Så mycket kostar en dator med PS5 Pro-prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det finns flertalet spel som använder adaptiva triggers till pc.
Ratchet & Clank: Rift Apart är ett av dem.

Schysst och trevlig anklagelse om piratkopiering förövrigt.
Jag äger alla Switch-spel jag emulerar. Tror jag är uppe i nära 100 fysiska Switch-spel nu. Kan skicka en bild om så önskas.

Det var ändå coolt, trodde det var exklusivt till PS5.

Ber om ursäkt för anklagelsen, tänkte inte ens på möjligheten att du ägde dem i fysisk form också.
Fast du bryter ju mot Nintendos EULA så någonstans är du i en gråzon iaf.

Antar att spelen flyter på betydligt bättre på PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Okej. Jag ska testa det någon dag.

Nej tack förresten. Jag betalar hellre för hårdvaran. Ultimate för 259 sek i månaden blir 15k på 5 år. Värdelös deal om du frågar mig. Skulle man säga upp det efter 5 år har man ju betalat men man har ingen "hårdvara" att spela spelen med. Om PS5 Pro kostar 10k så blir ju priset för hårdvaran många tusen billigare utslaget på 4 eller 5 år. GFN är nog bättre för dem som spelar lite då och då med långa uppehåll emellan.

"GeForce NOW is the only cloud gaming service that lets you play the games you already own on digital game stores like Steam, Epic Games Store, Ubisoft and more. Over 1500 games are supported, including 100+ Free-to-Play games."

Det finns även Xbox med Gamepass Ultimate och ingen av tjänsterna behöver rulla på 24/7 OM man som du själv lirar i perioder då din primära spelmaskin är PS5. Jag tror det är en rätt liten del människor som kan spela så extremt mycket alla månader om året, så när man har t ex semester, inte har tid eller något annat intresse tar mer uppmärksamhet pausar man helt sonika den kostnaden/prenumerationen.

Och du glömmer även en viktig detalj gällande GFN, den hårdvara man får tillgång till under prenumerationen uppdateras varje år till den senaste generationen av t ex GPU, så du sitter alltid med det "senaste" och kan därmed alltid spela de senaste AAA spelen rätt maxat.

Och du glömmer att du inte endast kan räkna in det initiala inköpet av hårdvara, även om det kommer till konsol, för hade du inte tänkt fortsätta spela efter dessa 5 år? Så efter dessa 5 år får du räkna in ytterligare en inköpskostnad, såvida du nu inte tänkt upphöra spela helt och hållet. (eller fortsätta på en utdaterad plattform).

Du väljer även det dyraste alternativet som ger rätt extrem prestanda som inte ens PS5 Pro kommer upp till, man kan mycket väl välja det billigare för 129:- för en mer än godkänd upplevelse, vilket då halverar din uträknade kostnad under dessa 5 år.

Edit:
Men åter igen, jag försöker inte få dig att vare sig överge ditt älskade Playstation eller ens prova andra alternativ... det är något som är helt upp till dig. MEN det finns tydliga alternativ om man kliver utanför sin egen bubbla.

Konsol hade förr två distinkta fördelar, utom just konsol-exklusiva spel, vilket var att man fick skivspelare så den kunde användas till filmer också, samt ett lägre pris så det blev mer tilltalande för en bredare massa. Detta är något som Sony verkar ha gett sig fan på skall utraderas

Edit 2: Lämnar denna diskussion nu då det enda jag tycks göra är att upprepa exakt samma saker om och om igen.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Det finns även Xbox med Gamepass Ultimate och ingen av tjänsterna behöver rulla på 24/7 OM man som du själv lirar i perioder då din primära spelmaskin är PS5. Jag tror det är en rätt liten del människor som kan spela så extremt mycket alla månader om året, så när man har t ex semester, inte har tid eller något annat intresse tar mer uppmärksamhet pausar man helt sonika den kostnaden/prenumerationen.

