Apple visar upp Iphone 16 den 9 september

Permalänk
Melding Plague

Apple visar upp Iphone 16 den 9 september

Evenemanget kommer att streamas på Apples hemsida och Youtube-kanal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att byta upp nu då beroende på hur pass "ny" 16 blir, inte känt behovet att byta från 12an ännu, men nu funkar inte hörsnäckan i den utan bara högtalartelefon så det kanske är dags. Men om det inte blir ngn större nyhet får det nog bli lagning istället.

Permalänk

Det var det värsta. Spännande kanske är en känsla som passar in på många inför den dagen.

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Nästa blir en iPhone 17 här, kör vartannat år bara

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Företaget står för mobilen så varför inte en 16 i år.

Permalänk
Medlem

Jag har en 13 Mini och är inte jättesugen på att skaffa större telefon. Det är ju inga jättestora förändringar år till år, men från min 13 Mini får man ju både USB-C, nya knapparna på sidan av telefonen, dynamic island, always on-skärm och massa som jag har glömt.

Men det tar fortfarande emot med en så mycket större mobil. Jag lånade dotterns iPhone 12 några veckor och var inte van med storleken när vi bytte tillbaka.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Spännande

Permalänk
Medlem

Tänk om dom kunde ha som nyhet att alla tillbehör som passade till föregående modell passar dom här med
Precis alla i hela världen skulle slå hakan i golvet haha.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag har en 13 Mini och är inte jättesugen på att skaffa större telefon. Det är ju inga jättestora förändringar år till år, men från min 13 Mini får man ju både USB-C, nya knapparna på sidan av telefonen, dynamic island, always on-skärm och massa som jag har glömt.

Men det tar fortfarande emot med en så mycket större mobil. Jag lånade dotterns iPhone 12 några veckor och var inte van med storleken när vi bytte tillbaka.

Har också en 13 mini men ingen ny funktionalitet lockar (skulle la vara USB-C här med). Telefoner har blivit tråkiga

Permalänk

Ai för alla, sedan rykte om större mobiler som att iPhone 16 Pro Max blir 6,9".

Jag har inget direkt negativt att säga om iPhone 16, mer än att en schysst utrustad sådan går på över 20 000kr. Vore det inte för denna prisklass så hade jag köpt en sådan. Dessutom förväntar jag mig en snabb utveckling på Ai biten, så mobilen känns troligen snart slö. Btw jag tycker en m4 inte är overkill i apparna till ipadOs som i princip är detsamma.

Permalänk
Medlem

Blir nog ingen i år heller. Min XS Max från 2018 tuffar på ännu. 87% batterihälsa. Får se om det blir en 17

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Nästa blir en iPhone 17 här, kör vartannat år bara

Jag brukar också köra på vartannat år, men nu ryktas det också om iPhone SE 4 så får se hur det blir.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Det som ryktas är att 16 Pro ska får samma telephoto kamera som tidigare endast fanns i den större Pro Max modellen. Om det stämmer blir det nog en uppgradering till en 16 Pro för mig, vill ha grymmast möjliga kamera.

Permalänk
Medlem

Tror jag behåller min Iphone 13 ett år till. Kanske en 16 Pro blir ett bra köp när 17 lanseras.

Permalänk
Medlem

Min 11:a har fått nått self-destruct-mode. Helt otroligt, allt går extremt långsamt. Batteriet är förvisso nere på 71%, så det kanske har nått med saken att göra, så tyvärr dags att öppna plånkan i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Min 11:a har fått nått self-destruct-mode. Helt otroligt, allt går extremt långsamt. Batteriet är förvisso nere på 71%, så det kanske har nått med saken att göra, så tyvärr dags att öppna plånkan i år.

Går ju att byta batteri på enheten bra mycket billigare än att köpa en ny

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Bättre batteri är jag väldigt intresserad av om det är sant. Kör nu 13 pro så börjar bli dags snart att byta. Får se om 16 är värt det annars väntar jag på 17

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är rätt känt att när batteriet går under 80% så kan processorn börja throttla, byt batteri bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Går ju att byta batteri på enheten bra mycket billigare än att köpa en ny

Jag var inne hos en certifierad Apple-partner, dom skickar iväg telefonen för batteribyte. Cirka 2 veckors väntetid. Gick inte att få en lånetelefon. 2 veckor utan lur blir ett riktigt stort problem.

Sen tror jag som sagt att degraden i performance inte enbart beror på batteriet tyvärr. Efter 5 år så är det nog läge för en ny.

Skrivet av CFSsss:

Är rätt känt att när batteriet går under 80% så kan processorn börja throttla, byt batteri bara.

Även när man har batteriet 100% laddat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag var inne hos en certifierad Apple-partner, dom skickar iväg telefonen för batteribyte. Cirka 2 veckors väntetid. Gick inte att få en lånetelefon. 2 veckor utan lur blir ett riktigt stort problem.

Fix my phone eller liknande kedja byter på 30 min medans du väntar, det är rutin för dom

Skrivet av BasseBaba:

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Blir nog ingen i år heller. Min XS Max från 2018 tuffar på ännu. 87% batterihälsa. Får se om det blir en 17

Körde själv med en ”vanlig” XS under många år, av nån anledning tycker jag den var närmast perfekt designad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Gå till någon annan det är inte normalt. De ska ha vektygen för byte hos sig och ska kunna byta inom 1 timme

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sen tror jag som sagt att degraden i performance inte enbart beror på batteriet tyvärr. Efter 5 år så är det nog läge för en ny.

Om du gör det hos Apple själva i en av deras butiker så tar det typ 1 timme så är det fixat

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Applewatch 3 Ultra vill ja se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaCapo_X:

Körde själv med en ”vanlig” XS under många år, av nån anledning tycker jag den var närmast perfekt designad!

Ja, jag är fortfarande nöjd med den. Försöker hålla ut så länge det går. Känns alltid som det finns roligare saker att lägga pengarna på än ny mobil hehe.

Dock fortfarande kul att se vad för nya tekniker dom implementerar i nya mobiler. Hur bra AI:n kommer vara osv.

Permalänk
Medlem

Blir bara ett byte om dem fixar den överväldigande mängden problem iPhones har nuförtiden.

Permalänk
Medlem

För mycket att önska på en ny design som faktiskt känns okej i handen samt 120hz på icke-pro modellerna?

Rätt skrämmande att som potentiell kund i flera år har jag aldrig fått den lilla ursäkt som krävs för att bryta 15 års användning av Android...
USB-C var i rätt riktning men när en 1500kr telefon lirar 120hz och iPhone inte gör det är det bara pinsamt...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Det har länge ryktats om en "icke-invasiv blodsockermätare" i Apple Watch, det skulle få mig att uppgradera klockan på studs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

Blir bara ett byte om dem fixar den överväldigande mängden problem iPhones har nuförtiden.

Vilka problem tänker du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Det har länge ryktats om en "icke-invasiv blodsockermätare" i Apple Watch, det skulle få mig att uppgradera klockan på studs.

Jag har inte sett några rykten som indikerar att det kommer i år utan snarare nästa år om de byter armbanden och att de då integrerar blodsockermätaren i armbandet.