mATX Mobo + CPU (AMD/Intel) + RAM

Permalänk

mATX Mobo + CPU (AMD/Intel) + RAM

Hej,
Jag och min snart 11-åriga son vill bygga en dator tillsammans som ett sommarprojekt. Syftet är att öka förståelsen kring hur en dator är sammansatt och att vi ska känna oss trygga i att göra uppgraderingar själva istället för att lämna in på service. Lyckas vi med projekt är tanken att min dotter får datorn (enklare spel och studier).

Vi söker moderkort (gärna mATX) + CPU + RAM (DDR4).
Riktlinje: B450+3600(x) /h510+ 10400f eller något åt det hållet.

Ett stort plus om cpu redan är monterad på moderkortet då jag tycker det steget känns svårast. 😊

Skriv vad du har samt vad du vill sälja det för.

Allt gott!
Elin

Läs hela annonsen här

Permalänk

7700k + h170i + 16gb

Finns i Stockholm!

Permalänk

Det kan eventuellt vara intressant beroende på om jag får några andra förslag. Skulle egentligen vilja ha ett lite nyare moderkort som stödjer nvme ssd. Om jag inte hittar något annat kan det som sagt vara av intresse och jag kan hämta upp i Sthlm. 😊

Permalänk

1 plats för nvme finns på baksidan!

Permalänk

Okej! Trodde inte det fanns på de äldre 10-modellerna. Vad är det för märke på moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightknight_me:

7700k + h170i + 16gb

Finns i Stockholm!

Självfallet har OP förtur, men är hen inte intresserad så kan jag vara det beroende på pris!

Permalänk
Medlem

har en drös med MSI B250 KRAIT GAMING + Intel G3900 + DDR4... sålt dessa paket för 500:-
med kylare monterat.
kan gräva fram en i5 6400t(tror jag) för en 200:-
moderkortet har m.2 billig budgetdator
har rx 570 gpuer för 400:- har du en hel dator

klarar Sims 4

Permalänk
Medlem

Jag har ett Gigabyte Am4 moderkort ink cpu, inkl minnen och ett Amd Red Dragon 5700xt kort liggande.
Cpu är Ryzen 3600

Permalänk

Stort tack för era erbjudanden! Kommer att köpa Gigabyte AM4 b450, 3600 plus RAM. Avslutar annonsen nu.

Permalänk

Annonsen är avslutad