Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Experience an enhanced version of #LordsoftheFallen with #PS5Pro from 7th Nov featuring a 40% increase in pixel density:
> Performance Mode: Rich visual detail at 4K60 with sharper distant details & refined textures
> Quality Mode: Runs at a native 4K30 for higher visual fidelity
https://x.com/lotfgame/status/1851300543681216895

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Alla dessa killgissningar för ca 11 000, absurt

Håll ut en vecka till.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på legit ställen/sidor där man kan hitta bakgrunder till sin PS5a? Hade varit nice att kunna ändra efter högtider osv. 😁

Permalänk
Medlem

Regarding Firewalk, as announced in early September (An Important Update on Concord), certain aspects of Concord were exceptional, but others did not land with enough players, and as a result we took the game offline. We have spent considerable time these past few months exploring all our options.

After much thought, we have determined the best path forward is to permanently sunset the game and close the studio.   I want to thank all of Firewalk for their craftsmanship, creative spirit and dedication.
https://sonyinteractive.com/en/news/blog/an-update-from-plays...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Regarding Firewalk, as announced in early September (An Important Update on Concord), certain aspects of Concord were exceptional, but others did not land with enough players, and as a result we took the game offline. We have spent considerable time these past few months exploring all our options.

After much thought, we have determined the best path forward is to permanently sunset the game and close the studio.   I want to thank all of Firewalk for their craftsmanship, creative spirit and dedication.
https://sonyinteractive.com/en/news/blog/an-update-from-plays...

Äsch, då blir det inget F2P av Concord.

Permalänk
Konsolgrävare

Still Wakes the Deep 108kr

https://www.amazon.se/dp/B0D231NQRN?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Första segmentet i videon handlar om PS5 Pro. Bara 8 dagar kvar nu.

Permalänk
Medlem

Updated list of PS5 Pro enhanced games (as of October 29, 2024)
Complete list of PS5 Pro enhanced games confirmed thus far is as follows:

Alan Wake 2
Albatroz
Apex Legends
Assassin’s Creed Shadows
Bad Cheese
Baldur’s Gate 3
Croc Legend Of The Gobbos
The Callisto Protocol
The Crew Motorfest
CyubeVR
Dead Island 2
Dead Rising Deluxe Remaster
Demon’s Souls
Diablo IV + Vessel Of Hatred
Dragon Age: The Veilguard
Dragon’s Dogma 2
Dwarf Journey
Dynasty Warriors: Origins
EA Sports College Football 25
EA Sports FC 25
EA Sports Madden NFL 25
Elemental War Clash
Empire of the Ants
Enlisted
Everspace 2
F1 24
Fears to Fathom – Ironbark Lookout
The Finals
Final Fantasy VII Rebirth
The First Descendant
Fortnite
God Of War Ragnarok
Gran Turismo 7
Helldivers 2
Hitman [3] World Of Assassination
Hogwarts Legacy
Horizon Forbidden West
Horizon Zero Dawn Remastered
Kayak VR Mirage
The Last of Us Part I
The Last of Us Part II Remastered
Lies of P
Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
Lords Of The Fallen
Madden NFL 25
Marvel Rivals
Marvel’s Spider-Man 2
Marvel’s Spider-Man Miles Morales
Marvel’s Spider-Man Remastered
Marvel’s Wolverine
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater
The Midnight Town Stories: Adam’s Diary
Mortal Kombat 1
My Little Universe
Naraka: Bladepoint
No Man’s Sky
Outbreak: Shades Of Horror Chromatic Split
Planet Coaster 2
Pro Baseball Spirits 2024-2025
Promise Mascot Agency
Quantum Error
Ratchet & Clank: Rift Apart
Redacted
Resident Evil 4
Resident Evil Village
Retrieval
Rise of the Ronin
Rogue Flight
Sanguis Luna
Smells Like A Mushroom
Spine: This is Gun Fu
Star Wars Jedi Survivor
Star Wars Outlaws
Stellar Blade
Test Drive Unlimited: Solar Crown
Towers of Aghasba
Truck Simulator 24 American Driver
UFC 5
Unreal Kingdoms
Until Dawn
Warframe
War Thunder
World of Warships: Legends

https://www.playstationlifestyle.net/2024/10/29/ps5-pro-enhan...

Permalänk
Medlem

Ser ändå ut som ett klistermärke?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Horizon Zero Dawn Remastered launches tomorrow: Nixxes details the collaboration that upgraded Aloy’s first adventure
https://blog.playstation.com/2024/10/30/horizon-zero-dawn-rem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ser ut som ett klistermärke som sitter på plasten. Kolla nedre, högra hörnet.

Permalänk
Medlem

PS+ Essential November 2024:

-Hot Wheels Unleashed 2 – Turbocharged
-Ghostwire: Tokyo
-Death Note Killer Within

https://blog.playstation.com/2024/10/30/playstation-plus-mont...

Mitt PS+ rinner ut denna månad och som det har sett ut med PS+ spel på senaste kommer jag nog inte förnya förrän GTA VI: Online kommer Kör nästan bara singleplayer exclusives på PS5.

Permalänk
Medlem

Nice! Jag och grabben har kört mycket Hot Wheels 1 och fingrade på köp-knappen för 2an häromdagen, men det bliver inget.
Han kommer bli jäkligt glad för det spelet. 👍

Permalänk
Medlem

Elgiganten har 100+ i sitt centrallager i jönköping och bekräftade det nyss. Netonet kommer börja skicka ut sina imorgon innan släppdatum, men kan inte bekräfta detta. På reddit är det bilder det redas finns i lager. Ser bra ut för oss!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Går att boka på Power

DualSense Edge Wireless Controller – 30th Anniversary Limited Edition

https://www.power.se/gaming/playstation/playstation-kontrolle...

