Permalänk
Skrivet av pv2b:

Pushnotiser från Sweclockers hade varit trevligt att kunna aktivera, om inte annat för DM när man t.ex. ska sälja eller köpa grejer, eller någon tråd som man engagerar sig lite extra mycket i. Det kräver dock ingen app för att implementera!

Visst, mail finns, men ärligt talat, det blir mycket bättre med notiser för sånt här.

+1

Håller helt med. Det hade varit kanon!

(Jag har också mycket avstängt från appar, men de som är viktiga eller mest intressanta har jag igång notiser för. Valmöjligheten vore praktisk att ha.)

Permalänk
Medlem

Det fanns ju en Swec app, men den var inofficiell så att säga tror jag och det fanns väl inga kontospecifika funktioner.

m.sweclockers.com var ju trevlig men den behövs ju inte längre.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk

2024 uppdatering

Skrivet av AlexCooper:

Det finns ”webb appar”, dvs. webbsidor som öppnas i ett eget fönster - som en app och utan adressfält m.m. Enbart sidan.

Men för att det ska fungera måste webbsidan använda sig av den funktionen. (som heter PWA - Progressive Web App. Sidan känner då av automatiskt när den ska fungera som app)

När jag testar med sweclockers sida så verkar den inte ha det. 🤷‍♂️ ?

Om sweclockers hade haft det så hade man på en iPhone bara lagt till ett bokmärke för sweclockers på Hemskärmen. (sen är det automatiskt)
(Jag upplever det som mycket smidigare än en flik i en webbläsare, i synnerhet för en webbsida jag använder ofta och som då dessutom kan användas offline.)

Skrivet av Forestlander:

Its working great (including notifications) on many forums:

https://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_web_app

Much better than TapaTalk!

Skrivet av AlexCooper:

Det hade underlättat avsevärt på mobil, med app-läge, upplever jag. Då slipper man en massa delar av webbläsaren som dyker upp och försvinner när man scrollar upp resp. ner.
Vilket märks bara jag formulerar detta svar.

Får man fråga — varför inte ha Swec med app-läge?

Skrivet av jreklund:

Det har aldrig funnits en efterfrågan på att vi ska aktivera en fejkad progressive web application (PWA) aka app-läge.

Skrivet av llxt:

Möjligheten med aviseringar vid citat / nytt inlägg i valfri tråd hade varit sjukt nice dock

Skrivet av pv2b:

Pushnotiser från Sweclockers hade varit trevligt att kunna aktivera, om inte annat för DM när man t.ex. ska sälja eller köpa grejer, eller någon tråd som man engagerar sig lite extra mycket i. Det kräver dock ingen app för att implementera!

Visst, mail finns, men ärligt talat, det blir mycket bättre med notiser för sånt här.

Skrivet av AlexCooper:

+1

Håller helt med. Det hade varit kanon!

(Jag har också mycket avstängt från appar, men de som är viktiga eller mest intressanta har jag igång notiser för. Valmöjligheten vore praktisk att ha.)

Hej på @jreklund och alla andra!

Hur står frågan så här halvvägs i 2024?

Vore toppen med webb app, tycker jag. Kanske en undersökning för medlemmarna kanske vore bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Hej på @jreklund och alla andra!

Hur står frågan så här halvvägs i 2024?

Vore toppen med webb app, tycker jag. Kanske en undersökning för medlemmarna kanske vore bra?

Vilken funktion utöver det vi redan har är det du saknar? Snarare mindre behov för separat app än någonsin.

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem

Jag använder swec uteslutande från mobilen och ser inga fördelar med en app

Permalänk
Hedersmedlem

För egen del finns inget behov av en app. Webläsaren gör jobbet lika bra och aviseringarna kommer i mailen om vill ha det.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Nä, ingen app tack... Men PWA hade varit nice.

Permalänk
Medlem

Nej tack, ingen app. Desktop versionen + zooma in manuellt funkar perfekt för mig på min iPhone.
(Vet att Swec har en mobil anpassad version också men den gillar jag inte, föredrar desktop versionen miljoner ggr mer, även om jag måste zooma manuellt)

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem

Använder Swec primärt från mobilen, mer sällan jag varit in på sidan via dator. Besöker ändå sidan dagligen och ofta flera gånger per dag.
Saknar inte alls en app till, en hel del appar är bara ett skal för vad man kan el skulle kunna få via webbsidan.
Har redan väldigt många appar för allt möjligt, fler är inte nödvändigtvis bättre och allt måste inte ha en app.

Så nej, inte nödvändigt med app.
Huruvida det skulle vara fördelaktigt med PWA har jag aldrig funderat på.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig ladda ner en app för att visa ett forum, telefonen är redan översvämmad av appar.

Permalänk
Skrivet av Tossefar:

Vilken funktion utöver det vi redan har är det du saknar? Snarare mindre behov för separat app än någonsin.

Skrivet av medbor:

Jag använder swec uteslutande från mobilen och ser inga fördelar med en app

Skrivet av OSkar000:

För egen del finns inget behov av en app. Webläsaren gör jobbet lika bra och aviseringarna kommer i mailen om vill ha det.

Skrivet av lambdan:

Nej tack, ingen app. Desktop versionen + zooma in manuellt funkar perfekt för mig på min iPhone.
(Vet att Swec har en mobil anpassad version också men den gillar jag inte, föredrar desktop versionen miljoner ggr mer, även om jag måste zooma manuellt)

Skrivet av Dem8n:

Skulle aldrig ladda ner en app för att visa ett forum, telefonen är redan översvämmad av appar.

Det är skillnad på app och WEBB app.

Jag menar det senare. Dvs. PWA. Det ger helt enkelt webbsidan lite ytterligare funktionalitet. Mer specifikt:

• öppnar webbsidan i egen läsare - färre ”bars” och därmed högre läsbarhet

• ikon på hemskärm/skrivbord - som en genväg

• kan motta notiser (!) för t.ex. PM eller följda marknads-trådar

(ovan är de viktigaste exemplen jag kommer på och själv skulle ha stor nytta av)

Jag håller med om att inte ha en separat app.

Skrivet av D.:

Använder Swec primärt från mobilen, mer sällan jag varit in på sidan via dator. Besöker ändå sidan dagligen och ofta flera gånger per dag.
Saknar inte alls en app till, en hel del appar är bara ett skal för vad man kan el skulle kunna få via webbsidan.
Har redan väldigt många appar för allt möjligt, fler är inte nödvändigtvis bättre och allt måste inte ha en app.

Så nej, inte nödvändigt med app.
Huruvida det skulle vara fördelaktigt med PWA har jag aldrig funderat på.

Skrivet av dlq84:

Nä, ingen app tack... Men PWA hade varit nice.

Exakt. PWA!

Och med PWA behöver inget laddas ner.