Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare

Hoppas fortfarande på en PS5/Pro patch!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Stativ hade jag ändå inte använt så det kvittar för egen del även om det är sniket. Skivläsaren svider däremot.
Jag spelar 95% på PlayStation och känner att uppgraderingen är tillräcklig för ett köp, för mig. Mer kraft, mer lagring och ny garanti. Men jag spelar å andra sidan inte bara Sonys egna spel utan i stort sett allt. Har man en schysst PC så är det kanske inte lika mycket värt.
Hur som helst så är andrahandsvärdet på PS5 rätt bra då nypris fortfarande är så pass högt.

Självklart gör alla ett eget val att införskaffa PRO. Jag avvaktar dock lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hoppas fortfarande på en PS5/Pro patch!

Spelade förra året och tyckte det såg riktigt bra ut.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

Spelade förra året och tyckte det såg riktigt bra ut.

Det håller jag med om, men man kan aldrig få för mycket ögongodis! 😉

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Efter 14 år har Rockstar portat red dead till pc
https://www.youtube.com/watch?v=mnvc6uC6xZE

Glöm 60fps patchar och remakes. Rockstar är ett företag som gör absolut minimum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Glöm 60fps patchar och remakes. Rockstar är ett företag som gör absolut minimum.

Ser ju klart bättre ut än orginalet på PS3:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

De gör absolut minimum förutom när det kommer till nya spelsläpp, vilket såklart är viktigast och jag tror GTA VI kommer vara otroligt. Förmodligen har moderbolaget Take2 krav på Rockstar att de ska släppa spel ibland då det annars blir så lång väntetid mellan deras släpp. Jag tar hellre ett otroligt GTA VI än att de ska lägga tid på remakes av redan bra produkter. Rockstar lägger inte själva någon tid på portar, denna och PS5/Switch porten är av Double Eleven.

Dock tycker jag de sätter alldeles för höga priser, PS5 versionen av RDR1 kostar ju typ 600 kr och kom 13 år efter PS3 versionen. Och GTA Trilogyn ska vi ens ens nämna Nä men jag litar fortfarande Rockstars egna produktioner, de har alltid levererat.

Permalänk
Medlem

https://x.com/mediamolecule/status/1843654104905855406

Dags att lagstifta nu så de förbjuds ta bort spel.

Permalänk
Medlem

Jag gillar att de skriver "OWN a digital COPY"...

Och jag som i min enfald trodde att det var licenser man "köpte"...

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Håller med. Nintendo och Microsoft har gjort samma sak med Super Mario 3D All-Stars och Forza Horizon 4 t.ex.

Förjävligt.

https://delistedgames.com/all-delisted-xbox-one-games/
https://delistedgames.com/all-delisted-nintendo-switch-games/
https://delistedgames.com/all-delisted-playstation-4-games/

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Håller med. Nintendo och Microsoft har gjort samma sak med Super Mario 3D All-Stars och Forza Horizon 4 t.ex.

Förjävligt.

https://delistedgames.com/all-delisted-xbox-one-games/
https://delistedgames.com/all-delisted-nintendo-switch-games/
https://delistedgames.com/all-delisted-playstation-4-games/

Det känns som att det måste finnas en orsak till att man väljer att plocka bort ett specifikt spel. I fallet med Forza handlade det väl om märkeslicenser för bilarna som löpte ut om jag inte minns fel och här kanske det är något annat underliggande som t.ex. soundtrack eller liknande?

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det känns som att det måste finnas en orsak till att man väljer att plocka bort ett specifikt spel. I fallet med Forza handlade det väl om märkeslicenser för bilarna som löpte ut om jag inte minns fel och här kanske det är något annat underliggande som t.ex. soundtrack eller liknande?

Absolut, vad orsaken var till att Nintendo tog bort en Mario-samling kan man också undra. Väldigt märkligt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Absolut, vad orsaken var till att Nintendo tog bort en Mario-samling kan man också undra. Väldigt märkligt.

Det kan finnas många orsaker men jag tror inte att man plockar ned spelen självmant om det inte finns goda skäl. Det kan t.ex. vara något så enkelt som en licens till en fysikmotor eller något annat som använts vid framställandet av spelet.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det kan finnas många orsaker men jag tror inte att man plockar ned spelen självmant om det inte finns goda skäl. Det kan t.ex. vara något så enkelt som en licens till en fysikmotor eller något annat som använts vid framställandet av spelet.

Det var bestämt redan innan release att det skulle finnas en kort stund.

Ville väl skapa FOMO bara helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Returnal...dra åt helvete...har inte spelat det förrän nu....och jag kommer ingenstans i det spelet...absolut ingenstans...förmodligen är det jag som suger...vill så gärna älska det spelet...men det känns svårt nu...

Permalänk
Skrivet av EdvinR:

Returnal...dra åt helvete...har inte spelat det förrän nu....och jag kommer ingenstans i det spelet...absolut ingenstans...förmodligen är det jag som suger...vill så gärna älska det spelet...men det känns svårt nu...

Kul spel. Men svåårt. Slutade själv spela det för att jag suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Housemarque är ett gäng finska sadomasochister.
Det är inte många som klarar spelet.
Tycker verkligen inte det tillför något att hindra spelare från att ta sig igenom spel på detta sätt.
Sätt trophys på hard mode men gör spel tillgängliga för alla.

Permalänk
Skrivet av EdvinR:

Håller med, försökte klara första bossen 50ggr…sen gav upp o sålde spelet…

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Mitt GOTY 2021. Antingen älskar man det, eller så kommer man inte förbi första bossen. Det blir lättare efter andra bossen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Fokusera på att inte ta skada, det är din huvuduppgift. Sen delar du ut skada när det passar.

Dels så behåller du mer hälsa då, såklart, men extra hälsa du plockar upp ökar din max hälsa istället för att bara fylla på om du har fullt när du plockar upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det är väldigt svårt i början innan man uppgraderat ett par vapen. Sen är det inga problem.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Det är väldigt svårt i början innan man uppgraderat ett par vapen. Sen är det inga problem.

Det där brukar jag lägga på utvecklarna. Att spelet är inkonsekvent/ologiskt angående svårighet är irriterande. Många spel är svårast i början. Oklart varför. T ex Sekiro har ju en hyfsad tillåtande inledning. Även Sifu är OK. Här är det som att springa in i en vägg direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Fokusera på att inte ta skada, det är din huvuduppgift. Sen delar du ut skada när det passar.

Dels så behåller du mer hälsa då, såklart, men extra hälsa du plockar upp ökar din max hälsa istället för att bara fylla på om du har fullt när du plockar upp.

Ska testa med det👍

Permalänk
Medlem

ett hafsverk
https://www.youtube.com/watch?v=gxwB2f5s850&t=1048s

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt PS5 Pro + diskläsare + psvr2. Kan inte låta bli att tänka ungefär ”jag kunde ha fått en bra pc för pengarna”.

Det gör ont i plånboken😊 Hoppas att jag inte ångrar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det tog lång tid innan jag klarade spelet. En polare var här en kväll och testade PS5 för första gången och fick då prova Returnal.

Han klarade hela spelet på första försöket när jag satt och tittade på, helt galet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Nu har jag köpt PS5 Pro + diskläsare + psvr2. Kan inte låta bli att tänka ungefär ”jag kunde ha fått en bra pc för pengarna”.

Det gör ont i plånboken😊 Hoppas att jag inte ångrar mig.

Går den fortfarande att förbeställa någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Går den fortfarande att förbeställa någonstans?

Elgiganten och Netonnet hade öppet för köp/bokning sist jag kollade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Webhallen öppnade för förbokning idag igen.