Elgigantens erbjudande på Pixel 9 (utbruten ur fynddiskussionstråden) [kampanjen nu avslutad]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Ja men dealen är ändå död för nu kostar telefonen 600kr/månad istället för 150kr/månad (Pixel 9 Pro XL 128GB).

Men inbyteskampanjen med 4000kr extra avdrag lever ju fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Men inbyteskampanjen med 4000kr extra avdrag lever ju fortfarande.

Jo, men pixeln kostar med dessa 4tkr fortfarande ca 10tkr isället för gratis..

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Där gratis betyder nästan 6000:- i abbonemangskostnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Där gratis betyder nästan 6000:- i abbonemangskostnader.

249*21= 5229:- hos Tre för 24 månader med 20 Gb surf med 5G inkluderat.

Antar att dom flesta redan betalat en månadskostnad tidigare på sitt abonnemang eller kontantkort för detta.

165:- hos Fello hade jag fått betala för 16 Gb.

Räknar jag bort dom 3 fria månader så blir prisskillnaden +53:-/mån inklusive en Pixel 9 pro xl 128Gb kostar mig då 1272 kr och 4 Gb mer surf i månaden.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

249*21= 5229:- hos Tre för 24 månader med 20 Gb surf med 5G inkluderat.

Antar att dom flesta redan betalat en månadskostnad tidigare på sitt abonnemang eller kontantkort för detta.

165:- hos Fello hade jag fått betala för 16 Gb.

Räknar jag bort dom 3 fria månader så blir prisskillnaden +53:-/mån inklusive en Pixel 9 pro xl 128Gb kostar mig då 1272 kr och 4 Gb mer surf i månaden.

Värt att tänka på (och vad som fick mig att skippa den här dealen) är att Tre har betydligt sämre täckning än Telia. Ska man då behålla sitt gamla abonnemang + betala för Tre i 24 månader så blir det inte lika attraktivt.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av Exydia:

Värt att tänka på (och vad som fick mig att skippa den här dealen) är att Tre har betydligt sämre täckning än Telia. Ska man då behålla sitt gamla abonnemang + betala för Tre i 24 månader så blir det inte lika attraktivt.

Beror också på var man rör sig; för egen del blir det oftare utanför EU's roamingavtal än på platser i Sverige (som mycket riktigt är många) där Tre inte har täckning. För mig är alltså 3Världen klart mer värdefullt.

Permalänk
Medlem

Undrar om vi kan se fram emot något hyffsat erbjudande på P9 till "blackfriday-week-month"-perioden, utan abb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Hade du valt Halebop istället hade det blivit 339:-/mån inklusive 40Gb surf och detta Elgiganten ville sälja åt mig först då jag bor i Norra Sverige men flyttar söderut snart och mitt abonnemang startar inte förrens jag är plats.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Undrar om vi kan se fram emot något hyffsat erbjudande på P9 till "blackfriday-week-month"-perioden, utan abb

Många säljer sina begagnat nu oöppnade från denna kampanj på Tradera, Swedroid och Blocket om du vill köpa en kontant utan abonnemang.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Många säljer sina begagnat nu oöppnade från denna kampanj på Tradera, Swedroid och Blocket om du vill köpa en kontant utan abonnemang.

Ja, typ till fullt pris mer eller mindre, ockrare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Ja, typ till fullt pris mer eller mindre, ockrare..

Fullt pris vet jag inte, går att få tag på 128 varianten från 7100kr på blocket och 256 varianten från 8000kr. Nästan halva priset jämfört med butik. Din ribba för ocker pris verkar lågt satt 🙂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, Asus TUF OC RX 7900XTX 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Fullt pris vet jag inte, går att få tag på 128 varianten från 7100kr på blocket och 256 varianten från 8000kr. Nästan halva priset jämfört med butik. Din ribba för ocker pris verkar lågt satt 🙂

Första jag hittade på blocket var över 11000, sedan slutade jag kolla.

