Permalänk
Medlem

Fallout 4

Hej!

Jag är ingen spelnörd i den bemärkelsen, men jag har spelat av och till med Fallout 4 i några år. Sakta men säkert har man lärt sig de flesta funktionerna, så man kan hanka sig fram...

Just nu har jag kommit fram till att börja bygga en "Reflector Platform". Dock har det hakat upp sig på uppdraget att hitta ett serum till Brian Virgil. Labbet där serumet finns ligger tydligen under jord vid C.I.T ruiner, men hur f-n hittar man ingången?????

Tacksam för svar!

/Goknulen

Flyttad till RPG. // MOD
Permalänk
Medlem

https://fallout.fandom.com/wiki/Virgil%27s_Cure

§1
Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Hmm....jag är ju fortfarande ovan jord vid C.I.T. Var finns luckan (motsv) för att ta mig ned under jord????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goknulen:

Hmm....jag är ju fortfarande ovan jord vid C.I.T. Var finns luckan (motsv) för att ta mig ned under jord????

Klicka på länken, det finns en detaljerad genomgång.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Du måste bygga teleportern. Det du behöver göra är att bygga 4 olika delar tror jag det var samt även förse dessa med ström.
Virgils serum är ett side qiest i institutet och är inget krav.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Om du har problem med ett quest, kolla vad det heter och sök på det på sidan som jag länkade i första inlägget. Det finns detaljerade genomgångar på allt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Nej nu fattar jag ingenting.... kan ni skriva så en 63-åring fattar vad ni föreslår???? Jag hittade/beslagtog ju en"curisor" och gav till Tinker Tom. Sen när jag besökte Virgil så sa han att jag hade fortfarande jobb att göra????? Hur f-n går jag vidare????

Permalänk
Skrivet av Goknulen:

Nej nu fattar jag ingenting.... kan ni skriva så en 63-åring fattar vad ni föreslår???? Jag hittade/beslagtog ju en"curisor" och gav till Tinker Tom. Sen när jag besökte Virgil så sa han att jag hade fortfarande jobb att göra????? Hur f-n går jag vidare????

du måste bygga antennen och kontrollpanelen också till din Reflector Platform för att uppdraget ska uppdateras så du kan teleportera in. är totalt 4 delar incl platformen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vi tar en sak i taget....nu vill jag ned i underjorden för att hitta serumet. Varken Tinker Tom eller Virgil vill prata med mig om något annat. Jag har kört fast och vet inte hur jag atr mig vidare...

Permalänk
Medlem

Du kan endast teleportera ned i underjorden under ruinerna av CIT. För att göra detta måste du bygga en teleporteringsmaskin nere i Jamaica Plains.

Permalänk
Medlem

Du behöver ett Courser-chip som Tinker Tom hjälper dig att knäcka koden på och ritningarna på själva teleporteringsmaskinen får du av Virgil.

Permalänk
Skrivet av Large:

Du kan endast teleportera ned i underjorden under ruinerna av CIT. För att göra detta måste du bygga en teleporteringsmaskin nere i Jamaica Plains.

öhhh what?

du kan bygga den i vilken byggaria du känner för där du har planterat huvudpersonerna för X faction för tillfället du valt att gå med.

t.ex om du vill köra slutet för minute men så kommer du få bygga den i sanctuary eller the castle.

vet inte vad det är för faction som kräver att du bygger den nere i jamaica plains...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, men är osäker om jag begriper....som sagt varken Tinker Tom eller Virgil ger mig någon hjälp. En Courser har jag redan gett till Tinker. Var hittar jag ritningar?? Var är Jamacia Plans??

Permalänk
Medlem

Snälla....skriv så en tre-åring förstår vad ni menar....."X-faction"???? "Sanctuary"????

Permalänk
Medlem

Du måste göra klart uppdraget ”The molecular level” för att bli teleporterad till The Institute.
https://fallout.fandom.com/wiki/The_Molecular_Level

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

öhhh what?

du kan bygga den i vilken byggaria du känner för där du har planterat huvudpersonerna för X faction för tillfället du valt att gå med.

t.ex om du vill köra slutet för minute men så kommer du få bygga den i sanctuary eller the castle.

vet inte vad det är för faction som kräver att du bygger den nere i jamaica plains...

Railroad är lite annorlunda. De vill att man bygger den i Mercer Safehouse.
Vilken settlement som är Mercer Safehouse bestäms slumpmässigt när man gör questen.
Har man inte gjort questen så blir det bestämt under The Molecular Level.
De puttar också in allt som behövs för att bygga (inklusive generatorer) förutom biometric scanner and military-grade circuit board i workbenchen.

Man måste ha gjort eller göra klart Tradecraft innan man kan bygga interceptorn.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Efter mycket besvär så är jag äntligen på väg igen mot nya mål....nu börjar slaget om Bunker Hill. Tack för all hjälp...återkommer säkert vid ett senare tillfälle då jag kört fast igen....

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Goknulen:

Efter mycket besvär så är jag äntligen på väg igen mot nya mål....nu börjar slaget om Bunker Hill. Tack för all hjälp...återkommer säkert vid ett senare tillfälle då jag kört fast igen....