Och du glömmer även en viktig detalj gällande GFN, den hårdvara man får tillgång till under prenumerationen uppdateras varje år till den senaste generationen av t ex GPU, så du sitter alltid med det "senaste" och kan därmed alltid spela de senaste AAA spelen rätt maxat.

Och du glömmer att du inte endast kan räkna in det initiala inköpet av hårdvara, även om det kommer till konsol, för hade du inte tänkt fortsätta spela efter dessa 5 år? Så efter dessa 5 år får du räkna in ytterligare en inköpskostnad, såvida du nu inte tänkt upphöra spela helt och hållet. (eller fortsätta på en utdaterad plattform).

Du väljer även det dyraste alternativet som ger rätt extrem prestanda som inte ens PS5 Pro kommer upp till, man kan mycket väl välja det billigare för 129:- för en mer än godkänd upplevelse, vilket då halverar din uträknade kostnad under dessa 5 år.

Edit:
Men åter igen, jag försöker inte få dig att vare sig överge ditt älskade Playstation eller ens prova andra alternativ... det är något som är helt upp till dig. MEN det finns tydliga alternativ om man kliver utanför sin egen bubbla.

Konsol hade förr två distinkta fördelar, utom just konsol-exklusiva spel, vilket var att man fick skivspelare så den kunde användas till filmer också, samt ett lägre pris så det blev mer tilltalande för en bredare massa. Detta är något som Sony verkar ha gett sig fan på skall utraderas

Edit 2: Lämnar denna diskussion nu då det enda jag tycks göra är att upprepa exakt samma saker om och om igen.

Ett argument för pc brukar vara att det finns fler spel. Här gäller dock det omvända. Spelutbudet till PS4/PS5 är enormt mycket större än till GFN. Den lilla detaljen ”glömmer du”.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shadee:

Jag hävdar att värdet snarare är noll kronor.

Det är ju kanonbra att det går att få spel gratis, men de har ju inget värde eftersom de är låsta till kontot. Eller, ja. Sälja hela kontot då, men då får man inte ens i närheten av de där flera hundratusen kronorna.

Bara för att något inte kan säljas så betyder det inte att det saknar värde. Tänk på all den underhållning som dessa spelen kommer att ge mig under många, många år framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Ett argument för pc brukar vara att det finns fler spel. Här gäller dock det omvända. Spelutbudet till PS4/PS5 är enormt mycket större än till GFN. Den lilla detaljen ”glömmer du”.

Okey, ett sista inlägg, det är inte alls något jag har glömt, jag tvivlar starkt på att NÅGON... vare sig konsol eller pc spelare spelar hundratals spel om året... Flera spel tillkommer i takt med att nya AAA titlar släpps bla bla bla...

Hur många av de 4000+ spel till PS4 och PS5 har du spelat? Och lägger du till att du alternerar mellan GFN och Xbox Gamepass Ultimate blir skillnaden i antal spel även mindre. Retorisk fråga du kan ställa till dig själv då jag inte har intentionen att fortsätta detta där jag hela tiden behöver upprepa mig själv.

Och räknar du mot PC generellt så... ja... börjar vi prata hundratusentals fler titlar finns det en självklar skillnad OM man har intresset utöver de senaste AAA spelen som släpps... vilket... hand on heart... inte den bredare massan har som inte redan äger pc och älskar sina indie-games och "gamla godingar" etc. Enbart Steam tror jag har ca 50k titlar listade, så en total summa av spel som existerar lär vara flera gånger större. Tror knappast någon konsolspelare skulle bli lockad att "gå över till pc" för att det finns så många coola titlar från 90-talet ha ha ha

Och woa... lägger man till en potatis mini-pc för runt 3k... så öppnar sig plötsligt en STOR värld av gamla/indie spel du kan spela direkt på den hårdvaran... woa....

Sluta försöka hitta halmstrån och jämföra kostnaden mot PC, det har noll logik som påtalats så extremt många gånger, det är extremt skilda produkter där en av dem KAN utföra samma funktionen som den andra är designad för, men har extremt många fler funktioner den kan utföra.

