Amazon Prime Day är tillbaka – maxa fyndchansen med SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag tycker tvärtom, att strävan efter positivitet som självändamål skapar ett trist diskussionsklimat när det samtidigt inte fanns några nämnvärda fynd att göra. Är du anställd hos amazons PR-avdelning kanske? 😅 Varför ska vi sitta här och låtsas...?

Din logik, då jag försöker påpeka att hålla en god och trevlig samtalston här på forumet så att folk vill/orkar engagera sig i diskussionstrådar, säger dig alltså att jag är från "amazons PR-avdelning". Ok. Helt rimligt. Eller så har jag varit en del av detta fantastiska teknikforum i över 20 år, och önskar att det skall kunna fortsätta vara en trevlig plats för diskussioner i ytterligare 20 år. Med det sagt så släpper jag detta försök, då jag helt klart inte når fram.

Permalänk
Medlem

Köpte en Whoop 4.0 på Amazon för 3 veckor sedan för 3000 kr. Nu sänkt till 2259 kr. Kontaktade supporten och bad om mellanskillnaden. "Nej", fick jag till svar. Så nu blev det en ny beställning på samma vara, och en retur begärd för min första beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perzreal:

Köpte en Whoop 4.0 på Amazon för 3 veckor sedan för 3000 kr. Nu sänkt till 2259 kr. Kontaktade supporten och bad om mellanskillnaden. "Nej", fick jag till svar. Så nu blev det en ny beställning på samma vara, och en retur begärd för min första beställning.

Jo, dom har ju ingen prisgaranti eller liknande, i vanliga fall.
Precis som väldigt många andra butiker.
Kan ju inte köpa en burk bönor på Ica och tro att man ska få pengar tillbaka veckan efter, bara för att bönorna är på extrapris helt plötsligt.
Man kan ju naturligtvis tycka att dom ska kunna lösa det, i sånt fall. Men administrationen kanske klassas som för dyr eller omständlig?

Men då är det ju bra med den lagstadgade ångerrätten.

Köp ett klädesplagg på dressman, som har ett halvårs öppet köp, och om du inte hunnit använda plagget så kan du ju hoppas/vänta på att det kommer på rea och då kan du göra precis det du gör nu, lämna tillbaka och köpa samma för reapriset.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Jo, dom har ju ingen prisgaranti eller liknande, i vanliga fall.

Amazon.com hade faktiskt en gång i tiden prisgaranti.
Fick tillbaka pengar under varje gång en produkt sänktes med några cents om man sa till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Om du har Prime enbart för Prime-days tycker jag absolut du skall ta avregistreringsknappen.

Fick gratis Prime 30 dagar av Amazon , så ännu har inte tjänsten kostat mig något . Kommer dock troligen att avsluta tjänsten då den löper ut .

felaktig grammatik
Visa signatur

Medion Erazer Beast X40 | Intel i9 13900HX | 32 GB DDR5 5600Mhz | 2TB WD Black SN850X NVMe , 4TB WD Black SN850X NVMe | nVidia GeForce RTX 4080 12 GB GDDR6 | 17.0" WQHD IPS 240Hz | Windows 10 Pro 64-Bit |
OnePlus 7T Pro McLaren Limited Ed 6.67" 3K

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hexxy:

Fick gratis Prime 30 dagar av Amazon , så ännu har det inte tjänsten kostat mig något . Kommer dock troligen att avsluta tjänsten då den löper ut .

Om du vet med dig att du brukar glömma av sådant och inte har för avsikt att fortsätta betala kan du avsluta den redan nu. Du har kvar prime resten av månaden oavsett när du säger upp.
Amazon meddelar för övrigt när de drar första kostnaden och är man då snabb och säger upp får man tillbaka pengarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Kan ju inte köpa en burk bönor på Ica och tro att man ska få pengar tillbaka veckan efter, bara för att bönorna är på extrapris helt plötsligt.

Fast det märkliga är ju att du kostnadsfritt kan skicka tillbaka produkten och få alla pengar tillbaka samtidigt som du beställer produkten på nytt till det lägre priset. Eller som i ditt Ica-exempel: att du går till Ica där dem säger att "nej tyvärr, du kan inte få mellanskillnaden tillbaka men du kan returnera bönorna här och få tillbaka alla pengarna istället och så kan du gå in och köpa en ny burk till det lägre priset". Det finns ju liksom ingen logik i det hela. Måste ju vara bättre för alla parter och framförallt för miljön om man bara kunde göra en justering av priset istället för att skicka likadana produkter fram och tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Fast det märkliga är ju att du kostnadsfritt kan skicka tillbaka produkten och få alla pengar tillbaka samtidigt som du beställer produkten på nytt till det lägre priset. Eller som i ditt Ica-exempel: att du går till Ica där dem säger att "nej tyvärr, du kan inte få mellanskillnaden tillbaka men du kan returnera bönorna här och få tillbaka alla pengarna istället och så kan du gå in och köpa en ny burk till det lägre priset". Det finns ju liksom ingen logik i det hela. Måste ju vara bättre för alla parter och framförallt för miljön om man bara kunde göra en justering av priset istället för att skicka likadana produkter fram och tillbaka.

