Okey, ett sista inlägg, det är inte alls något jag har glömt, jag tvivlar starkt på att NÅGON... vare sig konsol eller pc spelare spelar hundratals spel om året... Flera spel tillkommer i takt med att nya AAA titlar släpps bla bla bla...
Hur många av de 4000+ spel till PS4 och PS5 har du spelat? Och lägger du till att du alternerar mellan GFN och Xbox Gamepass Ultimate blir skillnaden i antal spel även mindre. Retorisk fråga du kan ställa till dig själv då jag inte har intentionen att fortsätta detta där jag hela tiden behöver upprepa mig själv.
Och räknar du mot PC generellt så... ja... börjar vi prata hundratusentals fler titlar finns det en självklar skillnad OM man har intresset utöver de senaste AAA spelen som släpps... vilket... hand on heart... inte den bredare massan har som inte redan äger pc och älskar sina indie-games och "gamla godingar" etc. Enbart Steam tror jag har ca 50k titlar listade, så en total summa av spel som existerar lär vara flera gånger större. Tror knappast någon konsolspelare skulle bli lockad att "gå över till pc" för att det finns så många coola titlar från 90-talet ha ha ha
Och woa... lägger man till en potatis mini-pc för runt 3k... så öppnar sig plötsligt en STOR värld av gamla/indie spel du kan spela direkt på den hårdvaran... woa....
Sluta försöka hitta halmstrån och jämföra kostnaden mot PC, det har noll logik som påtalats så extremt många gånger, det är extremt skilda produkter där en av dem KAN utföra samma funktionen som den andra är designad för, men har extremt många fler funktioner den kan utföra.
Sedan är det argumentet FÖR pc helt NOLL gällande antal spel... OM man vill spela konsol-exklusiva spel... då spelar antalet spel absolut noll roll, VILKA spel som finns blir det riktiga argumentet. Och om det är värt priset för dessa eller inte... kan endast individen själv värdera... men på intet sätt kan man peka på och säg: "men... men... pc är ju mycket dyrare, så jag gör en bra deal! buhu". Nej, det är två skilda produkter med helt andra användningsområden.
Oavsett om du svarar eller inte lämnar jag detta på riktigt nu då det enda jag gör är att upprepa samma saker gång på gång vilket ger samma resultat om och om igen.
Ha en fortsatt trevlig dag och njut av ditt spelare på ditt Playstation och jag hoppas du blir fortsatt nöjd med titlar och priser etc.