Sedan är det argumentet FÖR pc helt NOLL gällande antal spel... OM man vill spela konsol-exklusiva spel... då spelar antalet spel absolut noll roll, VILKA spel som finns blir det riktiga argumentet. Och om det är värt priset för dessa eller inte... kan endast individen själv värdera... men på intet sätt kan man peka på och säg: "men... men... pc är ju mycket dyrare, så jag gör en bra deal! buhu". Nej, det är två skilda produkter med helt andra användningsområden.

Oavsett om du svarar eller inte lämnar jag detta på riktigt nu då det enda jag gör är att upprepa samma saker gång på gång vilket ger samma resultat om och om igen.

Ha en fortsatt trevlig dag och njut av ditt spelare på ditt Playstation och jag hoppas du blir fortsatt nöjd med titlar och priser etc.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Okey, ett sista inlägg, det är inte alls något jag har glömt, jag tvivlar starkt på att NÅGON... vare sig konsol eller pc spelare spelar hundratals spel om året... Flera spel tillkommer i takt med att nya AAA titlar släpps bla bla bla...

Hur många av de 4000+ spel till PS4 och PS5 har du spelat? Och lägger du till att du alternerar mellan GFN och Xbox Gamepass Ultimate blir skillnaden i antal spel även mindre. Retorisk fråga du kan ställa till dig själv då jag inte har intentionen att fortsätta detta där jag hela tiden behöver upprepa mig själv.

Och räknar du mot PC generellt så... ja... börjar vi prata hundratusentals fler titlar finns det en självklar skillnad OM man har intresset utöver de senaste AAA spelen som släpps... vilket... hand on heart... inte den bredare massan har som inte redan äger pc och älskar sina indie-games och "gamla godingar" etc. Enbart Steam tror jag har ca 50k titlar listade, så en total summa av spel som existerar lär vara flera gånger större. Tror knappast någon konsolspelare skulle bli lockad att "gå över till pc" för att det finns så många coola titlar från 90-talet ha ha ha

Och woa... lägger man till en potatis mini-pc för runt 3k... så öppnar sig plötsligt en STOR värld av gamla/indie spel du kan spela direkt på den hårdvaran... woa....

Sluta försöka hitta halmstrån och jämföra kostnaden mot PC, det har noll logik som påtalats så extremt många gånger, det är extremt skilda produkter där en av dem KAN utföra samma funktionen som den andra är designad för, men har extremt många fler funktioner den kan utföra.

Sedan är det argumentet FÖR pc helt NOLL gällande antal spel... OM man vill spela konsol-exklusiva spel... då spelar antalet spel absolut noll roll, VILKA spel som finns blir det riktiga argumentet. Och om det är värt priset för dessa eller inte... kan endast individen själv värdera... men på intet sätt kan man peka på och säg: "men... men... pc är ju mycket dyrare, så jag gör en bra deal! buhu". Nej, det är två skilda produkter med helt andra användningsområden.

Oavsett om du svarar eller inte lämnar jag detta på riktigt nu då det enda jag gör är att upprepa samma saker gång på gång vilket ger samma resultat om och om igen.

Ha en fortsatt trevlig dag och njut av ditt spelare på ditt Playstation och jag hoppas du blir fortsatt nöjd med titlar och priser etc.

Du säger mer eller minde att ”alla påtalade fördelar med pc räknas” och ”alla påtalade fördelar med konsol räknas inte alls förutom 1 och 2”. Men det är ju du som gör värderingen ”inte räknas”. Det är ju en smula komiskt tycker jag. Särskilt när det gäller helt uppenbara fördelar som att det finns fler spel till PS än GFN. Det är en rent kvantitativ objektiv fördel.

