Utslängd från FB marketplace

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av vilzen:

Ni här på sweclockers, om någon skulle bli nekad något så får väl den personen i allafall en förklaring om varför ni dissar annonsen eller något som skrivits!! Om någon frågar, så svarar ni väl den personen!! För så anser jag en riktig support ska betet sig, inte som ansiktsboken.. Har sett många skriverier på nätet om den helt horribla situationen för många, när är FB håller på att jävlas men inget svar kommer om varför..

Jo men jämförelsen är lite svår att göra då facebook har några miljarder användare mer än oss

Skrivet av vilzen:

Jag har ju inte gjort annorlunda i mitt annonserande, ungefär likadant i 5 år utan problem.. Så plötsligt ska det jävlas med mig o jag ska försöka gissa vad som är fel.. Hade senast tagit bort all text om "loppis" i mina annonser, gjort som en föreslog i tråden o, inget verkar göra skillnad.. Får trycka "överklaga/granska", varje morgon.. Får tillbaks accessen efter några minuter.. Sen är det samma visa nästa natt. För om jag får tillgången tillbaka hela tiden, så måste ju den automatiska roboten göra fel!!

Det behöver inte vara att du gör något annorlunda utan att facebook helt enkelt ändrat regler/fått nya lagar man måste följa 🤷‍♂️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Av det jag läst så här långt tycker jag FB har tagit rätt beslut. Upplägget ger ju sken av att det är ett företag man handlar av. Då tror ju jag som kund att köplagen gäller. När det sedan blir problem står man där med lång näsa. Vad gäller avstängning håller jag med om att det vore klädsamt av FB att lämna en förklaring till avstängningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Har du försökt kontakta supporten?
Jag har aldrig haft support ärenden gällande Facebook men då jag hafg supportärenden med Meta ang andra grejer har det varit världsklass i kundbemötande, nör man väl gått förbi första google translate svaret från praktikanten/roboten.
Du har inte skrivit olämpliga saker i andra sammanhang på Facebook?
Dom är snöflingor på Meta behöver man support så får man inte bli arg, då blir man rödflaggad. Vet fler som gjort det misstaget. Utan mannfår vara vänlig och göra som dom säger, sen blir man vidarelotsad till kunnigare support.

Hej. Hur når man supporten? Jag har blivitu utelåst men har ingen aning om varför. Skulle vara värt att kunna prata med någon.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.