Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Har inte tänkt så mycket exakt på vilken dag den nya designen kom, utan kollade bara vilket datum denna nyhetspost lades upp

Ja, information (men bara med tydlig information om mobilvarianten) lades ut några dagar i förväg.

Skrivet av FX9:

Såg även att dom skrev följande i första posten:

Jo, jag såg också det: #20637881

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det som jag undrar är varför ni inte kör en beta program i några månader innan ni byter design? Är det inte bättre än att ni får hundratals tråkiga kommentar efter ni har redan släppt ändringen?
Överlag känns det här som en ändring som var gjort inte för att förbättra forumet, utan istället för att några anställda programmerara/UI/UX designers ska visa upp att de "behövs".

Permalänk
Medlem

Stryker min kommentar här eftersom svaret nedan kom så tätt inpå.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av evil penguin:

Jag hoppas att synpunkterna som upprepas om och om igen i tråden kan sammanställas och gås igenom lite tidigare än så?

Skrivet av izzie:

Det hade varit trevligt med lite bemötande av kritiken från era medlemmar. @Enviro

Skrivet av OSkar000:

Ja, det här var inte riktigt vad jag hade önskat mig

Nån kommentar från redaktionen hade varit intressant nu...

Tack för all feedback! Vi uppskattar verkligen engagemanget och kommer att gå igenom och analysera alla synpunkter noggrant. Vi återkommer när vi gjort det. Vad resultatet blir av det arbetet är för tidigt att säga men mer feedback är bra feedback, så fortsätt skriv vad ni tycker och tänker om designen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Det som jag undrar är varför ni inte kör en beta program i några månader innan ni byter design? Är det inte bättre än att ni får hundratals tråkiga kommentar efter ni har redan släppt ändringen?
Överlag känns det här som en ändring som var gjort inte för att förbättra forumet, utan istället för att några anställda programmerara/UI/UX designers ska visa upp att de "behövs".

Det tror jag inte. Jag tror de har för få designers/utvecklare och därför har de valt att köra "samma" design på olika plattformar, där den populäraste plattformen har fått bestämma

Permalänk
Medlem

Behövs det två knappar för att komma till samma sida? Likadant i webläsaren som i mobilen, om man håller mobilen i vågrätt läge.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det tror jag inte. Jag tror de har för få designers/utvecklare och därför har de valt att köra "samma" design på olika plattformar, där den populäraste plattformen har fått bestämma

Jag skulle gärna se siffror på det, för personligen tror jag att PC är vanligare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Lite besviken på att det visas betydligt färre rader i boxarna för "Nytt i Forumet" och "Senaste privatannonser".

Håller med, nu är man ju tvungen att klicka för att se hela textraden, samt så är det mindre man ser nu på den nya.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Oftast är det ju den lilla skaran som är högljuddast.

Den lilla skaran är också de som är aktiva och som skriver inlägg, utan den lilla skaran så är ju forumet dött.

Vet vem, kanske bara mobilanvändarna läser artiklar och tester? (Nu tror jag ju inte det...)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m4gnify:

Jag skulle gärna se siffror på det, för personligen tror jag att PC är vanligare

Mobil är tyvärr vanligast enligt SweClockers egna data. #20638145

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Värt att notera är att de siffrorna är fyra och ett halvt år gamla, andelen som besöker med dator har högst troligen inte ökat sedan dess.

Det sagt, gissar att det är rätt så stor skillnad mellan de som inte är medlemmar och bara läser, och de som är medlemmar och aktiva i forumet. Räcker bara att läsa reaktionerna i tråden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Men vilken procent av dessa besökare skriver inlägg på forumet eller skapar annonser på marknaden?

Skillnad på de som bläddrar nyheter på framsidan jämfört med de som är aktiva skulle jag tro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Behövs det två knappar för att komma till samma sida? Likadant i webläsaren som i mobilen, om man håller mobilen i vågrätt läge.

<Uppladdad bildlänk>

Ser dessutom jäkligt "blockigt" ut. Skulle räckt med bara titeln att trycka på för vardera kategori tycker jag. De stora rektanglarna bara sticker i ögonen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Men vilken procent av dessa besökare skriver inlägg på forumet eller skapar annonser på marknaden?

Skillnad på de som bläddrar nyheter på framsidan jämfört med de som är aktiva skulle jag tro

Jo, det tror jag visserligen också. Samtidigt som procentandelen mobil nog ökat sedan dess också.

Men hur som helst hoppas jag verkligen på en pudel och omarbetning här. Det är inte många i tråden som uttrycker att de gillar den nya layouten, och de kritiska inläggen har fler likes än jag någonsin sett i en enstaka tråd.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Tack för all feedback! Vi uppskattar verkligen engagemanget och kommer att gå igenom och analysera alla synpunkter noggrant. Vi återkommer när vi gjort det. Vad resultatet blir av det arbetet är för tidigt att säga men mer feedback är bra feedback, så fortsätt skriv vad ni tycker och tänker om designen.

"Feedback" och "engagemang" låter nog bra i ledningsgruppsmötet. Men det här är ju unison negativ kritik och inget annat. Rulla tillbaka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

"Feedback" och "engagemang" låter nog bra i ledningsgruppsmötet. Men det här är ju unison negativ kritik och inget annat. Rulla tillbaka?

Vi har feedback från intressenterna som driver engagemang så att de är mer committade till brandet...