En annan kvantitativ fördel är följande: mellanvarianten av GFN koster totalt 10 300 för 8 år (om vi räknar från 2020-2028). PS5 koster 12,5k om man räknar på att PS5 base kostade 6000 sek 2020, 11k för PS5 Pro 2024 och med en försäljning av base på 4500 sek. Då är man i GFN begränsad till 1080p, 6h långa sessioner. Ursäkta, men hur man än räknar blir det en sämre deal.

Du saknar bias medan jag har bias? Okej. Vi säger så. Det här blir mitt sista inlägg det med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EdvinR:

Det här blir mitt sista inlägg det med.

Att behöva läsa inlägg från någon som bara blev medlem på forumet för att försvara sin kära lilla spelkonsol är tröttsamt, så jag hoppas du håller ditt ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinksy:

Att behöva läsa inlägg från någon som bara blev medlem på forumet för att försvara sin kära lilla spelkonsol är tröttsamt, så jag hoppas du håller ditt ord.

Jag är nog inte riktigt den du tror att jag är. Misstänker jag. Men jag lovar att hålla mitt ord. Jag har öst från tomrum till tomrum tillräckligt i den här tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Det var ändå coolt, trodde det var exklusivt till PS5.

Ber om ursäkt för anklagelsen, tänkte inte ens på möjligheten att du ägde dem i fysisk form också.
Fast du bryter ju mot Nintendos EULA så någonstans är du i en gråzon iaf.

Antar att spelen flyter på betydligt bättre på PC?

Ingen fara, det är lätt att tro att det skulle vara så och det är nog vanligt att det är så också. Gråzon är det definitivt men moraliskt känns det rätt. Speciellt när spelen kan upplevas så mycket bättre med emulator.
Ett exempel är Zelda: Tears of the Kingdom som kan köras långt över 60fps i 4K med HDR och stöd för VRR. Där finns det även moddar som lägger till raytracing och annat.
Så det finns stora möjligheter till förbättrad upplevelse.

Så det kan gå från att vara nästan ospelbart på Switch till en riktigt härlig upplevelse på PC.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ingen fara, det är lätt att tro att det skulle vara så och det är nog vanligt att det är så också. Gråzon är det definitivt men moraliskt känns det rätt. Speciellt när spelen kan upplevas så mycket bättre med emulator.
Ett exempel är Zelda: Tears of the Kingdom som kan köras långt över 60fps i 4K med HDR och stöd för VRR. Där finns det även moddar som lägger till raytracing och annat.
Så det finns stora möjligheter till förbättrad upplevelse.

Så det kan gå från att vara nästan ospelbart på Switch till en riktigt härlig upplevelse på PC.

Jag tycker att Nintendo är ett bra argument för att det här med prestanda är överreklamerat. Även om jag själv faller för frestelsen. Jag har haft så mkt kul med Nintendo att det är sinnessjukt. Ett prestandamonster kan inte ge mig det per automatik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag tycker att Nintendo är ett bra argument för att det här med prestanda är överreklamerat. Även om jag själv faller för frestelsen. Jag har haft så mkt kul med Nintendo att det är sinnessjukt. Ett prestandamonster kan inte ge mig det per automatik.

Jag kommer alltid föredra bra flyt i spel. Nintendo brukar vara bra på att hålla prestandan och kavliteten på en hög nivå för sina spel men även dem har släppt ifrån sig en del skakiga spel.
Håller med om att spel kan vara kul även med knagglig prestanda men jag kan inte förstå varför man inte skulle vilja ha bästa möjliga upplevelse om den finns att tillgå.

Bra prestanda + hög kvalitet + bra spel = påverkar upplevelsen positivt
Dålig prestanda + låg kvalitet + bra spel = påverkar upplevelsen negativt

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag kommer alltid föredra bra flyt i spel. Nintendo brukar vara bra på att hålla prestandan och kavliteten på en hög nivå för sina spel men även dem har släppt ifrån sig en del skakiga spel.
Håller med om att spel kan vara kul även med knagglig prestanda men jag kan inte förstå varför man inte skulle vilja ha bästa möjliga upplevelse om den finns att tillgå.