Med tanken på att de fick telefonen gratis, så ja ocker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Ja, någon där på blocket borde ju ge dig en gratis ja! 😉

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, Asus TUF OC RX 7900XTX 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Då vet du inte vad ocker är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Nu vill jag inte försvara de som säljer vidare telefonen för att göra någon tusenlapp, men hur tänker du när telefonen är gratis? Jag förstår mig inte riktigt på dem som stirrar sig blind på "delbetalningen av telefon" för att avgöra priset på telefonen.

För mig innebar det en ökning på ca 140kr/månad från ett obundet abonnemang till ett, i mina ögon, sämre abonnemang som är låst i 24 månader. Att få en Pixel 9 Pro XL för under 3000kr (140kr*24) i totalkostnad gjorde att jag tog dealen och nu är jag bunden i två år. Priset skiljer såklart från person till person, men oavsett kostnad för tidigare abonnemang, så är priset att du binder upp dig i 2 år. Dessutom var man tvungen att ha en annan telefon i inbyte, även om värdet på den kunde vara nära 0.

Om du har ett sätt att undvika denna bindningstid och fortfarande behålla telefonen, så dela gärna med dig, jag är intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Vilken annan vara kan du köpa för halva priset oöppnad köpt dagen före ?

Kan lätt köpa en Ryzen 7 7800X3D för halva nypriset oöppnad i kartong bara skicka pm.

Gärna moderkort itx och ddr5 helt nya för halva nypriset till cpu.

Får nog inte många svar om jag testade marknaden, blocket mfl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Om du har tur så kanske du får en telefon på Black week med 40% rabatt mot rekpris (OM du har tur, jag tror mer 25%).
Räkna på det o jämför med priserna som ligger ute nu från dem som bundit sina abb för att få telefonen billigare (vilket du oxå kunnat göra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Inte när jag räknade och köpte

Pixel 9 128GB

10 790kr - 4 000kr = 6 790kr vilket jag också betalade.
Ditt alternativ "gratis" fanns inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Inte när jag räknade och köpte

Pixel 9 128GB

10 790kr - 4 000kr = 6 790kr vilket jag också betalade.
Ditt alternativ "gratis" fanns inte

Du har du inte köpt vad de andra här i tråden köpte. Det ursprungliga erbjudandet för exempelvis XL 128GB som fanns förra månaden var 399:-/mån:-, varav 249:-/mån för abonnemanget och 150:-/mån för mobilen, dvs totalkostnaden för mobilen var totalt 3600:-. Om man då bytte in en mobil fick man 4000:- extra rabatt, dvs mobilen gratis och man betalar bara för abonnemanget, varav tre månader gratis. 249 x 21 = 5229:-.

Edit: Eh vänta, det var alltså vanliga Pixel 9 du köpte och inte Pro? Då har du betalat mer för en något sämre telefon, och utan abonnemang. Grattis antar jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocc:

Du har du inte köpt vad de andra här i tråden köpte. Det ursprungliga erbjudandet för exempelvis XL 128GB som fanns förra månaden var 399:-/mån:-, varav 249:-/mån för abonnemanget och 150:-/mån för mobilen, dvs totalkostnaden för mobilen var totalt 3600:-. Om man då bytte in en mobil fick man 4000:- extra rabatt, dvs mobilen gratis och man betalar bara för abonnemanget, varav tre månader gratis. 249 x 21 = 5229:-.

Edit: Eh vänta, det var alltså vanliga Pixel 9 du köpte och inte Pro? Då har du betalat mer för en något sämre telefon, och utan abonnemang. Grattis antar jag...

Du pratar abonnemang och avbetalning. Jag pratar köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Du pratar abonnemang och avbetalning. Jag pratar köp.

