Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Min upplevelse är att android tablets är långt mycket "svårare" än ipads tyvärr, och då är jag inte någons mormor. Det kanske är en personlig upplevelse men som androidtelefon-användare tycker jag det ändå är svårare på tablets. Beror förstås lite på vad man ska göra också.

Vad är det du tycker är svårare? Det är ju i princip bara en telefon med större skärm.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Vad är det du tycker är svårare? Det är ju i princip bara en telefon med större skärm.

Upplever inte att det är lika smidigt som med en ipad helt enkelt. Kanske är det för mycket alternativ och valfrihet som gör det. För mycket notiser tex. Som sagt, min egna upplevelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Produkt: PNY GeForce RTX 4080 VERTO -B-Grade-demo-
Länk: https://www.komplett.se/product/1243721/demovaror/datorutrust...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13143636
Pris: 11280kr

Är det ens ett bra köp när det finns Super för några hudralappar mer?

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ryzer:

Ja det är inte direkt stor prestandaskillnad mellan korten, så det beror på hur många extra hundralappar du får ett 4080 Super för.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Denna Samsung-deal funkar inte med Mecenat Alumni eller?

Funkade fint att beställa för mig genom Mecenat Alumni. 4543kr (minus 27kr för en gammal tablet i inbyte) för en S24 med 8/128GB RAM/lagring. Har fått orderbekräftelse, men inte leverans ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cadiremar:

Funkade fint att beställa för mig genom Mecenat Alumni. 4543kr (minus 27kr för en gammal tablet i inbyte) för en S24 med 8/128GB RAM/lagring. Har fått orderbekräftelse, men inte leverans ännu.

Stort tack för svar!
Läste någonstans att det var sista steget den där extra rabatten las på. Antar jag inte prova tillräckligt långt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ryzer:

@Ryzer

Ja det är ett bra köp om man vill spara 1110kr mot vad det billigaste 4080S kostar på Prisjakt samt att vi sparar på naturens resurser när vi köper fyndvaror.

Jag tycker det är rätt många hundralappar att spara.

Och som tidigare skrev skiljer det några enstaka fps mot vanliga 4080.

Mvh
Pantburk

Permalänk
Inaktiv

Jag har snart semester så kommer inte hinna tipsa om lika mycket fynd men ska hålla lite koll i det som kommer in.

Permalänk
Inaktiv

Priserna är med Level 22

Palit GeForce RTX 4080 JetStream 16GB (Fyndvara - BULK)
10659kr
https://www.webhallen.com/se/product/371810-Palit-GeForce-RTX...

Sapphire Radeon RX 7900 XTX Pulse (Fyndvara - Klass 2)
10289kr
https://www.webhallen.com/se/product/359748-Sapphire-Radeon-R...

Palit RTX 4070 Ti Super JetStream OC 16GB GDDR6X (Fyndvara - Klass 1)
9000kr
https://www.webhallen.com/se/product/369368-Palit-RTX-4070-Ti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Lät för bra för att vara sant och det var det. Fick svar från ComputerSalg och det gäller en patron och inte moderkortet.

Är det omoralisk att pusha på en stor nätbutik att sälja varan till samma pris vid ett sådant teknisk fel? Var ju inte överdriven uppenbart felpris och enligt lagen har man rätt..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Är det omoralisk att pusha på en stor nätbutik att sälja varan till samma pris vid ett sådant teknisk fel? Var ju inte överdriven uppenbart felpris och enligt lagen har man rätt..?

Lycka till mot ComputerSalg.

Det är ett under att butiken fortfarande får fortsätta, skulle gå så långt att säga att CDON och Amazon med auto-translate är tydligare med vilken produkt det är än den här skitsidan.
Det har liksom pågått under flera år att de säljer en helt annan vara än den som produktsidan skriver om. Du måste verkligen dubbelkolla att artikelnumret är den vara du kollar på.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Lycka till mot ComputerSalg.

Det är ett under att butiken fortfarande får fortsätta, skulle gå så långt att säga att CDON och Amazon med auto-translate är tydligare med vilken produkt det är än den här skitsidan.
Det har liksom pågått under flera år att de säljer en helt annan vara än den som produktsidan skriver om. Du måste verkligen dubbelkolla att artikelnumret är den vara du kollar på.

Skrev ett mejl och fick "rekommendation" att köpa en 'liknande' vara (alltså exakt samma vara under annat artikelnummer), efter ett mejl till skrev de nu att jag ska beställa det och att de sedan ska dra av priset så det blir samma som det jag först beställde.

Förväntade mig inte det heller 😅 Men nu får vi se om jag återbetalas då jag betalde fullpris igen. Jag hade inte ens tänkt tanken ifall jag inte läst en tråd här på Swec om Webhallen inte levererar och sen konsumentköplagen.

Är dåligt hur de har så många olika artiklar för samma vara och blandar ihop varor såklart. Men jag har personligen aldrig haft problem med dem (har beställt två varor en gång tidigare) och nu verkar det bli ok också. De verkar ha goda omdömen och deras priser är ändå någorlunda mer tillitliga på prisjakt än Amazons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Skrev ett mejl och fick "rekommendation" att köpa en 'liknande' vara (alltså exakt samma vara under annat artikelnummer), efter ett mejl till skrev de nu att jag ska beställa det och att de sedan ska dra av priset så det blir samma som det jag först beställde.

Förväntade mig inte det heller 😅 Men nu får vi se om jag återbetalas då jag betalde fullpris igen. Jag hade inte ens tänkt tanken ifall jag inte läst en tråd här på Swec om Webhallen inte levererar och sen konsumentköplagen.