Bra prestanda + hög kvalitet + bra spel = påverkar upplevelsen positivt
Dålig prestanda + låg kvalitet + bra spel = påverkar upplevelsen negativt

Visst. Absolut. Jag håller med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinksy:

Bara för att något inte kan säljas så betyder det inte att det saknar värde. Tänk på all den underhållning som dessa spelen kommer att ge mig under många, många år framöver.

Helt rätt. Det kan såklart finnas underhållningsvärde och emotionellt värde utan att det behöver ha något monetärt värde. Noll värde var fel att säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dlq84:

Är det enda ni gör om dagarna att läsa sweclockers och scrolla tiktok? Bara för att du inte har ett behov betyder det inte att ingen har ett behov.

Du kan slippa det också helt gratis, genom att använda nåt annat än windows.

Jag skrev som sagt att det inte finns något ”egentligt behov”.

Permalänk
Medlem

Det som, i alla fall för mig, är mest intressant är hur pass mycket mindre intressanta konsoller upplevs vara i prisskillnad till just en dator man kan bygga själv.

Vet inte om jag var frånkopplad verkligheten när jag var yngre, men upplevde att man fick mer för pengarna när man köpte en konoll förr än idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Sant fast andra sidan av det myntet så kan man göra mycket mer med en PC. Du kan göra dina läxor/jobb/etc på en PC också. Sure man kan säkert göra en del av de på en PS5 Pro också men knappast så folk på allvar vill ersätta en PC för de sysslorna. Över tid så får man igen tiden/pengarna man spenderar på sätta ihop en PC.

Problemet är att en PC du kan göra de vanligaste grejerna på kan du köpa begagnat för en tusenlapp. Det är bara om du redigerar film eller jobbar med tung utveckling/rendering som du behöver en högspec PC idag.

För många är konsol enklare och billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Det som, i alla fall för mig, är mest intressant är hur pass mycket mindre intressanta konsoller upplevs vara i prisskillnad till just en dator man kan bygga själv.

Vet inte om jag var frånkopplad verkligheten när jag var yngre, men upplevde att man fick mer för pengarna när man köpte en konoll förr än idag.

Det var väl främst lokal coop och exklusiva spel för egen del.
Förr så kunde man få en bra speldator för 10K, medans nu så ligger det närmare 15K. Dock så går det nog att få något vettigt med rätt god prestanda för runt 13, men i alla fall när jag växte upp så fick man med ett väldigt bra grafikkort för runt 10.

En skillnad är också att även om komponenter till PC idag är dyrare så håller dem längre.
Förr så var det nästan krav att byta var 3dje år, medans det nu nog går att köra 5 år på samma utan större problem.
Gamecube kostade tydligen $200 och PS2 $300 samtidigt som dollarn var billig, så rätt stor skillnad där också jämför med nu.

Skrivet av Leffe_B:

Problemet är att en PC du kan göra de vanligaste grejerna på kan du köpa begagnat för en tusenlapp. Det är bara om du redigerar film eller jobbar med tung utveckling/rendering som du behöver en högspec PC idag.

För många är konsol enklare och billigare

Även om det tekniskt går att köpa PC för en tusenlapp, så får du en betydligt trevligare upplevelse om du köper något dyrare.

Förstår vad du menar, men enklast och billigast borde väl vara att spela på befintlig jobbdator?
Men antar att du menar komfortabelt i kombination med pris/prestanda, lite mindre smidigt att behöva koppla in laptop till TVn i vardagsrummet och ha t-bord/mus tillgängligt.

Permalänk
Medlem

"Prislappen landar på 10 489 kronor, vilket är en bit över vad PS5 Pro väntas kosta."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

"Prislappen landar på 10 489 kronor, vilket är en bit över vad PS5 Pro väntas kosta."

<Uppladdad bildlänk>

"aged like fine milk"

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CrispVanDahl:

Bla, bla, bla...

Skrivet av EdvinR:

Bla, bla, bla...