Den totala summan du hade betalat, inklusive abonnemang, var 5229:- för en Pro XL 128GB. Så du har gjort ett betydligt sämre köp när du har betalat 1561:- mer för en sämre mobil, och du har dessutom gått miste om ett abonnemang under 24 mån. Men du gör som du vill, så länge du är nöjd antar jag. Jag vet bara iaf att jag inte hade varit nöjd med det köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Jag gjorde just detta, behöll nuvarande (Fello 21Gb för 145kr/mån) för att jag främst inte vill bli av med mitt extremt fördelaktiga abbonemang men också pga teckningen. Ändå ett väldigt bra pris för en Pixel 9 Pro och så kan jag sälja min nuvarande Pixel 7 Pro för runt 3000kr i dagsläget.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Har också funderat på att sälja.

• Hur krångligt och säkert är det?

• Behöver man skicka kvitton med personnr?

• Tradera, blocket eller var?

Något sent svar.
Hur krångligt och säkert är det?

Tycker inte det är krångligt alls och hur säkert det är kan vara en chansning, den enda risk jag ser är att mottagaren påstår sig ha fått ett tomt paketö Men jag filmar varan, när den packas ned och när den försluts och filmar återigen vid inlämning för min egen skull. Sedan vägs det och vid eventuell tvist antar jag att båda parter måste bevisa att varan aldrig låg i försändelsen och då bör väl således mottagen försändelse också vägas av mottagaren.

Detta har dock aldrig hänt mig och jag har sålt skärmar för 14k, Steam Decks, en stationär dator för ett värde av 18k. Allt utan bekymmer.

Utöver det behöver man fota varan, skriva en utförlig annons (Detta slarvade jag dock med vid försäljning av Pixeln) och sedan knalla ned till ombudet där dom skriver ut fraktsedeln efter att du uppvisat QR-koden Blocket skickar till dig efter fullgjort köp.

• Behöver man skicka kvitton med personnr?

Ja, det måste man. Det ser jag dock ingen risk i. Googlar dom mitt namn och adressen som står som avsändare så hittar dom det ändå.

• Tradera, blocket eller var?

Jag använder endast Blocket.

Det krångligaste är nog besvärliga intresseter egentligen, skriver ett citat här från en som var intresserad av min Pixel.

Köpare
Hej! Kan du skicka bild på kvitto? Stryk över känsliga uppgifter

Jag
Hej, nej. Kvittot fås och ses vid köp.
Köpare
För att? Du erbjuder ju skicka. Bevis för att den är köpt legit.
Jag
Det är väl ovidkommande för dig egentligen.
Men du kan ju vara någon som har en olegit telefon och vill framhäva den som legit genom att använda mitt kvitto utan känsliga uppgifter.

Ibland behöver man bara ta ett nej och säga ''Tack, då är jag inte intresserad''.

Köpare
Men snälla nån, du bor verkligen under en sten..
Jag
Haha jaså.

Du vet att du kan häva köpet om kvittot inte fås i och med att det är stipulerat i annonsen att det medföljer?

Köpare
Jo tack, jag är läskunnig
Jag
Vad bra, då borde du kunna förstå att kvittot är irrelevant i det här stadiet vid ett köp och inte förolämpa någon för att den tolkar en situation annorlunda än dig.
Köpare
Kvittot är högst relevant. Finns fler annonser, hejsvejs.

Enheten blev såld direkt efter avslutad konversation med den här göken.

Skrivet av frong:

Hur tror du att detta lilla lilla köpet påverkar din position vid förhandling av hus-/bygglån? Eller har du tänkt låta det gå till kronofogden?

Jag var under tron att alla avbetalningar påverkade ens kreditvärdighet och i sin tur sin förmåga att förhandla med banken. Men än så länge har ingenting förändrats i min app som heter ''Kreddy''.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robocc:

Den totala summan du hade betalat, inklusive abonnemang, var 5229:- för en Pro XL 128GB. Så du har gjort ett betydligt sämre köp när du har betalat 1561:- mer för en sämre mobil, och du har dessutom gått miste om ett abonnemang under 24 mån. Men du gör som du vill, så länge du är nöjd antar jag. Jag vet bara iaf att jag inte hade varit nöjd med det köpet.