Det kan kanske handla om något så enkelt som att Amazon (och andra företag) saknar faktiska rutiner för att hantera det på ett smidigt sätt?

Permalänk
Skrivet av pemani:

De kan handla om att vissa reor fås rabbaten från tillverkare och då måste försäljningen vara mellan vissa datum

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av pemani:

Skrivet av LANberg:

Det kan kanske handla om något så enkelt som att Amazon (och andra företag) saknar faktiska rutiner för att hantera det på ett smidigt sätt?

Kan även handla om att gör man det lite krångligare.. Som t.ex. du behöver packa och skicka tillbaka det och vänta på nytt, gör nog att en hel del "inte orkar".

Permalänk
Medlem

Hittade inga fynd tyvärr. 15 % på några Blåa Bosch produkter som ändå var billigare på annat ställe.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Kan även handla om att gör man det lite krångligare.. Som t.ex. du behöver packa och skicka tillbaka det och vänta på nytt, gör nog att en hel del "inte orkar".

Nej så kan det ju vara. Samtidigt är väl Amazon en av de mer "returvänliga" butikerna. Du har fri retur och du behöver inte ens printa ut en retursedel då du kan lägga allt i samma kartong och ta med det till postombud och scanna en QR-kod så är allt klart. Oftast kan man ju beställa nytt och få hem det innan man ens behöver skickas tillbaka det gamla (ev ta med returen i samband med att du hämtar ut det nya om du inte har hemleverans). I mitt fall besöker jag ändå min lokala butik 2-3 ggr i veckan så ev returer hänger liksom med på köpet. Enda sättet för för dem att göra det enklare för en kund att returnera är väl att ett bud hämtar upp det i hemmet. Men jag förstår vad du menar då det nog kan vara så för många andra ÅF. Speciellt dem som tar en returavgift.

Permalänk
Medlem

I mitt fall så är Amazon oftast det enda realistiska valet för att handla PC-komponenter/saker till bättre värde än vid butik ( i den mån att butiker här i Dublin har det jag behöver ) .
Å andra sidan så kan jag använda både Amazon Tyskland och UK för att beställa saker hit .
Har inte testat Amazon Frankrike , men då min franska är usel så är det ingen större förlust . Säga vad man vill om Amazon , men då utbudet är skralt lokalt så får man svälja sina åsiker och ta de erbjudanden som finns .

Visa signatur

Medion Erazer Beast X40 | Intel i9 13900HX | 32 GB DDR5 5600Mhz | 2TB WD Black SN850X NVMe , 4TB WD Black SN850X NVMe | nVidia GeForce RTX 4080 12 GB GDDR6 | 17.0" WQHD IPS 240Hz | Windows 10 Pro 64-Bit |
OnePlus 7T Pro McLaren Limited Ed 6.67" 3K

Permalänk
Medlem

Köpte ett Nintendo Switch spel på årets Prime Day.

Stod att det skulle kosta 111;- men blev ca 122;- när jag skulle betala vilket var märkligt...klagade dock inte då andra butiker i Sverige tar ca 400;-

Fick lustigt nog ett meddelande från Amazons kundtjänst dagen efter jag beställde, att priset hade blivit fel på just denna artikel (precis som många andra)

Amazon bad om ursäkt och gav mig en rabattkod på 50;-

Kan inte klaga

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Om du vet med dig att du brukar glömma av sådant och inte har för avsikt att fortsätta betala kan du avsluta den redan nu. Du har kvar prime resten av månaden oavsett när du säger upp.
Amazon meddelar för övrigt när de drar första kostnaden och är man då snabb och säger upp får man tillbaka pengarna.

Sade upp Amazon Prime efter 2 år. Rean i år var BETYDLIGT sämre än förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Har ingen själv men om du inte redan kikat på den så kan jag tipsa om review-videon jag länkade till i fyndtråden.
https://www.youtube.com/watch?v=c_AazTRFkoM

Köpte mig en sådan dammsugare :). Eufy.com körde liknande kampanj hela helgen.

Så nu återstår det att se om den är bra, värd sina pengar.

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Hitta denna, tror inte det går att hitta någon billigare om det inte dyker upp någon bamserabatt.
https://www.amazon.se/dammbl%C3%A5sare-komprimerad-uppladdnin...

@THB
Är denna snarlik den du köpte i början av året?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perzreal:

Statusuppdatering. Fick aldrig paketet så det verkar som att jag inte får tillbaka mellanskillnaden då jag inte kan göra en retur av den första beställningen. Kundtjänst stryker beställningen och skulle den nya beställningen magiskt dyka upp trots allt så kan jag behålla den gratis... Är i slutändan ändå förloraren då jag inte kan få tillbaka de där 750 kronorna.