Gissar inte så många bokade den som 'vann' utlottningen, de ville ha konsolen.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hmm... ska man fynda en extra begagnad eller ta denna? Så sjukt vad dyra alla kontroller är. Och nej jag vet Pron är dyr den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Hmm... ska man fynda en extra begagnad eller ta denna? Så sjukt vad dyra alla kontroller är. Och nej jag vet Pron är dyr den med.

Denna är bara samlarvärde eller om man gillar utseende.
Begagnade med stickdrift är knappast värt.
Då är det annars bättre du köper en vanlig på black friday .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Denna är bara samlarvärde eller om man gillar utseende.
Begagnade med stickdrift är knappast värt.
Då är det annars bättre du köper en vanlig på black friday .

Nu har jag inte hängt med på tåget när det gäller kontroller. Brukar dessa också prissänkas?

Minns att de flesta butikerna i våras reade ut för 600:- Men jag misstänkte att det berodde på att de sålde av lagren inför en ny leverans av kontroller (Sony tenderar att göra ändringar under produktion).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Nu har jag inte hängt med på tåget när det gäller kontroller. Brukar dessa också prissänkas?

Minns att de flesta butikerna i våras reade ut för 600:- Men jag misstänkte att det berodde på att de sålde av lagren inför en ny leverans av kontroller (Sony tenderar att göra ändringar under produktion).

Limited edition är borta när de är slutsålda och kan sedan endast köpas på begmarknaden.
De vanliga är på rea då och då. Som lägst var de nere under 500kr, men det var innan inflationen skenade.
Köp inget från fyndiq, det är piratkopior.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Limited edition är borta när de är slutsålda och kan sedan endast köpas på begmarknaden.
De vanliga är på rea då och då. Som lägst var de nere under 500kr, men det var innan inflationen skenade.
Köp inget från fyndiq, det är piratkopior.

Gjorde redan misstaget att försöka få tag på en via Teknikdelar, en sida jag nu hatar.

Är medveten om Limited såklart men jag bryr mig mer om att spara allt jag kan med tanke på vad man redan betalar för Pron + skivläsare, man har försökt prismatcha som en dåre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Gjorde redan misstaget att försöka få tag på en via Teknikdelar, en sida jag nu hatar.

Är medveten om Limited såklart men jag bryr mig mer om att spara allt jag kan med tanke på vad man redan betalar för Pron + skivläsare, man har försökt prismatcha som en dåre.

Jag köpte min på inet 399 förra året vid BF
Mvh

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Går att boka på Power

DualSense Edge Wireless Controller – 30th Anniversary Limited Edition

https://www.power.se/gaming/playstation/playstation-kontrolle...

Gissar inte så många bokade den som 'vann' utlottningen, de ville ha konsolen.

TAAAAAACK! Så uppskattat. Letat länge.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

PlayStation 5 Pro does not work with the slim plates.
https://www.reddit.com/r/playstation/comments/1gfr6ot/playsta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

PlayStation 5 Pro does not work with the slim plates.
https://www.reddit.com/r/playstation/comments/1gfr6ot/playsta...

Var ju redan bekräftat på Amazon Japan för några veckor sen.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jodå, jag är fullt medveten om vad det är. Det är värt för mig bara för att få 4 år nyare hårdvara i resten av generationen.
Även nice med att slippa den förbannade "60 fps VS fidelity". Ett av dom största skälen till att jag spelar konsol är för att jag _INTE_ orkar hålla på att sitta och fippla med "settings", jag vill ha en upplevelse där utvecklarna löst det åt mig. Därför blev jag riktigt besviken första gången jag fick hem ett PS5 spel med den frågan, det var inte riktigt "next-gen" för mig.

Jag skulle som jag sagt tidigare inte ha några problem med att få ut en uppdaterat konsol vartannat/tredje år.

Valmöjlighet är något negativt? Det var något nytt. Man upphör aldrig att förvånas över vad folk hittar på att gnälla om...
Och avsaknad av valmöjlighet är "next-gen"? Ok...

Den lösning som du säger att utvecklarna ska göra är förövrigt inget annat än att ge dig just det, avsaknad av valmöjlighet.

Sen vet jag inte riktigt varför du tror att du behöver sitta och fippla på inställningen heller?

Och nej, inställningen kommer inte försvinna med Pro om du trodde det. Det kommer komma Pro-spel med valmöjlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Var ju redan bekräftat på Amazon Japan för några veckor sen.

Det märkliga här är ju att det tycks vara en onödig begränsning. Plattorna som sådana har samma fysiska mått, både övre och undre. Men på de övre sitter fästena på något olika positioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det märkliga här är ju att det tycks vara en onödig begränsning. Plattorna som sådana har samma fysiska mått, både övre och undre. Men på de övre sitter fästena på något olika positioner.

Absolut, hade också föredragit att köpa befintliga slim-covers speciellt när dom lanserat fler färger nyligen.
Hoppas iaf att svarta covers släpps snart.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

De vill antagligen släppa speciella, dyrare, covers till PRO'n och inte låta folk återanvända sina slim-covers. Är besviken fastän jag inte har några planer på att byta covers själv.