Njä... Det är ju för inte en korrekt jämförelse. Jag har redan ett obundet abonnemang för 86kr/mån. Varför skulle jag då vilja binda mig för ett betydligt dyrare abonnemang i två år? Ur mitt perspektiv ett betydligt sämre alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Njä... Det är ju för inte en korrekt jämförelse. Jag har redan ett obundet abonnemang för 86kr/mån. Varför skulle jag då vilja binda mig för ett betydligt dyrare abonnemang i två år? Ur mitt perspektiv ett betydligt sämre alternativ.

Man kan vända på det också. Du hade köpt en mobil för 5229kr och på köpet så hade du fått ett abonnemang på 2 år som kan välja att inte använda om det inte passar.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Man kan vända på det också. Du hade köpt en mobil för 5229kr och på köpet så hade du fått ett abonnemang på 2 år som kan välja att inte använda om det inte passar.

Kanske det, men avbetalning och leva på kredit har aldrig tilltalat mig. Jag köper på riktigt med de pengar jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Kanske det, men avbetalning och leva på kredit har aldrig tilltalat mig. Jag köper på riktigt med de pengar jag har.

Eftersom mobilen blev gratis handlar det inte så mycket om kredit och avbetalning utan i princip bara om ett abonnemang som kostar 249 kr/mån i 21 månader. Men du kanske är främmande för abonnemang också?

Permalänk
Medlem

Det roligaste av allt är att det förmodligen är många som köpt denna Pixel 9 Pro som annonserar på blocket..

Säkert samma personer som klagar på andra som köper konsert eller sportbiljetter och säljer dyrare i andrahand.

Är väl samma sak detta egentligen?
Köpa upp telefoner som man inte ens vill ha? För att sälja med profit? Nu kanske någon som verkligen ville ha en viss Pixel 9 Pro modell och faktiskt använda den blev utan för att det var slutsålt i den butiken.

Kryllar av Pixel 9 Pro på blocket såg jag.

För mig personligen, så köp och sälj för all del med hur mycket profit man vill. Är helt för en fri marknad där utbud och efterfrågan bestämmer priset men ger mig fan på att det finns hycklare som klagar på biljettscalping men samtidigt tycker det är helt okej att genomföra sånna här deals utan att ens vilja ha telefonen från första början.

"Det är okej, så länge jag tjänar på det" 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Det roligaste av allt är att det förmodligen är många som köpt denna Pixel 9 Pro som annonserar på blocket..

Säkert samma personer som klagar på andra som köper konsert eller sportbiljetter och säljer dyrare i andrahand.

Är väl samma sak detta egentligen?
Köpa upp telefoner som man inte ens vill ha? För att sälja med profit? Nu kanske någon som verkligen ville ha en viss Pixel 9 Pro modell och faktiskt använda den blev utan för att det var slutsålt i den butiken.

Kryllar av Pixel 9 Pro på blocket såg jag.

För mig personligen, så köp och sälj för all del med hur mycket profit man vill. Är helt för en fri marknad där utbud och efterfrågan bestämmer priset men ger mig fan på att det finns hycklare som klagar på biljettscalping men samtidigt tycker det är helt okej att genomföra sånna här deals utan att ens vilja ha telefonen från första början.

"Det är okej, så länge jag tjänar på det" 😂

Förstår inte riktigt logiken här. Det finns oftast ett begränsat antal biljetter men antalet Pixel-mobiler är knappast begränsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Förstår inte riktigt logiken här. Det finns oftast ett begränsat antal biljetter men antalet Pixel-mobiler är knappast begränsat.

Jo, det fanns garanterat en begränsning/tak i denna kampanj. Bara lite roligt hur människor fungerar.

Bra deal var det i alla fall. Hade köpt om det vore Telia.
Märks dock vilka sjuka marginaler dessa bolag har..