Säg efter mig. Jag hade fel. Det går visst att köpa en PC som har samma (eller till och med bättre) prestanda än PS5 Pro för samma pris som PS5 Pro kostar.

/Tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinksy:

Säg efter mig. Jag hade fel. Det går visst att köpa en PC som har samma (eller till och med bättre) prestanda än PS5 Pro för samma pris som PS5 Pro kostar.

/Tråd

Då skulle jag fara med osanning ju...mer kommer jag inte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det var väl främst lokal coop och exklusiva spel för egen del.
Förr så kunde man få en bra speldator för 10K, medans nu så ligger det närmare 15K. Dock så går det nog att få något vettigt med rätt god prestanda för runt 13, men i alla fall när jag växte upp så fick man med ett väldigt bra grafikkort för runt 10.

Kan man bygga själv får man en vettig speldator för ungefär samma pris som PS5 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Kan man bygga själv får man en vettig speldator för ungefär samma pris som PS5 Pro.

https://komponentkoll.se/bild/MEGUK.png

Senast jag tittade skickade inte Sony konsolerna i delar. GPU:n är inte en exakt motsvarighet, ssdn är mycket långsammare än den i PS5. Sedan saknas operativsystem och input-enhet. Valbart men starkt rekommenderat är också en processorkylare om du inte vill riskera att ha ett jetplan i vardagsrummet. Det där är inte en 1-1-jämförelse. Den är dryga 200 sek dyrare redan med alla defekter.

Mer kommer jag inte säga. Jag skäms redan över mina maniska sidor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EdvinR:

Då skulle jag fara med osanning ju...mer kommer jag inte säga.

Går bevisligen att göra det. Men jag förstår att sanningen inte går att acceptera när man ör en fanboy.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Pinksy:

/Tråd

Har inte hängt med så mycket i diskussionen här men du kan få sista ordet om det får dig att må bättre.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av sweisdapro:

"aged like fine milk"

Hahah där var man snett på det kan man säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CrispVanDahl:

Har inte hängt med så mycket i diskussionen här men du kan få sista ordet om det får dig att må bättre.

Det handlar inte om att jag ska få sista ordet utan om att du påstod något som inte stämmer, och i stället för att säga att du hade fel så svarar du som du gör, vilket säger en hel del om dig som person.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

/-
148

Skrivet av Pinksy:

Det handlar inte om att jag ska få sista ordet utan om att du påstod något som inte stämmer, och i stället för att säga att du hade fel så svarar du som du gör, vilket säger en hel del om dig som person.

Om du menar gissningen på att PS5 Pro skulle bli billigare än exempeldatorn jag satte ihop så kan du i inlägget ovan se att jag uppger att jag var snett på min gissning vilket jag var. Jag har inga problem med att erkänna när jag har fel då jag tycker att det bästa sättet att lära sig och bli bättre på det man gör.

Eftersom jag inte kan se in i framtiden var det en gissning som var fel, inte ett påstående där jag försöker missleda någon.

Om du tycker att det säger något om mig som person så får det stå för dig, jag har inget att tillägga där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CrispVanDahl:

/-
148Om du menar gissningen på att PS5 Pro skulle bli billigare än exempeldatorn jag satte ihop så kan du i inlägget ovan se att jag uppger att jag var snett på min gissning vilket jag var. Jag har inga problem med att erkänna när jag har fel då jag tycker att det bästa sättet att lära sig och bli bättre på det man gör.

Eftersom jag inte kan se in i framtiden var det en gissning som var fel, inte ett påstående där jag försöker missleda någon.

Om du tycker att det säger något om mig som person så får det stå för dig, jag har inget att tillägga där.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att PS5 har både bättre raytracing(vart väl RDNA4 RT) och PiSSeR för uppskalning. Det kommer saknas i AMD-korten som finns i jämförelser i tråden. Så jag kan tycka att @CrispVanDahl's påstående fortfarande står sig till viss del. Även om det fortfarande är en äpple och päron jämförelse.