Permalänk
Medlem

Som så många andra redan påpekat så är nya desktopversionen kass. Såg nyheten om att ni skulle rulla ut en ny mobilversion men klickade inte in på den artikeln då jag inte använder mobilen för att navigera på Sweclockers, så blev väldigt förvånad när jag gick in på sidan och den såg ut som att den var anpassad för mobilskärmar.

De största problemen är i högerkolumnen:
Enormt stora vita feta knappar som länkar till forum/annonser/artiklar som sticker i ögonen när det mörka temat används. Desktopversionen bör vara anpassad till muspekare så blaffiga knappar blir bara något onödigt som stjäl utrymme. Bättre hade varit att enbart ha direktlänkarna vid själva kategorirubrikerna utan att ha redundata knappar under.

Pratbubbleikonerna framför siffrorna som indikerar antalet inlägg för trådar stjäl också onödigt mycket utrymme som bättre kan användas till att visa mer av trådrubriken. Kanske bättre att utforma den orange bakgrunden som en pratbubbla om man nödvändigtvis ens behöver en pratbubbla för att indikera att det är antalet kommentarer som visas?

Väldigt mycket padding runt texten i länkarna till trådar/annonser/artiklar, var mycket bättre i den gamla versionen där det dels fick plats längre text, men även fler länkar vilket gjorde det mer lättöverskådligt och lättare att hitta något intressant att klicka sig vidare till.

Hoppas att ni kan rulla tillbaka till den vettiga äldre versionen så snart som möjligt och sedan fixa det som så många påpekat här i tråden innan ni rullar ut en ny desktopversion som är anpassad till muspekare istället för pekskärm.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

Känns väl spontant som om att desktop-versionen behöver ses över (där jag sitter mest). Ogillar när man sätter en smal kolumn i mitten av skärmen och kastar bort 70% av ytan (som dessutom ändrar bredd mellan nyhetsflödet och forum-delen).

Det är ju i princip mobildesignen som återanvänds, vilket sparar tid osv, men det är lite äckligt

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Det kanske är dags att sluta besöka Sweclockers och betala för annonser när försämringar likt denna körs igenom utan hänsyn till vad medlemmarna faktiskt vill ha.

Att döma från det enda svaret verkar de inte särskilt intresserade av att gå tillbaka.

Skeppet måste sjunka innan det kan bärgas

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

De kanske kommer fram till att ändringen var lyckad eftersom det har resulterat i att vi har kommenterat och engagerat oss som aldrig förr! Ändringen blir därför permanent 🤪

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Bikta dig.

Nu är det Ni behöver skriva ett inlägg som ni klistrar direkt på framsidan om Att ni pausar allt arbete och går igenom ERA medlemmars tankar som tas upp här, för kritiken som lyfts fram är man brukar kalla "öronbedövande".

Kommunikation är nyckelordet här.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Eh varför är de telefonversion på desktop :/

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Desktopversionen är värdelös nu. Varför är halva ytan tom?

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av backspace:

Bikta dig.

Nu är det Ni behöver skriva ett inlägg som ni klistrar direkt på framsidan om Att ni pausar allt arbete och går igenom ERA medlemmars tankar som tas upp här, för kritiken som lyfts fram är man brukar kalla "öronbedövande".

Kommunikation är nyckelordet här.

När vi gått igenom all feedback och har något att kommunicera, så kommer vi givetvis göra det. Inte innan.

Permalänk
Medlem

Det här var ingen höjdare direkt. Fördrar eran gamla design den var riktigt nice. Mobilversionen har gått ett steg fram och två steg bak. Desktop versionen har gått tre steg bakåt imo.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av octopec:

Desktopversionen är värdelös nu. Varför är halva ytan tom?

Hemsidan är lika bred som den alltid har varit (1270px), det bara känns som den har minskat i bredd för den nya designen.
Tänk på att de inte kan öka bredden för då kan de inte inte backgrundsreklamen (som kommer ibland bara) och högerställda reklamen.

---

För er som kör Stylus har jag snart gjort en ny Usercss som ändrar en del på sidan. Mer info kommer.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Denna ändring+ att det i princip inte finns något av värde på förstasidan längre = bokmärke direkt in i forumet och AdBlock på.
Denna sida har gått ned sig ordentligt.
Återanvändning av artiklar, clickbait-nyheter i sann Aftonbladet-anda.
Krönikor, känns som det är dravel om ingenting.
Typ inga tester längre. "MISSA INTE" med mera ointressant.

Aftonbladet med forumdel helt enkelt.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Denna ändring+ att det i princip inte finns något av värde på förstasidan längre = bokmärke direkt in i forumet och AdBlock på.
Denna sida har gått ned sig ordentligt.
Återanvändning av artiklar, clickbait-nyheter i sann Aftonbladet-anda.
Krönikor, känns som det är dravel om ingenting.
Typ inga tester längre. "MISSA INTE" med mera ointressant.

Aftonbladet med forumdel helt enkelt.

Nu är du orättvis.
På aftonbladet så får rubrikerna plats så man ser vad man skall trycka på!
xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

Nu är du orättvis.
På aftonbladet så får rubrikerna plats så man ser vad man skall trycka på!
xD

Sant!

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Tycker även framsidan är mycket sämre. Alla artiklar är alldeles ihopklämda. Kommenteraknappen är distraherande. Orimligt svårt att identifiera det relevanta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080