Ta hjälp av sidan @clnr länkar ovanför. Det hjälper om man kör fast och stöter på någon av Bethesdas alla buggar. Undvik bara att läsa på i förtid vad som sker...

Säger jag som snart klockar ≈3900 timmar och har startat om Fallout 4 arton gånger. Jag har räknat, tycker det är som mysigast när man äter grillade kackerlackor och strävar i början. Har kanske bara tagit mig in i the institute en 4-5 gånger. Som nämnt slumpas det var de vill att man ska bygga teleportern.

Permalänk
Medlem

Har du kört vr versionen. Ger verkligen nytt liv. Har en bit kvar till 4000 dock.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ta hjälp av sidan @clnr länkar ovanför. Det hjälper om man kör fast och stöter på någon av Bethesdas alla buggar. Undvik bara att läsa på i förtid vad som sker...

Säger jag som snart klockar ≈3900 timmar och har startat om Fallout 4 arton gånger. Jag har räknat, tycker det är som mysigast när man äter grillade kackerlackor och strävar i början. Har kanske bara tagit mig in i the institute en 4-5 gånger. Som nämnt slumpas det var de vill att man ska bygga teleportern.

Hahaha, äntligen en till person som förstått/missförstått Fallout 4 precis som jag. Älskar att börja om

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Hahaha, äntligen en till person som förstått/missförstått Fallout 4 precis som jag. Älskar att börja om

Jag klarar inte av det. Måste vänta några år så jag hinner glömma lagom samt få den där rätta deja vu känslan. Apropå fallout såg Harriet de har en scen direkt inspirerad av fallout 4s railroad shelter.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag klarar inte av det. Måste vänta några år så jag hinner glömma lagom samt få den där rätta deja vu känslan. Apropå fallout såg Harriet de har en scen direkt inspirerad av fallout 4s railroad shelter.

Nu har jag inte sett Harriet, men är du säker på att det inte bara var the underground railroad som fanns i verkligheten som var med i filmen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Underground_Railroad

Konceptet är ju inget som Bethesda har kommit på...

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Nu har jag inte sett Harriet, men är du säker på att det inte bara var the underground railroad som fanns i verkligheten som var med i filmen?

https://en.wikipedia.org/wiki/Underground_Railroad

Konceptet är ju inget som Bethesda har kommit på...

Jo jag vet men de använder fallouts musik så tror inte det är en slump att railroad miljön är så bekant

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har du kört vr versionen. Ger verkligen nytt liv. Har en bit kvar till 4000 dock.

Kör bara VR men det kräver tålamod, det dumpar rätt ofta.
Fallout 4 VR kan med fördel köras sittande vilket är rätt skönt.
Sedan är ju Fallout 4 suveränt eftersom det aldrig tar slut, kommer hela tiden nya moddar.
Sim Settlement 2 och Fallout London är ju som 2 helt nya AAA spel. Innehåll och röstskådespeleriet är suveränt.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Kör bara VR men det kräver tålamod, det dumpar rätt ofta.
Fallout 4 VR kan med fördel köras sittande vilket är rätt skönt.
Sedan är ju Fallout 4 suveränt eftersom det aldrig tar slut, kommer hela tiden nya moddar.
Sim Settlement 2 och Fallout London är ju som 2 helt nya AAA spel. Innehåll och röstskådespeleriet är suveränt.

Jag kunde aldrig spela fallout 4 vr när det släpptes pga krascherna men någonstans på vägen fixades det gör mig.

Har inte vågat på mig några moddar dock.
Ärligt är det väldigt få spel som inte fungerar sittandes. Roomscale är skönt men det är fascinerande fysiskt tufft lira ståendes 24/7 lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Loop.......

Hej! Nu har jag valt sida....det blev Railroad. Både Brotherhood och Institute är jämnade med marken men....
Nu har jag börjat jobba åt Preston Garvey, men hans uppdrag bara loopar runt...jag har nog utplånat Dunwich Borers typ tre gånger och börjat tröttna på det. Var hittar jag nya uppdrag tro...????

/Christer

Permalänk
Medlem

Loop....igen

Ingen som vill svara på mitt inlägg????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goknulen:

Ingen som vill svara på mitt inlägg????

Om du trycker på M för att få fram kartan och håller musmarkören över Dunwich-gruvan. Står det då "Cleared"?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goknulen:

Hej! Nu har jag valt sida....det blev Railroad. Både Brotherhood och Institute är jämnade med marken men....
Nu har jag börjat jobba åt Preston Garvey, men hans uppdrag bara loopar runt...jag har nog utplånat Dunwich Borers typ tre gånger och börjat tröttna på det. Var hittar jag nya uppdrag tro...????

/Christer

Bug?

Preston vill att man dödar raiders (oftast) och bygger nya Settelments. Möjligen behöver du fler settelments för att han ska gå vidare i questlinen.

Efter ett tag ger han dig ett uppdrag att återta "The Castle" åt Minutemen.

Visa signatur

Utan spaning, ingen aning.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Jag återkommer....!