkontot.. ( Vilket jag inte anser vara mycket ) Natten till idag var jag utslängd igen.. Har inte skrivit nått om loppis, i tre av annonserna nämnde jag att den som har bråttom med svar kan kolla i huvudprofilen. ( Borde inte bero på det, för roboten förstår nog inte texten, utan bara jämför om det är för mycket text som liknar )

Den där roboten är väl inte så jävlig att den tjuvlyssnar på vad som skrivs i messenger, då någon svarat och jag nämner loppiset där som föreslagits längre upp i tråden.

Skulle tippa att den troligen har ett par hundra olika sätt minst att identifiera vad den tror kan va ett företag som försöker få gratis anonser utifrån text, bilder, beteende från användaren osv.

Och inte omöjligt att den ev även lyssnar på dina messanger konversationer också iom att användaravtalet typ ger den rätt att göra detta.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Utifrån vad du skriver om denna loppis som du vill promota så låter det för mig som att du driver en näringsverksamhet vare sig du har ett företag eller ej. Och jag tror att även Skatteverket skulle göra den tolkningen om du har satt upp en stadigvarande loppis på tomten. Så botten har ju rätt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Moderator
Forumledare

@vilzen: Vi har liknande regler på sweclockers marknad:

Citat:

§2.1 SweClockers marknad är enbart till för privatpersoner. Annonser från företag, föreningar, juridiska personer eller andra slags verksamheter är inte tillåtna.

Googlar man ditt facebook-namn får man upp en infosida som verksamheter brukar ha med öppettider och allt.

Med detta som bakgrund hade jag också bedömt det som näringsverksamhet oavsett om där faktiskt är ett företag bakom det hela, det är ju uppbyggt som en verksamhet oavsett 🤷‍♂️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@vilzen: Vi har liknande regler på sweclockers marknad: Googlar man ditt facebook-namn får man upp en infosida som verksamheter brukar ha med öppettider och allt.
<Uppladdad bildlänk>

Med detta som bakgrund hade jag också bedömt det som näringsverksamhet oavsett om där faktiskt är ett företag bakom det hela, det är ju uppbyggt som en verksamhet oavsett 🤷‍♂️

Att jag satt upp detta på google är precis som de andra två i byn, fick tipset av en tysk besökare att man kunde göra så så turister kunde hitta en och planera sin rutt.. De andra 2 i byn driver inte heller detta som företag.. De där tiderna stämmer bara på sommaren, har INTE öppet på vintern.. (Tyvärr är sidan lite fyrkantig, kan ju inte skriva att öppet tiderna bara är inom vissa månader) Tidig vår och sen höst är det bara öppet på helgerna. Sen har du rätt att sälja av dina egna grejor, samt så länge inkomsten inte kommer över 50lax om året så är det inga problem. Är själv inte ens i närheten av att komma upp i denna siffra. Ägnar mig inte ens åt att köpa in partier som en del folk gör.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av vilzen:

Att jag satt upp detta på google är precis som de andra två i byn, fick tipset av en tysk besökare att man kunde göra så så turister kunde hitta en och planera sin rutt.. De andra 2 i byn driver inte heller detta som företag.. De där tiderna stämmer bara på sommaren, har INTE öppet på vintern.. (Tyvärr är sidan lite fyrkantig, kan ju inte skriva att öppet tiderna bara är inom vissa månader) Tidig vår och sen höst är det bara öppet på helgerna. Sen har du rätt att sälja av dina egna grejor, samt så länge inkomsten inte kommer över 50lax om året så är det inga problem. Är själv inte ens i närheten av att komma upp i denna siffra. Ägnar mig inte ens åt att köpa in partier som en del folk gör.

Försökte mest förmedla ett scenario till varför facebook tagit det beslut man gjort och hur jag hade sett på det i en liknande situation 🤷‍♂️

Du behöver inte rättfärdiga något

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ger hädanefter upp detta.. FB har stängt ner mitt andra konto där jag inte satte namn, utan istället loppiset som namn.. Tryckte protestera, vilket jag behövde göra inom 177 dagar.. Vet dock inte om det kommer att gå igenom, för systemet frågade om mitt mobilnummer.. Vilket jag av princip vägrar lämna ut på nätet, speciellt inte till fejjan!

Om några veckor när hösten kommit får jag väl sätta mig ner och se hur blocket lirar.. ( Vissa kategorier är tydligen ingen kostnad att annonsera i ) Har en laptop med windows förberett, men den måste ställas i ordning efter fabriksåterställningen han jag fick den av gjort. Kan inte alls windows av nyare slag. Sen får det väl bli bankid i den för att kunna köra blocket, fast jag starkt ogillar denna överdrivna kontroll! Föredrar att bara logga in som man alltid gjort! Stör mig faktiskt på att de som INTE håller på med något konstigt ska behöva lida för att det förekommer skumrask på nätet! Att det ska krånglas till för oss så in i helsike, jag lever efter principen (fast andra kanske tycker jag är konstig) Krångla inte till, ändra inte det som funkar och har funkat i så många år förut!!

facebook marketplace skulle behöva konkurens, en öppen plats med samma tanke som wikipedia, Linux med sin öppenhet, samt andra sidor kom till världen.. Inte bra när ett företag blir för stora, tycker dom kan göra lite som de vill.. FB:s support verkar obefintlig, för något svar har inte kommit fast säkert 2 veckor gått som jag fann den knappen och kunde skriva till dom och berätta om problemet..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Försökte mest förmedla ett scenario till varför facebook tagit det beslut man gjort och hur jag hade sett på det i en liknande situation 🤷‍♂️

Du behöver inte rättfärdiga något

Ok, missförstod dig.. Du är visst boss i detta forum.. Att ta ett beslut, utan att berätta varför, ens låta den som blir drabbad få en möjlighet att lägga fram sin synpunkt.. Eller ens få en förklaring om vad man inte bör göra.. Riktigt uselt.. Ni här på sweclockers, om någon skulle bli nekad något så får väl den personen i allafall en förklaring om varför ni dissar annonsen eller något som skrivits!! Om någon frågar, så svarar ni väl den personen!! För så anser jag en riktig support ska betet sig, inte som ansiktsboken.. Har sett många skriverier på nätet om den helt horribla situationen för många, när är FB håller på att jävlas men inget svar kommer om varför.. Jag har ju inte gjort annorlunda i mitt annonserande, ungefär likadant i 5 år utan problem.. Så plötsligt ska det jävlas med mig o jag ska försöka gissa vad som är fel.. Hade senast tagit bort all text om "loppis" i mina annonser, gjort som en föreslog i tråden o, inget verkar göra skillnad.. Får trycka "överklaga/granska", varje morgon.. Får tillbaks accessen efter några minuter.. Sen är det samma visa nästa natt. För om jag får tillgången tillbaka hela tiden, så måste ju den automatiska roboten göra fel!!

Visa signatur