Helgsnack: Vilka spel har du lagt ner mest tid på?

Permalänk
Medlem

Dator: Heroes of Might and Magic III
Mobil: Plants vs. Zombies: Heroes

Permalänk

Mycket färre "WoW's" i tråden än vad jag förväntade mig!

Permalänk
Medlem

Jag tror jag kan ha haft flest speltimmar i världen i Quake Champions under förra året fram till oktober när jag blev sjuk. Drabbades av dubbelseende och tillslut förvirring och minnesbortfall. Fick veta att vårdcentralen underbehandlat mitt höga blodtryck under lång tid. Dvs förskrivit halva dosen sett till den jag skulle ha haft. Vet inte om det resulterade en eller flera mini stroke men har inte spelat quake sen dess fram tills igår. Det verkar som att quake kan ha orsakat/förvärrat mitt höga blodtryck. Det gick upp kraftigt igår trots medicineringen och de gamla symptomen kom krypandes efter någon timme. Beställde precis 7800X3D och en 260Hz 1440p-skärm som en morot att återuppta spelandet. Men vette fan om det är så hälsosamt eller ens möjligt. 😣
Saknar att kunna lira däremot. Ingen läkare har exakt kunnat förklara vad som hände. Har permanenta synförändringar, förvärrad tinnitus, sämre minne. "Skovet" pågick från oktober till december ungefär då jag tappade minnet. Och jag tror det kom efter att jag gick tillbaka och körde Quake Live och satt och nötte LG dueller. Dvs fokusera väldigt intensivt så som man gör i dessa situationer. Kan liksom inte slappna av när jag lirar utan man har ju ett konstant stress/adrenalinpåslag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Thief II The Metal Age, utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Är en väldigt "casual gamer". Spelar när jag har lite tid över för mig själv, exempelvis när barnen lagt sig/pysslar med något själva på kvällen och frun, som är lärare, förbereder lektioner eller rättar prov. Eller när jag (morgonpigg) vaknar före alla andra en helg.

Spelar oftast ett spel åt gången, tills jag känner mig klar med dem. Det jag lagt mest tid på är troligen Fallout 4 med ca 285 h, kanske att det toppas av Skyrim men där har jag ingen tillförlitlig statistik.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Path of Exile

Permalänk
Medlem

WoW 10 år /played > Dota, CS > många single player RPG spel 50-200tim styck.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 5070Ti | 9800X3D
6000 CL28 | 990 PRO | B650E-F | 1250W | Meshify 2C

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPlow:

Måste nog vara World of Warcraft för mig som jag spelade i typ 4 år innan jag slutade, men har inga siffror på det. Annars är det Terraria med 660 timmar och Elden Ring med 634 timmar och kommer nog med DLC:n gå om Terraria

Går det att kolla hur många timmar man spelat WoW utan att behöva installera spelet?
Jag spelade det dock från år 2004 med start i betan och sedan i samband med US-releasen innan jag gick över till EU när det släpptes här. Så några exakta siffror kommer jag nog aldrig få se

Nä, du måste ha ett add-on som kollar det in-game.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Har inte vågat skriva /played i WoW... Men enligt Steam har jag 3700h i Half-Life 2: Death Match.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det där är sinnesjuka siffror...

Du har alltså spenderat nästan 5 år av ditt liv, aktivt spelandes WoW?

Japp men sen jag köpte mitt RX 6950 XT så har jag lirat 1165 timmar och då har jag "bara" snittat 2 timmar om dagen iallafall så speltiden har minskat avsevärt över åren men den största dippen var efter studenten när det var dags att flytta hemifrån och arbeta heltid, samtidigt slutade jag spela på en hög nivå (varit i världstoppen inom PvE scenen från TBC expansionen till sent Cata) och ett tag under den tiden hade vi ett raiding schema på 6 timmar om dagen 6 dagar i veckan.

Ångrar lite att man inte testat och spela något annat sen WoW kom ut i princip och kan räkna på ena handen alla spel jag spelat igenom sen jag började med WoW.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Quake, Quake III Arena, Counter-Strike (från betan (0.5?) till 1.6, därefter Source (zombie mod)), Half-Life-serien (främst ettan), Deus Ex, Deus Ex: Human Revolution och Dishonored.

Dygnade flera nätter (inte på rad) medan jag spelade Quake III Arena och Counter-Strike (inte samtidigt, såklart). Quake spelade jag oerhört mycket. Saknar än i dag en modifikation till spelet. Minns tyvärr inte vad den heter Det första Half-Life spelade jag som en galning. På Steam har jag förvisso endast 26 timmars speltid, men om man lägger till de timmar med de timmar (ahem, dygn) som jag spelade mästerverket innan Steam existerade, så är jag nog uppe i över 1 års konstant spelande.

Var en tvättäkta spelnörd i mina ungdomsår, och älskar spel än i dag, men inte lika mycket som förr. Jag tillhör dock den (lilla?) skaran av personer som än i dag säger: "du är ingen riktig gamer om du inte har spelat Half-Life och Counter-Strike" (på den tiden, 1.6 och äldre).

Spelar Deus Ex: Human Revolution än i dag via Lutris (nedladdade installationsfiler från GOG). Önskar fler spel lanserades på gog.com. Förjävla bra tjänst!

Quake for life 👍😊 ra3 var det som jag körde mest..

