Reservdelar till Corsair Carbide 400C/Q

Permalänk
Medlem

Reservdelar till Corsair Carbide 400C/Q

Hej,
Har hjälpt syrran att skaffa en första speldator till hennes äldsta grabb som julklapp.
Hittade en hyfsad dator med lite äldre men bra komponenter på blocket, fanns däremot ett par problem som jag upptäckte först hemma.
Powerknappen funkar inte och säljaren hade kopplat resetknappen istället vilket går att leva med men även den håller på att ge upp verkar det som. Det saknas även alla skruvar till sidopanelen samt två av gummibussningarna i skruvhålen för att inte glaset ska ligga direkt an mot metall. Spärren som håller grafikkortet på plats är också borta men det funkar fortfarande bra så länge man inte skakar datorn våldsamt.

Sidopanelen trillar om den inte är ditsatt med skruvar och det känns så där att ge bort en dator i det skicket.
Någon här som vet om det går att få tag på reservdelar till Corsair Carbide 400C/Q eller bara några andra skruvar som funkar? Jag trodde att det skulle funka med delar som jag hade hemma men de verkar vara större än de vanliga tumskruvarna som många andra chassin använder för att hålla fast sidopaneler.

Några andra ideér? Jag har redan sträckt ut syrrans budget och lagt till mer än tänkt själv.

Permalänk
Medlem

Ingen tanke på andra lösningar än att beställa reservdelar från Corsair?
Hur kan jag få reda på vad det är för gänga på skruvarna? Någon stav i gummi/plast som skulle kunna låsa fast glasskivan?

Här ser ni en bild på skruvhålet i chassit, glasskivan och hålet med gummibussningen. Den kan man ju ta bort och lösa med någon packning eller o-ring men jag behöver kunna hålla skivan på plats.