Är dåligt hur de har så många olika artiklar för samma vara och blandar ihop varor såklart. Men jag har personligen aldrig haft problem med dem (har beställt två varor en gång tidigare) och nu verkar det bli ok också. De verkar ha goda omdömen och deras priser är ändå någorlunda mer tillitliga på prisjakt än Amazons.

Håller tummarna för att du faktiskt får tillbaka det du blev "lovad". En sökning på Computersalg i den här tråden visar ju hur pass ofta det är fel på "fynd" från den sajten. Om det är samma fel på "vanliga varor" vet jag inte. Men det finns inte direkt någon anledning för mig att handla där då heller

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pamudas:

Håller tummarna för att du faktiskt får tillbaka det du blev "lovad". En sökning på Computersalg i den här tråden visar ju hur pass ofta det är fel på "fynd" från den sajten. Om det är samma fel på "vanliga varor" vet jag inte. Men det finns inte direkt någon anledning för mig att handla där då heller

Jag fick fel variant av ett moderkort (utan Wi-Fi/bluetooth) när jag handlade där, utan erbjudande/inte via t ex prisjakt. Sen efter retur sa de till mig att beställa ett specifikt artikelnummer (som såg ut att vara fel, men supporten insisterade att det var rätt variant) och jag fick fel igen.

Det gick smidigt med retur och sådär, men mindre smidigt att inte få det man köpt. Extra drygt då jag redan hade min nya CPU hemma och ville uppgradera...
Efter retur 2 köpte jag från annan butik till lite högre pris.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag fick fel variant av ett moderkort (utan Wi-Fi/bluetooth) när jag handlade där, utan erbjudande/inte via t ex prisjakt. Sen efter retur sa de till mig att beställa ett specifikt artikelnummer (som såg ut att vara fel, men supporten insisterade att det var rätt variant) och jag fick fel igen.

Det gick smidigt med retur och sådär, men mindre smidigt att inte få det man köpt. Extra drygt då jag redan hade min nya CPU hemma och ville uppgradera...
Efter retur 2 köpte jag från annan butik till lite högre pris.

Ja, är nog inte värt allt strul för några ynka kr haha. Jag gör ofta det felet

Permalänk
Medlem

Lg oled 77” för under 20k?

Vem var det som tipsade- vill minnas man skulle ha en rabattkod? Finns erbjudet kvar kanske?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Vem var det som tipsade- vill minnas man skulle ha en rabattkod? Finns erbjudet kvar kanske?

Erbjudandet är slut.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyari:

Produkt: 34" Odyssey G55T Curved VA
Länk: Benify
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5635128
Pris: 3 990kr

Verkar vara lite billigare på Computersalg och endast några kronor dyrare på Amazon m.fl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Verkar vara lite billigare på Computersalg och endast några kronor dyrare på Amazon m.fl.

Den där har väl varit nere runt 4k så jävla ofta så man nästan kan räkna det som standardpris.

Permalänk

Gamingskärm 32 " Ord. pris 10 990:-

Just nu 6 990:-

https://www.komplett.se/product/1222437/gaming/spelutrustning...

Permalänk
Viking
Skrivet av GlennHysén:

Den har funnits för runt det priset i fyra månader och även några drops till 7500kr för ett år sedan.
Finns även lite billigare hos Proshop nu.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Gillar att Molin under inets livestream tipsar om att det är bättre att spontanköpa och sen avboka ordern om man skulle ångra sig. Fick nämligen bara någon minut efter lagd beställning ett SMS som meddelade att det nu är för sent att göra några ändringar eftersom ordern redan har börjat packas. 😬

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Sista: https://www.inet.se/kampanj/9251/megaklick-6-drop-5

Permalänk
Medlem

Åfasen, 7800x3d för 2999kr missade jag. Hade inte varit fel.

Bra blandade drops @inet

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Hade ett presentkort liggandes på 500kr sen jul. Blev VPN i 12 månader och powerbanken för 148kr.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Allt väl till slut och varan kom fram snabbare än förväntat. Gick ganska smidigt men jag hade nog inte (medvetet) gjort det igen

Skrivet av draanexle:

Åfasen, 7800x3d för 2999kr missade jag. Hade inte varit fel.

Bra blandade drops @inet

Jag var bara där för första dropsen där inget relevant fanns (förutom ratten, men har redan en så köpte ej). Missade både 4070 super och endast nu förstod jag att jag missat 7800x3d också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Allt väl till slut och varan kom fram snabbare än förväntat. Gick ganska smidigt men jag hade nog inte (medvetet) gjort det igen

Jag var bara där för första dropsen där inget relevant fanns (förutom ratten, men har redan en så köpte ej). Missade både 4070 super och endast nu förstod jag att jag missat 7800x3d också.

7800x3d sålde slut ruskigt snabbt. Så missade den också, satt och käkade pizza och hade nog delay på Max 1 minut för att ha ringt och beställt pizzan. 😅

Aldrig mer äta under inet live iaf.

Permalänk
Medlem

Det blev en ASUS ROG Gladius III AimPoint trådlös mus...! Drygt 450 kr med cashback, en riktigt bra deal! Frågan är om den äntligen åsidosätter min gamla trotjänare G305, detta blir typ den femte musen som gör försöket. Det är något med formen på G305 som jag älskar...Men behöver verkligen en mus med lite lägre vikt och med bluetooth.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Egentligen är jag väl ute efter någon mer produktivitetsinrikad mus, dessvärre så har nästan alla sådana möss en otrolig låg poll-rate. Vilket gör den trådlösa användningen undervälgande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

7800x3d sålde slut ruskigt snabbt. Så missade den också, satt och käkade pizza och hade nog delay på Max 1 minut för att ha ringt och beställt pizzan. 😅

Aldrig mer äta under inet live iaf.

Om det inte är taco. Och du har skägg att gömma tacon i.. 😉