Permalänk
Inaktiv

Lemmings har man köttat på mycket.

Permalänk
Medlem

Maplestory

Permalänk
Medlem

På datorn är det Dota 2 2666 timmar.

På konsol är det GTA V @ PS4 974 timmar (även lirat det på äldre gen ej medräknat).

Permalänk
Medlem

Spelade hyggligt mycket Conan Exiles när det var nytt, men det tappade sin charm efter 3-4 månader, väldigt exploit-bart i de flesta patchar... orka hålla sig uppdaterad med sånt.

Tyvärr så såg jag tusentals spelare som var höga på copium att Funcom skulle fixa det en vacker dag, men det har givetvis inte hänt ännu.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Dead by daylight, runt 2,2k timmar på Xbox och pc gemensamt. Finns ingen cross progression så började om efter 1,2k timmar på xbox

Permalänk
Medlem

Dead by Daylight på ca 7500 timmar toppar på steam, lirat sedan releasen för 8 år sedan. 2a är 7 Days to Die och Crusader Kings 2 med vardera 1000 timmar. 7 Days to Die är bästa 50 spännen jag spenderat. Detta är av det som det finns statistik på.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Modern tideräkning (där man kan se aktuell speltid) är det Snowrunner på Epic och Ghosts of tabor på Steam.

Båda tickar in på ca 400 timmar.
SteamVR visar just över 3000timmar men det är alla VR aktiviteter som spel mm ihop.

Men äldre spel lär ha många fler timmar.
Spelat i typ 40år

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tror att det är ganska jämt mellan Destiny (1) och Monster Hunter World. Det blev nånstans i trakten runt 1500 timmar vardera i dom spelen. Men numera kommer jag aldrig upp i dom siffrorna då jag tappat intresset helt för spel som är pågående och/eller har nån form av (påtvingad) multiplayer. Är helt och hållet en singeplayer spelare i dagsläget. Så nu kommer man kanske max upp i nånstans mellan 100-200 timmar om spelen är riktigt stora. Föredrar verkligen variationen i att spela fler olika spel än att avsätta all tid åt bara ett spel och så gillar jag känslan av att faktiskt bli klar med ett spel.

Permalänk
Medlem

CS, path of exile, diablo, world of tanks och förmodligen warzone är det som ligger på långt över 1000 timmar

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk

Zelda spelen.

Jag vet många som början av 2000 talet skulle säga, Patiens Harpan, Hjärter och Ms Röj. De börjar spela kl 7:30 till 12:00, sedan 1h rast och fortsätter 13:00 till 17:00 varenda vardag som ej är en röd dag. Undantag är även under semestern, då spelade de inte alls.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Helt klart Wold of Warcraft när det begav sig, och jag ångra det inte. Det var så mycket mer socialt än forum eller sociala medier var på den tiden. Jag lade dock av i slutet på Mists of Pandaria.
Efter det är det nog Battlefield 1/5 jag har lagt mest tid på.

Permalänk
Medlem

I modern tid, Monster Hunter.
Sedan 4U släpptes på 3ds, så har jag sänkt mellan 200-700h i varje del.

Utöver det så är väl Diablo 3 tätt efter och alla souls-spel.

Men jag har aldrig varit en "spelar bara ett spel kille"
Utan, jag har alltid velat gå vidare till nya upplevelser efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Det är nog typ jämnt lopp mellan CS eller WOW, det var ju dock några år sedan när man hade så mycket tid att lägga. Jag är långt ifrån "värst" om man jämför med många polare. Tror jag låg runt typ 90 dagar i WOW, lite mer osäkert på CS då det var flera olika konton mm. Har 800h på det senaste kontot, men det är ju "ingenting".

Jag har dock lyckats dra ihop 400h Cyperpunk sedan september typ, det känns nästan sjukare med heltidsjobb och sambo mm.

kommer ihåg i vanilla wow när man klocka in 100 dagar på lucifron progression i mc , sen dess har det ju gått några timmar <.<

Permalänk
Medlem

Battlefield. Troligtvis 4:an. Är barnsligt förtjust i Pearl Market.

Tangeras ev. av UT, instagib CF Facing Worlds, det är en helt magisk map/setup.

Permalänk
Hedersmedlem

Tror nog jag ändå måste säga Minecraft, ett spel som jag konstant kommit tillbaka till, både själv och med vänner. Tröttnar verkligen aldrig på att bygga saker.

Permalänk
Medlem

Jag är uppenbarligen en amatör, men har väl sänkt mer än 100 timmar på Moebius på Commodore 64 och senare Amiga. På C=64 var största delen av spelet "ladda från diskett" vilket inte var så illa som det låter - det ger lite extra tyngd och allvarskänsla. Fanns inget "spara inför varje strid" och ladda om du misslyckas heller. Andra spel är såklart Pirates, Civilization, de har nog tagit i samma storleksordning.

Fast frågan är om inte Deluxe Galaga på Amiga ligger bra till. Spelar det fortfarande då och då trots att det har över 30 år på nacken. Mest spelar jag det på CD32.

Insåg tidigt att MUD i olika former skulle kunna bli en tidstjuv för mig och har faktiskt inte ens startat WOW vad jag minns.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Asheron's Call, utan tvekan

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Utan tvekan Diablo II under gymnasietiden. Efter det kanske Battlefield 3. 🙂